316 Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 Dacia Duster 4x4 synes jeg faktisk er en ganske kul SUV. Den er virkelig billig, den er solid konstruert (primært for dårlige østeuropeiske/nordafrikanske veier) og den har overraskende god fremkommelighet. Dette er et artig norsk innslag, men navnet Dacia uttales "datsjia" og ikke "dasia"... Kult innslag fra Stølen! Vil anbefale alle å lese bloggen han har laget om turen fra Lituaen til Norge med Lada. https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB8QFjAA&url=http%3A%2F%2Fhuskerdudenbilen.no%2F2014%2F12%2F11%2Froad-trip-fra-helvete-del-1-ikke-prov-dette-selv%2F&ei=tp2hVNPjJcTMygOCw4GQCw&usg=AFQjCNHmjwhoJlRQJJl2pznMU4h08Zq-kQ&bvm=bv.82001339,d.bGQ Fantastisk lesing! Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 https://m.youtube.com/watch?v=30rKRw-WEWA Ja denne lyden kommer helt sikkert ifra høyttalerne... Skjønner meg ikke på de som sier at lyden i F10 M5 er dårlig, kunne sikkert bråket enda mer men hva er liksom vitsen med det. Når RingTaxien som er F10 M5 passerer deg på Nurburgring så hører du det, tro meg Jeg syns også nyeste M5 har "dårlig" lyd. Det låter mye og alt det der. Men lyden er meget lik lyden i opelen min da det ble hull i eksosrøret. Jeg syns de aller fleste M modellene før haddet finere/tøffere/bedre lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 https://m.youtube.com/watch?v=30rKRw-WEWA Ja denne lyden kommer helt sikkert ifra høyttalerne... Skjønner meg ikke på de som sier at lyden i F10 M5 er dårlig, kunne sikkert bråket enda mer men hva er liksom vitsen med det. Når RingTaxien som er F10 M5 passerer deg på Nurburgring så hører du det, tro meg Sammenlignet med E60 M5 så syns jeg lydbildet er mye dårligere. Denne diskusjonen hadde vi vel også i en annen tråd, godt vi er forskjellige. Men det må være lov å påpeke at etter BMW begynte med turbomating av M-Serien så er lydbildet blitt svakere - for oss som syns det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 (endret) nå kalles jo turbo roterende lyddemper da. så kanskje ikke så rart Endret Desember 29, 2014 av janerik171187 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 Ja. Var vel Pagani som måtte utvikle nye eksosrør med nye fassonger på rørene siden torbo ødela all fin lyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 Jeg syns også nyeste M5 har "dårlig" lyd. Det låter mye og alt det der. Men lyden er meget lik lyden i opelen min da det ble hull i eksosrøret. Jeg syns de aller fleste M modellene før haddet finere/tøffere/bedre lyd. Ja lyden er ikke som før, det er jeg enig i. Men det er jo ingen dårlig lyd i F10 M5, den kunne sikkert vært bedre men på generell basis så er jo fortsatt lyden kjemperå. Lyden i en diesel bil er dårlig Men det må være lov å påpeke at etter BMW begynte med turbomating av M-Serien så er lydbildet blitt svakere - for oss som syns det. Ingen som har sagt at det ikke er lov å påpeke det, hvor har du det ifra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 Driver å renoverer noen BBS RC090 felger (2 delte). Er det noen her inne som vet moment en må trekke til boltene med (til opplysning er det M7 bolter)? Er det et spesielt mønster det skal trekkes til i? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 Ja lyden er ikke som før, det er jeg enig i. Men det er jo ingen dårlig lyd i F10 M5, den kunne sikkert vært bedre men på generell basis så er jo fortsatt lyden kjemperå. Lyden i en diesel bil er dårlig Hmmm... ikke alltid... det finnes noen dieselbiler som har bra lyd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 (endret) Driver å renoverer noen BBS RC090 felger (2 delte). Er det noen her inne som vet moment en må trekke til boltene med (til opplysning er det M7 bolter)? Er det et spesielt mønster det skal trekkes til i? oz felger er det somregel 30nm ivertfall. Anbefaler å gjøre boltene rene med brake cleaner og en dråpe loctite 243 på hver bolt. Trekk i kryss, det som derimot er litt viktig er at du ikke har noe sterk lim elns på selve flensen. Noen bruker ett tynt lag med silicon på flensen, men hovudsaklig er det bare tech7 som skal brukest helt til slutt rundt delinga etter alt er montert. Endret Desember 29, 2014 av Håskjold thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thbrekke Skrevet Desember 29, 2014 Share Skrevet Desember 29, 2014 (endret) Ok, takker Har handlet nye skruer for anledningen, skal handle loctite imorgen. Men er det nødvendig å lime noe særlig på felger som er 2 delte? Trodde dette var mest gjeldene for 3 delte felger. Endret Desember 29, 2014 av BMW525ix Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Hvordan funker det egentlig når du kjøper bil fra Sverige, og skal få norske skilter på den? f eks en 84 mod. 525. Noe å si om den er veteran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Hvordan funker det egentlig når du kjøper bil fra Sverige, og skal få norske skilter på den? f eks en 84 mod. 525. Noe å si om den er veteran? Slipper å betale avgifter når den er veteran Er vell bare 25% moms, vrakpant, og noe smått som må betales inn for å få skilt på den.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Slipper å betale avgifter når den er veteran Er vell bare 25% moms, vrakpant, og noe smått som må betales inn for å få skilt på den.... Hvilke avgifter er det isåfall snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 (endret) Engangsavgiften, som du betaler ved innførsel til landet, og ved nyregistrering av bil... Om du ser på en helt ny 528i, for å sammenligne, koster denne 252 000 bare i avgifter til staten, menst på veteran slipper du unna dette Endret Desember 30, 2014 av Eksos Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
7ertzen Skrevet Desember 30, 2014 Share Skrevet Desember 30, 2014 Engangsavgiften, som du betaler ved innførsel til landet, og ved nyregistrering av bil... Om du ser på en helt ny 528i, for å sammenligne, koster denne 252 000 bare i avgifter til staten, menst på veteran slipper du unna dette Takker En annen ting jeg lurer på, vet ikke om du kan svare, isåfall kanskje noen andre, jeg føler jeg har lest at det er noe spesielt med karosseriet til e24. Skjermene eller noe laget av glassfiber eller noe.. Husker ikke, men var vertfall noe som gjorde at dem var vanskelige når det kom til rustsveising/fiksing av karosseri? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg