Shattered Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Har hatt E34 525iX. Drittbil: drikker vanvittig med drivstoff og føles blytung ut når man kjører. Kommer aldri til å ha igjen. Kjøp E30 i stedet. Ja, for E30 er så sikre biler! http://www.sa.no/lokale_nyheter/article6723138.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Den kommer snart på finn.no, så da kan du se bilder og informasjon Ja men ikke vær hemmlighetsfull nå, hvorfor har du fått deg E60 M5 helt plutselig uten å si noe som helst og hvorfor skal du plutselig selge igjen. Hiv ut noen bilder da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Myye bedre, 802 Matrix S3 Tviler ikke på kvaliteten, men har av en eller annen grunn fått dilla på CM10. Og kjenner meg selv så godt at da må det bli slike. Ja, jeg er nok rar og merkelig men sånn er det bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Cm10 fikk jeg demo på på Hifiklubben ifjor vår! Likte det jeg hørte! Bøllete høytaler igrunn! Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Da var det 4 uker med jobb igjen, så lite motivert.. Kommer seg vell iløpet av dagen hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Skiltet som ruller over veien etterpå, klassisk! Nice savehttps://www.youtube.com/watch?v=QXPhvupoXzM http://www.liveleak.com/view?i=c6c_1410797143 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Har det vært mye teknisk trøbbel med preLCI i forhold til LCI i E9x serien? Vurderer en 2006 modell E91, med liten km stand og ha den i et par år før jeg kjøper "ny" bil igjen. Kan evnt kjøpe LCI til opp mot 350k også, men da vil det naturligvis gå lengre tid før vi har god nok økonomi til det vi egentlig har lyst på... (ca 2 år gammel bil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Har det vært mye teknisk trøbbel med preLCI i forhold til LCI i E9x serien? Vurderer en 2006 modell E91, med liten km stand og ha den i et par år før jeg kjøper "ny" bil igjen. Kan evnt kjøpe LCI til opp mot 350k også, men da vil det naturligvis gå lengre tid før vi har god nok økonomi til det vi egentlig har lyst på... (ca 2 år gammel bil) Det kommer helt an på hvordan motor det står i bilen, bensin sekserne sliter med litt ventil-tikken hvis det slurves med oljeskift. Diesel motorene er det vell gjengangere som turbo, parikkelfilter men det kommer an på hvor langt bilen har kjørt og hvor hardt den er kjørt og om servicer er fulgt da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Er en 325 bensiner jeg tenker på i akkurat dette tilfellet. Norsksolgt med 48 000km Finn kode 51736993 (Får ikke lime inn tekst med internet Explorer på bimmers) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Har litt erfaring med E90 325i og det var ikke positivt. Er bestekameraten min som har hatt den, og fra dag 1 så køddet den seg. Var gått noe å 70k km. Var 3 uker på feilsøking hos Jæger + div andre steder uten å finne ut av det. Til slutt etter 4-5mnd leverte han bilen tilbake. Fusking uten feilkoder, gikk som en 320 bensin-firer og brukte 1.3-1.4 på milen uansett. Vi konkluderte med at det måtte være noe med Valvetronicen, men ingenting gav feilkoder. Dette var N52b25a motoren. Høyt oljeforbruk også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Hmm, det var jo litt merkelig? Jeg vil helst tro at det er et sjelden tilfelle og ikke vanlig over hele linjen? Har alltid innbilt meg at det var dieselmotorene som har hatt mest trøbbel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Ikke egentlig, etter mye leting etter løsning på nettet er det overraskende mange andre med samme problemet faktisk. De fleste løser saken ved å bytte vanos-ventil/motor(er) som står skrudd i framkant av motoren, men er ikke alle det funker på. Det er også store problemer med tette oljekanaler i toppen og mye slam og dritt. Bmw har faktisk laget en helt ny topp til disse i forbedret utgave pga alle disse problemene. Andre problemer som er gjengangere er eksentrisk kamaksel-sensor og at gjengene til topp-boltene river seg(ikke ved demontering, men ved kjøring(!!!!) ). Artige motorer når de funker, men har lest altfor mye negativt om disse til at jeg tørr å kjøpe en slik faktisk :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Ok, greit å vite! Da får jeg kanskje bare lete videre... Vil du si det er bedre og kjøpe en 325/330d med 150 000km på telleren? Ønsker litt motorstørrelse pga henger/campingvogn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Ok, greit å vite! Da får jeg kanskje bare lete videre... Vil du si det er bedre og kjøpe en 325/330d med 150 000km på telleren? Ønsker litt motorstørrelse pga henger/campingvogn... Jeg ville gått for denne 51736993 du sendte. Den ser finn og bra ut. Så lenge service er fulgt og den er tatt godt vare på så er nok dette en solid bil. Jeg ville utført oljeskift ganske hyppig for å være sikker, med tanke på at det har vært problemer med tikking. Jeg ville ikke gått for diesel bilen som har gått såpass, da er faren for at turbo og slik tar kveld mye større. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julianv Skrevet September 17, 2014 Share Skrevet September 17, 2014 Ok, greit å vite! Da får jeg kanskje bare lete videre... Vil du si det er bedre og kjøpe en 325/330d med 150 000km på telleren? Ønsker litt motorstørrelse pga henger/campingvogn... Har hørt om mindre "vanskelige" problemer med dieselen. Har jo EGR og turbo som store syndere, men de holder jo gjerne 200k km før det ryker. Er såklart ditt valg, kan jo være du er heldig med 325i Artig bil iallefall, men går ikke så godt som jeg hadde trodd. Iallefall ikke med automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg