Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har de samme erfaringer som meg når det gjelder konsertopplevelser i Oslo Spektrum?

Med lydopplevelsen som jeg fikk der igår på konsert, så kunne jeg heller holdt den hjemme :P

Jeg hadde en gunstig plassering midt i på første tribuneplass, flyttet meg ned på gulvet i midten og sto der litt, og det var nok bedre, men lyden oppleves som litt grøtete og er preget av en del gjenklang.

En annen konsert jeg var på, så var lyden noe bedre, det er helt sikkert en del med lydteknikere å gjøre.

Jeg kommer nok aldri igjen bruke penger på å reise på konsert i Spektrum noe mer :P

Hvilke konsertlokaler er det som duger? Valhall? Rockefeller? Var på en konsert på Lillehammer for noen år siden, da gikk det frysninger langt nedover ryggen på meg og nesten så jeg felte en tåre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må demontere hele fronten på Passaten for å skifte pære... Så vet jeg ikke om det er pæra eller noe annet som er problemet. Lyste et kvarter stabilt nå men ellers har det vært lys i tretti sekunder etter oppstart, hurtig blink også slukket totalt. Blir så glad!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må demontere hele fronten på Passaten for å skifte pære... Så vet jeg ikke om det er pæra eller noe annet som er problemet. Lyste et kvarter stabilt nå men ellers har det vært lys i tretti sekunder etter oppstart, hurtig blink også slukket totalt. Blir så glad!!! :)

Husker jeg måtte av med det ene framhjulet og bort med innerskjermen på E90en for å bytte Xenon pære, det var ett styr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyf... Verre med hele fronten selv om det "bare" er ditt og datt. Ganske tragisk uansett spør du meg. Jeg som tror jeg har cøliaki har i dag spist tre brødskiver, boller, taco (lefser), pizza og nå øl... Mao INGENTING av det jeg kan spise... Hahaha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyf... Verre med hele fronten selv om det "bare" er ditt og datt. Ganske tragisk uansett spør du meg. Jeg som tror jeg har cøliaki har i dag spist tre brødskiver, boller, taco (lefser), pizza og nå øl... Mao INGENTING av det jeg kan spise... Hahaha...

Den jobben som må til på enkelte nye biler bare for å skifte en pære er rimelig tragisk ja. Håper disse nissene som sitter og tegner dette kommer på bedre tanker etterhvert.

Når det gjelder allergier så er du ikke alene om utfordringer der, fant nylig ut selv at jeg ikke tåler melkeproteiner (dvs alt med melk), Egg, Hvete, Spelt, Rug, Kumelk, og Geitemelk. Det utelukker rimelig mye mat for min del. Men har gått greit hittil, er et incentiv til en sunnere hverdag :stupid:

Rema 1000, Meny og Ultra har bedre utvalg enn de andre kjedene når det gjelder "allergimat"  ;-)

Edit; Må bare føye til at å teste seg for dette kostet meg den nette sum 2000,- ettersom det tydligvis ikke dekkes av den offentlige helsetjenesten.

Hvis man får diagnose på Cøliaki kan man få støtte fra nav^

Endret av Marius_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke bra for tarmtottene, eller hva det heter..

Og du kan bli skikkelig dårlig, så er ikke sikkert du klarer å spise det du gjør nå. Mulig at dette ikke "skjer" før du har lagt om kostholdet til det du skal spise. Svigerbror min ble ikke dårlig av å spise "vanlig" før, men etter en lang periode med glutenfri mat blir han dårlig når han spiser mat med gluten. Vondt i magen, oppkast etc..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse matallergiene er en trend som har dukket opp de siste årene. Den passer nordmenn som hånd i hanske siden vi elsker å sykeliggjøre oss selv med tvilsomme diagnoser. En statistikk viste at 19 % mener de ikke tåler laktose/gluten etc, mens korrekte tall var 2 %...Kvinnfolk fostrer opp ungene sine på gluten og laktosefri mat i mangel på ordentlige problemer.

Jeg synes dere burde skamme dere for å belaste NAV med en tiggende hånd når dere ikke er fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har de samme erfaringer som meg når det gjelder konsertopplevelser i Oslo Spektrum?

Med lydopplevelsen som jeg fikk der igår på konsert, så kunne jeg heller holdt den hjemme :P

Jeg hadde en gunstig plassering midt i på første tribuneplass, flyttet meg ned på gulvet i midten og sto der litt, og det var nok bedre, men lyden oppleves som litt grøtete og er preget av en del gjenklang.

En annen konsert jeg var på, så var lyden noe bedre, det er helt sikkert en del med lydteknikere å gjøre.

Jeg kommer nok aldri igjen bruke penger på å reise på konsert i Spektrum noe mer :P

Hvilke konsertlokaler er det som duger? Valhall? Rockefeller? Var på en konsert på Lillehammer for noen år siden, da gikk det frysninger langt nedover ryggen på meg og nesten så jeg felte en tåre.

Telenor arena er også helt forferdelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skjønt at Telenor Arena er ganske underdimensjonert. En kamerat var der en gang (husker ikke om det var Seinfeld eller Tiesto) og han klagde fælt på at baren var bitteliten, så det tok 45 min å kjøpe øl, og enda lenger i dasskø. Man fikk ikke med seg showet siden man brukte 50% av tiden i barkø og 50% i dasskø. Aldri Telenor Arena igjen sa han hehe. Mulig han overdrev litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...