TRF Skrevet Februar 8, 2015 Skrevet Februar 8, 2015 (endret) FredrikE24: Min første BMW var en e34 525tds (ombygd fra 524td). Men trolig samme bilen du prater om. Den var opprinnelig en lyseblå farge som jeg ikke husker navnet på, og som de fleste referer til som grå. Full m5 under, det meste nytt, bilstein, eibach, brembo 4pot bremser foran og m5/540 bak. M5 utevendig, m5 2+2 innvendig etc. En gøy bil som dessverre endtee i flere farger og solgt til en bekjent. Deretter endte den desverre livet sitt som donorbil for et annet prosjekt. På motorsiden var det gjort litt også, bla 12mm pumpe og noe dårlig mapping (dette var før jeg mappa selv). Minst like godt mellomregister som min e39 530d hadde den gang (ca 500Nm). Det var dessverre også før jeg hadde dyno, så ingen grafer. Endret Februar 8, 2015 av TRF-Racing Nytern, Diiesel og FredrikE24 reagerte på dette 3
ssabidaa Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Det er vel ikke noen litt mer bil-kyndige med gode tips her inne? Har sett etter biler de siste ukene og har nå kommet over en e39 stasjonsvogn 1998-modell. Bilen framstår som pen og velholdt, men bildene er tatt i mørket med en telefon. Den er eu-godkjent til august 2016 og har gått rett under 300.000 km. Den vil ha passert 300.000 kort tid etter at jeg evt. kjøper den. Det ble i fjor byttet motor på bilen med km-garanti fra verksted. Jeg tenker at det i utgangspunktet er positivt ettersom motoren bare hadde gått 130.000 da byttet fant sted, men det innebærer at det ble utført av noen som har god peiling. Er det noe jeg spesielt jeg burde spørre om angående motoren og arbeidet som ble uitført? Jeg lurer også på hvor mye jeg må måtte regne med å bruke på bilen. Det er en 520i så jeg regner med at den bruker rundt literen ved blandet kjøring ettersom den er manuell. Og hva med slitedeler - er det noen typiske slitedeler som begynner å bli klare for utskiftninger? Skulle gjerne ha lagt ut annonsen, men er redd noen av dere vil snappe den opp før jeg rekker å ringe, hehe. Dersom jeg lar være å kjøpe bil og fortsetter å spare vil i løpet av sommeren ha råd til en Alfa Romeo 159 2006-modell: I mine øyne en av de peneste masseproduserte bilene og en bil som alltid får meg til snu meg rundt hver gang den passerer. Er ikke veldig dumt at den er nesten 10 år nyere og byr på mer kraft og langt mer økonomisk kjøring. What to do ? Endret Februar 9, 2015 av ssabidaa
noekult Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) En slik E39 vil være en løpende lommebok-tømmer. Motor har kanskje gått lite, men det er fortsatt hundrevis av deler som har gått 300.000. En nær venn har akkurat kjøpt seg E39 520iA M-sport facelift Touring og den var ganske strøken - likevel går det mange kroner i ekstra utlegg (dvs andre ting enn drivstoff, forsikring og avgifter). Jeg ville gått for 159. Mulig de også har Alfa kvalitet, men du får langt lekrere, moderne og mer eksklusiv bil. Da er det lettere å betale for overraskelser Endret Februar 9, 2015 av noekult
Nytern Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Sjelden hatt bmw med km-stand under 300k, kan ikke si at mine har hatt sugerør i lommeboka mi. E46en har rusla 340k km, hatt ca eksakt tusenlappen i nødvendige utlegg der. Olje, filtre og glødeplugger. 2år og en haug kjøring både inn og utenlands. Passert ca 1000 "nybiler" med ulike issues i løpet av denne tia. Rundt regnet Endret Februar 9, 2015 av Nytern Shattered reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Det sier seg selv at en bil som dette skal kunne klare langt lengere enn 300 000 km før motoren må byttes. Alternativt så har bilen fått elendig vedlikehold eller så har resten av bilen gått adskillig lenger enn 300 000 km, begge deler urovekkende og grunn nok til å skygge unna.
Skulebollen Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 (endret) Det sier seg selv at en bil som dette skal kunne klare langt lengere enn 300 000 km før motoren må byttes. Alternativt så har bilen fått elendig vedlikehold eller så har resten av bilen gått adskillig lenger enn 300 000 km, begge deler urovekkende og grunn nok til å skygge unna.Tull!!! Det kan feks. Vere en toppakning som røk, og istedenfor og koste på en motor med lang km. Stand kjøpte han heller en bedre motor. Trenger ikke bli så mye dyrere.. Og ville vertfall vurdert det selv om jeg kom over en god motor Endret Februar 9, 2015 av Skulebollen
wicky124 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Er noen munker som finner veien og meninga med livet... http://hbl.fi/livsstil/2012-04-29/munkarna-dyrkar-stjarnan-fran-tyskland-se-bildspelet
e30_joakim Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Da fikk jeg min 730D E38 om lørdagen , på morran ) kjørte fra Fredrikstad til Grong , 80 mil en vei , for å bytte en touran jeg kjøpte KONGEBIL med magisk Comfort , angrer ikke et sekund for å kjøre så langt for en bil. Litt av et vær på vei hjem da vi traff stormen.. Skårholen, Haukefer og Shattered reagerte på dette 3
Fredrik 90 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Tull!!! Det kan feks. Vere en toppakning som røk, og istedenfor og koste på en motor med lang km. Stand kjøpte han heller en bedre motor. Trenger ikke bli så mye dyrere.. Og ville vertfall vurdert det selv om jeg kom over en god motor Det kan være mange årsaker til at motoren ikke var gått lengere, men i utgangspunktet så skal en M52 maskin fint kunne klare 300 000 km pluss. Veldig mange E39 går med uærlig kilometerstand der ute, det må man også ta høyde for.
Shattered Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Det kan være mange årsaker til at motoren ikke var gått lengere, men i utgangspunktet så skal en M52 maskin fint kunne klare 300 000 km pluss. Veldig mange E39 går med uærlig kilometerstand der ute, det må man også ta høyde for. Men Skulebollen har faktisk et bra poeng. Mange som ryker toppakninga, og den er visst et helvete å bytte (etter det jeg har hørt).
Skårholen Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Da fikk jeg min 730D E38 om lørdagen , på morran ) kjørte fra Fredrikstad til Grong , 80 mil en vei , for å bytte en touran jeg kjøpte KONGEBIL med magisk Comfort , angrer ikke et sekund for å kjøre så langt for en bil. Litt av et vær på vei hjem da vi traff stormen.. Var det ikke touranen du kjøpte for 15k ellerså? e30_joakim reagerte på dette 1
316 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Er det langt mener du? Jeg har gjentatte ganger kjørt fra Oslo til Mo i Rana (ca 100 mil) og Oslo - Narvik (140 mil) i TOYOTA HIACE!
R Andersen Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Ja, selv om det ikke er lengst, så er det selvsagt langt å kjøre 160 mil t/r. e30_joakim reagerte på dette 1
316 Skrevet Februar 9, 2015 Skrevet Februar 9, 2015 Ja, selv om det ikke er lengst, så er det selvsagt langt å kjøre 160 mil t/r. Koster meg ikke en kalori så lenge jeg slipper å gjøre det i en Hiace, men nå er jeg kanskje ikke så bortskjemt hverken med bil eller distanser, blir ekstremt mye kjøring i jobben... Er på Jæren på jobb nå, når jeg og bilen er ferdige her skal vi til Oslo igjen. Det blir 55 mil!
Anbefalte innlegg