Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Setter alltid på håndbrekk, og sjeldent i gir.

Og som janerik123456 seier så ruster ting fast osv, viss du ikkje bruker håndbrekket.

Starter også bilen uten å klemme inn clutch pedalen. Innbiller meg at det sliter mindre på clutch/ utløyser lager.

Endret av Carburetion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter alltid på håndbrekk, og sjeldent i gir.

Og som janerik123456 seier så ruster ting fast osv, viss du ikkje bruker håndbrekket.

Starter også bilen uten å klemme inn clutch pedalen. Innbiller meg at det sliter mindre på clutch/ utløyser lager.

Leste noe for lenge siden angående N47 motorene og registeret. Var mye starting med clutch inne som forårsaket register problemer på noen av dem (husker ikke hvorfor)

Derfor begynte jeg alltid å starte bilen i fri med clutch pedalen ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallo.

var nedi båten for og ordne fortøyninger. nå som været skal bli verre utover dagen og i kveld. men på den tiden jeg var i båten har det blitt så mye sjø at bilen min er blitt innestengt. det rekker opp til navet og tenker på om det vil vaske ut lagerfettet i lagrene på bilen. eller vil dette gå fint? bilen må nok stå til i morgen vis ikke lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste noe for lenge siden angående N47 motorene og registeret. Var mye starting med clutch inne som forårsaket register problemer på noen av dem (husker ikke hvorfor)

Derfor begynte jeg alltid å starte bilen i fri med clutch pedalen ute.

Alle nyere bmwer med manuel gir må man vell starte med clutchpedalen i bunn?

e90 og opp jeg tenker.

Forøvrig pleier jeg bare sette bilen i park, men mindre det er bratt bakke. Da setter jeg på brekk og. Men manuelgirte biler pleier jeg alltid bruke brekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle nyere bmwer med manuel gir må man vell starte med clutchpedalen i bunn?

e90 og opp jeg tenker.

Forøvrig pleier jeg bare sette bilen i park, men mindre det er bratt bakke. Da setter jeg på brekk og. Men manuelgirte biler pleier jeg alltid bruke brekk.

Godt mulig det ja :-) var en e46 jeg hadde så.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker brekket når jeg parkerer i litt helling. Automatkassen har ikke helt godt av å stå i park i bakke, så vidt jeg har skjønt er det bare en pinne som slår inn og låser drevet.

På min gamle volvo s60 så merket du veldig godt at det løndte seg å sette på brekket før man satte bilen i park. Bmw triller også noen cm hvis man bare setter i park, så greit å sette på brekket så ikke den låsepinnen får masse belastning når man parkerer i bakke gjerne med litt fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor jeg parkerer så langt unna hovedinngangen som mulig, eller lar være å handle på travle dager. Har også gammel bil men jeg synes den har fått sin dose parkeringsbulker i løpet av 21 år så prøver å unngå det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...