Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er ikke korrekt iom. at man også kan kjøpe en iPad standard eller Mini med sim-kort. Ved hjelp av 3-parts apper kan man både ringe og motta sms'er med disse iPadene. iPad standard har en 9,7" skjerm og iPad Mini har en 7,9" skerm. Du har med andre ord fritt valg på øverste hylle når det gjelder skjermstørrelser på epleprodukter... :)

En pad er ikke en telefon bare fordi man kan ringe med den via 3-parts apper :)

Uansett var det ikke skjermstørrelsen jeg hakket ned på, men den utdaterte innmaten og ting som aldri funker.

For ikke å snakke om prisen. Har hatt iPhone selv og ga opp pga ubrukelig grensesnitt og umenneskelig treg telefon etter kun 3mnd.

Min mor fikk den og hun endte opp med Samsung Galaxy S3 etter bare 1 mnd :lol:

Det verste med Apple er at de skryter så vanvittig av ting som alle andre har hatt i flere år. NFC som er den største nyheten på 6'ern? Kom på android-telefoner for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine opplevelser med Apple er at alt flyter sømløst og fint både på Mac osX og IOS. For meg er det alfa & omega. Derfor har jeg det, og jeg skaffet meg MacBook air i 2011 etter å ha tviholdt på en Lenovo ThinkPad(kvalitet!!). Nysgjerrigheten gjorde det til at jeg konverterte. Jeg har enda ikke hatt behov for en Windows maskin ved siden av, men programmering og koding gjør jeg i Linux, eller den UNIX baserte terminalen i OSX. Så til hvorfor jeg har enda bruker Mac? Den har ikke hengt seg en eneste gang siden 2011, maskinen blir aldri treg! Den er mye brukt og ser fryktelig medtatt ut. Brukervennligheten ved nettsurfing og den slags med pekeplata er enorm.

iPhone selger fordi den ble opphypet i utgangspunktet og da den aller første ble lansert, så var den helt i sin egen liga med tanke på brukervennlighet og skjermteknologi(stylus og taste eleminasjon).

Jeg betaler ekstra for Apple funksjonalitet, stabilitet og brukerstøtte. I tillegg har søle 3dje parts leverandører støtte for Appleprodukter i sine produkter.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det store og hele rundt Apple jeg ikke liker. Brukervennlighet kan jeg ikke uttale meg om. Sikkert greie telefoner som de fleste er.

Samsung har vel begynt å bli litt opphypet også. Er jo kun Apple og Samsung som blir nevnt. Finnes andre merker som er like gode om ikke bedre enn Samsung når det gjelder Android. Sony er sterkt representert og LG. Sistnevnte har mye bedre batteri blant annet. Men folk vet stort sett kun om Samsung og Apple da disse mye oftere blir omtalt i media.

Apple sin patent krig er noe som og trekker selskapet ned. Er vel ikke lenge før de tar patent på føre en telefon nær en betalingsterminal for å betale. (NFC betaling)

For ikke snakke om informasjon om arbeidsvilkår for ansatte (barnearbeid?) hos Apple.

Men, hver sin smak! God helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke korrekt iom. at man også kan kjøpe en iPad standard eller Mini med sim-kort. Ved hjelp av 3-parts apper kan man både ringe og motta sms'er med disse iPadene. iPad standard har en 9,7" skjerm og iPad Mini har en 7,9" skerm. Du har med andre ord fritt valg på øverste hylle når det gjelder skjermstørrelser på epleprodukter... :)

Hmhmhm....du må bare innse at apple har tapt smartphone slaget...

En tab fra f.eks Samsung på 10.1 tom kan også motta samtaler og det kan ringes fra den,. Men den er først og fremst en TAB...en iPAD fra Apple er også en PAD...ikke en tlf....

Derfor er det mer korrekt å sammenligne en Note3 med 6+...Alt som kommer i 6+ har andre tlf hatt i flere år....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En pad er ikke en telefon bare fordi man kan ringe med den via 3-parts apper :)

Uansett var det ikke skjermstørrelsen jeg hakket ned på, men den utdaterte innmaten og ting som aldri funker.

For ikke å snakke om prisen. Har hatt iPhone selv og ga opp pga ubrukelig grensesnitt og umenneskelig treg telefon etter kun 3mnd.

Min mor fikk den og hun endte opp med Samsung Galaxy S3 etter bare 1 mnd :lol:

Det verste med Apple er at de skryter så vanvittig av ting som alle andre har hatt i flere år. NFC som er den største nyheten på 6'ern? Kom på android-telefoner for flere år siden.

Har jeg skrevet at iPad er en telefon? Man kan ringe med den, men den er ingen telefon. Den er blandt annet alt for stor og passer iallefall ikke til mine bukselommer. iOS er et veldig bra OS. Ferdig diskutert, men om det er bedre enn WP eller Android er mest et spørsmål om preferanser. Jeg har alltid vært en Windowsmann og før det en Nokiamann (jeg kjøpte min første mobiltelefon, en Mobira Cityman 900, i 1989. Mobira ble senere Nokia.). Min nåværende iPhone er ganske sikkert både min første og siste. Min neste telefon blir en Nokia eller mest trolig en Microsoft (les: Microsoft har kjøpt Nokia).

iPhone har ikke tapt mobiltelefonkrigen. De har vunnet premiummarkedet og egentlig aldri prøvd seg på budsjettmarkedet. iPhone 5C er et temmelig halvhjertet forsøk på å lage en billigere modelll. Den minner meg faktisk litt om E46 Compact. Stygg som juling, men grunnleggende den samme bilen som de andre E46 modellene... :)

Sovjetunionens siste president, Mikhail Gorbatsjov, snakker i en Mobira Cityman i 1987.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat bestilt nye note 4, med specs Apple kan skryte av på sine produkter i 2017.

Men jeg ville ikke hatt den selv om specs er bedre..

Iphone er suveren best når det kommer til brukervennlighet om man er ute etter en enkel tlf med enkelt brukergrensesnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Note 3 var magisk før jeg mistet den i flisene på badet :(

Har første gen note 2, aldri vært plaget med den, meget god telefon :-)

Men jeg ville ikke hatt den selv om specs er bedre..

Iphone er suveren best når det kommer til brukervennlighet om man er ute etter en enkel tlf med enkelt brukergrensesnitt.

Hadde samme meningen selv når jeg hadde iPhone.. :-P angrer ikke ett sekund på at jeg bytta :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Shattered :) 

Nei altså jeg bruker i hovedsak tlf til bilder, video, surfing, mail, Spotify, Facebook, Tapatalk og nettbank.

Og til dette formålet fungerer Iphone utmerket...

Blir jo irritert og på kanten til sint etter jeg har prøvd å bruke galaxy tab'en til ungene. 

Reiser til tyrkia lørdag natt og tenkte jeg skulle få lastet ned noen filmer via viaplay til ungene, men det går jo tydeligvis ikke an og bruke SD kortet som jeg kjøpte. 

Ikke at Apple har støtte for SD, det er noe dritt. Men Samsung har jo støtte til det, og så kan man ikke bruke det likevel...

Jaja, de får låne Ipad'n til far som vanlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på min 4. smarttelefon, og det jeg har å si er: bare dritt. De tåler ingenting. Har faktisk lenge tenkt på å kjøpe meg en 3310, for å ha som "brukstelefon". Eneste som er dritt er å måtte ha med smarttelefonen pga kameraet. Batteriet er dritt, telefonene blir trege og utdatert på null tid, minnekort blir fulle, masse tullete apps som tar fra deg livet ditt. Hvor mange ganger sjekker man ikke Facebook på en vanlig dag? "Skal bare" ta notater i timen, og sitter og spiller i 20 minutter feks. Har pr nå en Samsung S3 som jeg var veldig fornøyd med en stund, inntil skjermen sprakk opp, høyttaleren i telefonen slutta å funke og jackkabelen slutta å virke normalt. Har også en S4, som jeg har vært kjempefornøyd med, men har hatt den på rep i 14 dager fordi den ikke ville ha strøm. Heldigvis tok jeg med idiotforsikring på 6 måneder da jeg kjøpte den, så det ble uten kostnader for min del.

De to første jeg hadde var Sony Ericsson Xperia Arc og Arc S. Veldig ålreit telefon, men den tålte hverken å drukne i saltvann, eller å bli pælma i gulvet. Jeg vil nesten tørre å påstå at en 3310 tåler begge deler. Men 3310 var på alle måter en bedre telefon enn dagens smarttelefoner, det er jeg helt sikker på. Over og ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...