Kvasi Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 (endret) Først da ville jeg kunnet erstatte Mercedesen. Totaløkonomien er viktig i denne sammenheng, og Mercedesen er så billig som det får blitt. Kan det totale regnskapet(drivstoff, service, gen. Kost. Osv) forsvares over en 5 års periode så er det absolutt en perfekt kombinasjon! Du kjører rundt i en, for meg 100% uinterresant gammel Mercedes, på rundt 20år. Greit nok at dette er tulletråden men maken til skryt av "gamle møkkabiler av andre merker" har jeg ikke vært borti før.. Hva er poenget med å forherlige denne sjitbilen om og om igjen på norges eneste og beste BMW forum? Jeg kjører btw en gammal E46 320D med 470nm til daglig og bruker ca ganske nøyaktig 0,47 l/m og har ikke hatt behov for berging en eneste gang så lenge jeg har eid den. Kjører fra det meste og har aldri nevnt et ord om det på feks mercedes.no.. Endret November 26, 2014 av Kvasi Fredrik 90 og Haukefer reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Så bombastisk.. Sukk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Endelig noen andre en meg som reagerer på Mercedes maset ifra enkelte her inne... e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Apopos drivstoff, kan ikke huske sist jeg betalte så mye som 13kr pr liter. Gir forsåvdt f i pumpepris og oljebrenneren bruker jo ikke så mye.. 13? Da jeg kjørte bensinbil betalte jeg 15.88 en gang husker jeg, det er sånn passe mye Her om dagen fylte jeg tanken full for litt over 11 (diesel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Innlegget er endret, det skal tas til etterretning.Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Igår var prisen for en liter diesel her i Århus for første gang på lang tid under 9 kroner. 8,65 DKK eller 9,85 NOK pr. liter er ikke galt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Mercedes er best Ingen protest Den som er imot er venn med erebus!!! ahhahahahaha huff nei nå var jeg slem Husk at folk liker forskjellige ting og har forskjellige preferanser.... At flere mercedes folk henger her på norges største bmw forum er nok kun pga den sosiale biten. Jeg kom inn her når jeg hadde E32...så hadde jeg enda en E32....så en E34...så par E36er...så E65... Så en ålreit E46 med stor bensinmotor og alt utstyr...Når alt dette var solgt satt jeg igjen med en billig nyere Mercedes som ga meg en billig bil totalt sett. En bmw hadde ikke gitt meg samme økonomiske gleden... Etter mange år på forumet så knytter man litt kontakter både til medlemmer og den "daglige dosen av sladder og angeleyes problemer" dette forumet kan gi... Dette er også tulletråden...Jeg liker kanskje ikke at folk prater om overtidspenger eller lommelykter, men jeg har ingen problemer med å lese det... Derfor burde ikke folk ha noe problemer med å lese om mercedes heller. BMW og Mercedes er to direkte konkurrenter på godt og vondt (audi tells ikke...de suger!) og derfor vil det alltid komme positive og negative kommentarer om begge leire... Noen forguder E30...andre forguder w124.... folk er forskjellige...La oss leve med det istedet for å klikke og bæde og suge brukte bind om alt dere ikke liker! Det er onsdag, sol, kaldt og superglatt ute. Kjør forsiktig...Eller kjør sidelengs... Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Det var et bra innlegg Wicky, men du kan bare innrømme med en gang at du har hatt tildels store problemer med at vi diskutere Porsche i tulletråden. Jeg har alltid ment at det er ganske tilfeldig for de fleste hva slags biler de ender opp med. Som regel har det mest med prisen og/eller bruksområdet å gjøre hva slags bil man kjøper. Det interessante er evt. å sette modeller fra andre bilmerker opp mot BMW's tilsvarende alternativer. Det kan gi en god diskusjon hvis vi ellers klarer å unngå krangling... Merrushe og FredrikE24 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Men min "porsche hat" tid var når du jeg og fredrik90 kranglet ofte...Det har ikke skjedd på 1år...og mitt hat til porsche har også forsvunnet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Så er vi jo langt på vei enige når det gjelder biler. Jeg har en liten forkjærlighet for Porsche, men interessen for Mercedes-Benz (spesielt eldre modeller) er også stor. BMW er liksom kompromisset mellom disse to bilmerkene... det beste fra to verdener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Jeg har alltid like Cayenne og Panamera....ble bare litt mye 911-prat her inne til tider Men ja....i en bmw føler jeg at jeg er mer aggressiv og tar litt fler sjanser i trafikken....I mercedes er jeg mer laidback og bare følger strømmen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Is på veien i dag , morro og få ligget sidelengs med e39 stasjonsvogn , fin bil og ligge bredt med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Mercedes og BMW har sine styrker og svakheter begge to - det går ann å ha en forkjærlighet for sitt merke, men samtidig være åpen for at de ikke er best på alt - ikke sant Fredrik 90? Det er ikke til å stikke under en stol at Mercedes sin know-how etter 30 år og milliarder av km i taxinæringen kan et og annet om hva som holder og ikke. E-klasser med mellom 500.000 og 800.000 på tellern rusler og går og bytter eier for overraskende greie priser på Finn, dette vitner om stor tillit til merket. Tradisjonelt sett har BMW vært for de kjøreglade som ofrer litt holdbarhet og kvalitet for å ha det gøyere på svingete veier, mens mercedes er bedre sammenskrudd og av høyere kvalitet, men litt kjedeligere å kjøre. Så får vi se da, om fasiten om 20 år vil vise det samme for F10 og F30 - eller om det er status quo på det feltet Jeg er glad i BMW, men herregud så mye penger man må kaste på de eldre bilene... wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Hva er poenget med å forherlige denne sjitbilen om og om igjen på norges eneste og beste BMW forum? Eneste..? Vil introdusere deg for BMWCCN og Bimmeren.no, samt flere på Facebook. Nytern og Merrushe reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Morsom gammel reklame fra 1957 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg