Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er i bluegrasshumør! For en haug år siden så jeg "Cold Mountain", denne filmen åpnet øynene mine for en helt ny musikksjanger, en sjanger veldig langt unna metal og alskens som jeg vanligvis voldtar ørene mine med.. Dette er nytelse, trist nytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men denne ADAC ser jeg du drar opp veldig veldig ofte, og de er positive til BMW minst like ofte. Jeg gikk på skole for ca 5 mnd siden, og ca hver innlevering vi hadde fikk vi beskjed om å være kildekritiske, så skal man snart spørre seg eller deg om denne ADAC faktisk leverer fakta? Og forresten så kommer mange tester på en merkelig måte forskjellig ut, for å vise til det vil jeg anbefale og sjekke dekktester..

Det er helt riktig, man kan selvsagt trekke dokumentasjon i tvil. ADAC er Tyskaland (og Europas) største bil organisasjon med 18 millioner tilsluttede medlemmer, dem baserer sine tall utifra feil og mangler på tilstandsraporter og ifra sin egen redningstjeneste. Tolk det som du vil men jeg synes ADAC holder mål, men jeg sier ikke at det nødvendigvis er fasiten her :)

Jeg vet iallfall at før jeg seg gikk inn i F10 eierskap så undersøkelse jeg grundig rundt driftsikkerheten till disse bilene, leste meg opp på nett, forhørte meg både med BMW mekanikere og uavhengie mekanikere og jeg satt til slutt igjen med en konklusjon på at dette var en trygg og driftsikker modell. Jeg var skeptisk med tanke på alt jeg har hørt om E60 men dette viste seg å være ubegrunnet når det gjalt F10, så nå gjenstår det å se om bilen holder mål. Et halvt år og 10 000 km har gått smertefritt så langt :)

Det blir i overkant naivt å tro at justering av km stort sett forekommer på BMW. Både Audi, VW, BMW og MB blir utsatt for dette.

Dette har vært vanlig på Mercedes i en mannsalder der man har lange tradisjoner med svindel på blant annet W123/W126/W201/W124, og mange biler på det norske markedet har blitt utsatt for dette, W211 og W212 inkludert. Er ikke uvanlig å justere ned 200 000 km på brukte taxier for å få de mer lettsolgte. Her er dog en som nok ikke er skrudd, en 2003 320CDI med 773 000 km:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52437535&searchclickthrough=true

Forresten, gjett hva jeg så godt parkert på en NAF-bil i dag....en F10.

Det sier seg selv at noe er i gjerde når brorparten av alle E39 ifra 1996, 1997 og 1998 har gått rundt 150 000 km, samtidig som de ser ut som de har gått igjennom tre verdenskriger. Ikke kom å fortell meg at den gjennomsnittlige 5-serie eier kjører ca 10 000 km i året og tar så jævlig dårlig vare på bilen sin... Min E34 har en ærlig kilometerstand på 261 000 km, som bekreftes av stempler i serviceheftet med det originale utleverings stemplet ifra BMW Niederlassung Hamburg i Mai 1994. Bilen bærer nesten ikke preg av bruksslitasje i interiør og utendørs er det kun noen rustbobbler og parkeringsbulker som avslører et langt liv på veien. Er virkelig E39 laget av så mye dårligere kvalitet enn E34, nei selvsagt er de ikke det.

Jeg sier ikke at det ikke forekommer kilometerjuks på MB, men det er ikke til å stikke under en stol at som ett populært drosjemerke så tåler markedet i større grad biler med høy kilometerstand.

Tror du virkelig at MB fortsatt lager biler slik de gjorde på 70 og 80 tallet, tror du ikke at de nå har kostnadsrammer å holde seg innafor slik som alle andre når de utvikler produkter? Det finnes flust med eksempler på at Mercedes ikke er et spøtt bedre enn alle andre når det gjelder å bygge biler, disse sakene har jo dukket opp i media bare de siste dagene:

http://www.bisbuzz.no/2014/10/29/0958/Mercedes/denne-mercedesen-er-140-prosent-verre-enn-gjennomsnittsbilen?_ga=1.236516417.133921702.1410532112

http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/c-class/88981/mercedes-c-class-recall-over-steering-problem

Mercedes slipper uferdige biler ut på markedet og det hadde de aldri gjort for 35 år siden da de utviklet biler etter "no cost" prinsippet. Likevel så tror du at Mercedes forsatt er best, tross i at vi ser slike tilfeller som over her og at f eks ADAC sier noe helt annet, ja god bedring seier jeg da :) Hvor mange tilbakekallinger har BMW hatt de senere årene? Det var nå nylig en feil på passasjerairbagen på E46 og for ett par år siden en ladekabel på E60... BMW har ikke vært verdens største produsent av premiumbiler siden 2005 ved å lage dårlige biler, er en grunn til at MB i dag ligger etter både BMW og Audi. Det kan du ignorere så mye du bare orker men fakta kommer du ikke utenom, dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som er DRITLEI av standard BMW vs mers diskusjonene som er her hele jævla tiden?

Jeg er lei jeg også, men jeg gidder ikke å sitte å se på at noen disser favorittmerket mitt! Når ingen andre gidder så må jeg ta den sure jobben med å motargumentere og sette ville påstander i søkelyset.... Jeg gidder ikke å sitte å lese en hel masse crap om at W212 er bedre enn F10, fantastiske W124 og S-klasse meg her og C-klasse meg der når jeg logger meg inn på dette BMW forumet.

De som tydligvis aldri går lei er den faste Mercedes klanen her inne, nevner ingen navn men det er tydlig hvem det er... Respektløst er det første ordet som slår meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vel hard, Fredrik 90.. Er rimelig sikker på at det er takhøyde nok i selveste tulletråden til jatting om andre bilmerker.. Respekt må tjenes vet du, en tjener ikke noe ved å være urettferdig.

Oi, kanskje det mest kranglete innlegget mitt her på bimmers i nyere historie.. Jeg tar meg en frivillig ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei jeg også, men jeg gidder ikke å sitte å se på at noen disser favorittmerket mitt! Når ingen andre gidder så må jeg ta den sure jobben med å motargumentere og sette ville påstander i søkelyset.... Jeg gidder ikke å sitte å lese en hel masse crap om at W212 er bedre enn F10, fantastiske W124 og S-klasse meg her og C-klasse meg der når jeg logger meg inn på dette BMW forumet.

De som tydligvis aldri går lei er den faste Mercedes klanen her inne, nevner ingen navn men det er tydlig hvem det er... Respektløst er det første ordet som slår meg..

Da er det noen muligheter. 1. Ignorer bruker. 2. Ikke svar på innlegg, eller 3. Ikke logg inn her?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90 : Du svarte aldri på mitt innlegg...Den E39 taxien du så stolt presenterte for noen sider siden...Hvorfor er den avskilta siden mars? :P kanskje den er hos sjekk hos adacpadac :P

Det bildet av den E39en er steingammelt og egentelig postet på en litt halvironisk måte. Men den bilen ble også EU godkjent i Desember 2013 og avskiltet i April 2014... kanskje den endte sine dager etter en kollisjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bildet av den E39en er steingammelt og egentelig postet på en litt halvironisk måte. Men den bilen ble også EU godkjent i Desember 2013 og avskiltet i April 2014... kanskje den endte sine dager etter en kollisjon :)

Evt. Motorhavari... Ikke godt og si :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...