janerik171187 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Ja vet det er billig. Men jeg byr 10. Tar ikke imot bud, førstemann med 16 får den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 (endret) kan gi deg 16kr... Anyway, husk at BMWgudene vil mislike deg...Du stoppet Wicky sin sjangse til å få seg bimmer igjen...istedet for alle mercene han kjøper.... ________________________________________________________________ Lurer på å montere kupevarmer i E klassen...8timer utendørs mens jeg er på jobb i vinterhalvåret med minus 20grader er ganske kjipt... Bilen er bunnfrossen og blir ikke varm nok før jeg er hjemme... Lurer da på å montere denne i bagasjerommet (har stasjonsvogn) Vil bilen bli tilstrekkelig varm i hele kupeen? Eller er det enklest å montere den i fotbrønnen foran og deretter trekke kabel gjennom torpedoveggen? Kan jo bare montere den i bagasjen og ta ledning rett ut gjennom luka og putte i stikkontakta...? Endret Desember 4, 2014 av Wicky Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Moro å flytte inn i en ny bolig hvor flisleggeren ser ut til å ha vært på tidenes snurr... Har i dag hatt besøk av noen fra det utførende firma, og reklamert på det jeg mener er helt på vidda. Det er både estetisk stygt, og en del av tingene er utenfor kravene beskrevet i NS3420, for eks fugebredde som kan variere med 20%+- men som hos meg varierer med 60-70 prosent, fra 3mm - 6,5mm noe man LETT legger merke til... Så er det i tillegg mye sprang, også utenfor NS. Jeg sparket faktisk borti en gulvflis med tåa pga dette... Ser ut som det kan ordne seg med helt nytt gulv til meg, noe som bare skulle mangle spør du meg. Det er nærmest håpløst å prøve å rette på dette, spesielt det med fugebredde, da kommer man bare til å flytte problemene bortover gulvet... Sjefen hans mente han bare måtte ta opp det "verste", jeg er ikke enig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 (endret) kan gi deg 16kr... Anyway, husk at BMWgudene vil mislike deg...Du stoppet Wicky sin sjangse til å få seg bimmer igjen...istedet for alle mercene han kjøper.... ________________________________________________________________ Lurer på å montere kupevarmer i E klassen...8timer utendørs mens jeg er på jobb i vinterhalvåret med minus 20grader er ganske kjipt... Bilen er bunnfrossen og blir ikke varm nok før jeg er hjemme... Lurer da på å montere denne i bagasjerommet (har stasjonsvogn) Vil bilen bli tilstrekkelig varm i hele kupeen? Eller er det enklest å montere den i fotbrønnen foran og deretter trekke kabel gjennom torpedoveggen? Kan jo bare montere den i bagasjen og ta ledning rett ut gjennom luka og putte i stikkontakta...? Om du monterer den i bagasjen eller fotbrønnen spiller vell egentlig ikke rolle. Eneste er at den skjules i forbrønnen. Jeg brukte i nesten hele forrige vinter en liten varmer fra jula med skjøteledning. Satte bare ovnen slik at den peker oppover og trakk kabelen ut døra. Kabelen var såpass tynn at døra gikk igjen og det var null problem å låse den. Det er mitt forslag på billig kupevarmer uten å betale dyre dommer for Defa. Endret Desember 4, 2014 av ahj Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Moro å flytte inn i en ny bolig hvor flisleggeren ser ut til å ha vært på tidenes snurr... Har i dag hatt besøk av noen fra det utførende firma, og reklamert på det jeg mener er helt på vidda. Det er både estetisk stygt, og en del av tingene er utenfor kravene beskrevet i NS3420, for eks fugebredde som kan variere med 20%+- men som hos meg varierer med 60-70 prosent, fra 3mm - 6,5mm noe man LETT legger merke til... Så er det i tillegg mye sprang, også utenfor NS. Jeg sparket faktisk borti en gulvflis med tåa pga dette... Ser ut som det kan ordne seg med helt nytt gulv til meg, noe som bare skulle mangle spør du meg. Det er nærmest håpløst å prøve å rette på dette, spesielt det med fugebredde, da kommer man bare til å flytte problemene bortover gulvet... Sjefen hans mente han bare måtte ta opp det "verste", jeg er ikke enig... Det er bare å klage, det der høres jo graverende ut. Hos oss støpte de fallet i gulvet så feil at vannet renner ut av dusjen, da var det opp med alt sammen og gjøre det på nytt kostnadsfritt selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Om du monterer den i bagasjen eller fotbrønnen spiller vell egentlig ikke rolle. Eneste er at den skjules i forbrønnen. Jeg brukte i nesten hele forrige vinter en liten varmer fra jula med skjøteledning. Satte bare ovnen slik at den peker oppover og trakk kabelen ut døra. Kabelen var såpass tynn at døra gikk igjen og det var null problem å låse den. Det er mitt forslag på billig kupevarmer uten å betale dyre dommer for Defa. Skjules godt (bedre) i bagasjerommet også.. Men ja, da blir det nok no defa kupevarmer fra Finn.no... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 (endret) Det er bare å klage, det der høres jo graverende ut. Hos oss støpte de fallet i gulvet så feil at vannet renner ut av dusjen, da var det opp med alt sammen og gjøre det på nytt kostnadsfritt selvsagt Nå ringte han, og det blir nytt gulv til uka! Det blir lagt oppå det gamle, men det er egentlig helt greit for meg for da ødelegger de ikke membran eller noen ting. Jeg blir nærmest sjokkert over at det går an å fucke til ting så jævlig, og at det er SÅ lite kvalitetskontroll. Jeg er ikke fagmann og ser disse tingene med det blotte øye. I faget mitt er det drit strenge krav til kvalitet, så jeg hadde fått sparken om jeg hadde levert noe slik. Endret Desember 4, 2014 av 316 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Skjules godt (bedre) i bagasjerommet også.. Men ja, da blir det nok no defa kupevarmer fra Finn.no... Hvis du ikke har montert motor/kupevarmer i bilen fra før sånn at du får noe som styrer varmeren er det liksågodt å sette inn en vanlig termostatstyrt vifteovn. Setter du bare inn ei kupevifte som har strøm hele dagen vil det være veeldig varmt i bilen når arbeidsdagen er over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Nå ringte han, og det blir nytt gulv til uka! Det blir lagt oppå det gamle, men det er egentlig helt greit for meg for da ødelegger de ikke membran eller noen ting. Jeg blir nærmest sjokkert over at det går an å fucke til ting så jævlig, og at det er SÅ lite kvalitetskontroll. Jeg er ikke fagmann og ser disse tingene med det blotte øye. I faget mitt er det drit strenge krav til kvalitet, så jeg hadde fått sparken om jeg hadde levert noe slik. Jeg ville sjekka at ikke varmekablene blir liggende for dypt før jeg godtok det forslaget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Har en kompis som vurderer å selge sin 325i e36 1991, den har gått 285 000 km ca, sedan, Eu godkjent til 2016. Men bilen har et revnet travers feste, så det må sveises. m50b25, non vanos. Ingen styling. Hvor mye er en slik bil verd ? hvor langt går disse bilene ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Nå ringte han, og det blir nytt gulv til uka! Det blir lagt oppå det gamle, men det er egentlig helt greit for meg for da ødelegger de ikke membran eller noen ting. Jeg blir nærmest sjokkert over at det går an å fucke til ting så jævlig, og at det er SÅ lite kvalitetskontroll. Jeg er ikke fagmann og ser disse tingene med det blotte øye. I faget mitt er det drit strenge krav til kvalitet, så jeg hadde fått sparken om jeg hadde levert noe slik. Ja de ville legge oppå eksisterende gulv hos meg også men det nekta jeg, da hadde jeg fått høydeforskjell i forholdt til gulvet i gangen. Høyde til dørterskelen hadde også blitt ukomfortabelt lav med tanke på vannlekkasje. Som allerede nevnt så burde du sjekke kablen i gulvet ja, kjipt om den blir for svak ved ett ekstra lag med fliser og flislim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Spurte om det, skulle ikke ha noe å si. Effekten blir den samme, men det vil ta noe lenger tid før flisene blir varme og noe lenger tid før de blir kalde igjen etterpå da flisene magasinerer varmen. Noe forskjell til gangen vil det nok bli men det tenker jeg ikke på tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Greit med 1 time dagslys om dagen.... Blir godt å komme hjem om 5 dager ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 Om du monterer den i bagasjen eller fotbrønnen spiller vell egentlig ikke rolle. Eneste er at den skjules i forbrønnen. Jeg brukte i nesten hele forrige vinter en liten varmer fra jula med skjøteledning. Satte bare ovnen slik at den peker oppover og trakk kabelen ut døra. Kabelen var såpass tynn at døra gikk igjen og det var null problem å låse den. Det er mitt forslag på billig kupevarmer uten å betale dyre dommer for Defa. Dette er ikkje bra! Mange av disse innevifteovnene er ikke lagd for kulde, dvs at vifta fryser fast når det blir skikkelig kaldt. Jeg hadde BEHA vifteovn eller noe?! i en Opel Combo, en dag krøp tempen under -20 og jeg putta inn kontakta. Det gikk nøyaktig 1min før skiten tok fyr fordi vifta hadde fryst fast En får jo dedikerte kupèvifter ned i 2-300kr uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Desember 4, 2014 Share Skrevet Desember 4, 2014 (endret) Nå ringte han, og det blir nytt gulv til uka! Det blir lagt oppå det gamle, men det er egentlig helt greit for meg for da ødelegger de ikke membran eller noen ting. Jeg blir nærmest sjokkert over at det går an å fucke til ting så jævlig, og at det er SÅ lite kvalitetskontroll. Jeg er ikke fagmann og ser disse tingene med det blotte øye. I faget mitt er det drit strenge krav til kvalitet, så jeg hadde fått sparken om jeg hadde levert noe slik. Spør du meg burde du ikke godtatt at de legger det oppå det gamle. Hvordan skal de løse dette? Flytsparkle på nytt for å få det rett, så nytt lim og ny flis? Dette vil du tape på mtp på varmekabel, med mindre den er sterkt dimensjonert. Hvorfor? Jeg tipper du har gulvvføler, denne føleren måler nå ikke lengre temperaturen i gulvet ditt. Joa den måler jo gulvet, men den måler nå "det første gulvet ditt" - ikke det gulvet du faktisk går på..... Eller har du vannvarme? Jeg stiller meg også undrende til hvordan de kan mene dette blir like bra, i mine øyne er ikke dette gunstig i hele tatt. Endret Desember 4, 2014 av scoot R Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg