Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg var innom den lokale VW-sjappa i dag for å prøvekjøre nye Passat. Du verden for en forskjell det er mellom BMW 5-serie og VW Passat! Selgeren fortalte at de har jobbet mye med å få bort motorstøy i kupéen fra den forrige modellen, men i forhold til F11 så bråker det som en middels traktor... Generelt var hele kjøreopplevelsen en gedigen nedtur i forhold til 5-ern.

 

Dagens tips til de som trenger en påminnelse om hvor bra BMW-en sin er: Dra og prøvekjør en Passat! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Passat 06' som firmabil i to år. Kjempebil og stor fremgang siden den forrige vi hadde(vi hadde i alt fire på rad). Til prisen er det helt klart at dette er en real familiebil som kjører greit og kam lesses med utstyr, skinn overalt osv.

Min far skiftet jobb og firmabil var ikke lenger noe tema og en svært pen 97' E39 ble kjøpt. Det er en helt annen verden rett og slett, min far og jeg var ganske forundret over at en 10 år eldre bil skulle være bedre å kjøre, sitte i, støy osv.

Vi hadde den gang bare en E36 å sammenligne med av samme årgang(facelift) og man kan si at det er stor forskjell mellom E36 og E39, særlig mtp. Interiør! Jeg synes det virker litt slik enda.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellene på BMW/Mercedes VS andre bilmerker på midten av nittitallet er inget annet enn oppsiktsvekkende. Spesielt når det kommer til støy og opplevd interiørkvalitet lå disse bilmerkene virkelig ett hav foran sine konkurrenter.

EDIT: Hvis man ser bort ifra E36 ang interiørkvalitet, i hvertfall.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en Passat 06' som firmabil i to år. Kjempebil og stor fremgang siden den forrige vi hadde(vi hadde i alt fire på rad). Til prisen er det helt klart at dette er en real familiebil som kjører greit og kam lesses med utstyr, skinn overalt osv.

Min far skiftet jobb og firmabil var ikke lenger noe tema og en svært pen 97' E39 ble kjøpt. Det er en helt annen verden rett og slett, min far og jeg var ganske forundret over at en 10 år eldre bil skulle være bedre å kjøre, sitte i, støy osv.

Vi hadde den gang bare en E36 å sammenligne med av samme årgang(facelift) og man kan si at det er stor forskjell mellom E36 og E39, særlig mtp. Interiør! Jeg synes det virker litt slik enda.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Har hatt E36 (i en uke riktignok) touring, og E39 (2 stykk). En ting er plass, men en annen ting er kjørekomfort. Jeg i hvert fall med mine 185-ca cm over bakken synes E39 er mye bedre å kjøre med tanke på plass, hvor ting sitter, knapper osv. Mye bedre med skikkelig varevogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du valgt en passat om den kostet like mye som en 5serie? Nei nettop...passat er ett "lavpris premium merke" som gir en fin fremtoning til folk som kun skal ha en ny bil.... 

Det er jo i grunn urettferdig å sammenligne biler som ligger i såpass forskjellige prissegmenter. Eide selv en 09 Passat inntil for ca. tre måneder siden, som i og for seg ikke var så gal å kjøre, sånn jeg husket det. Og jeg har lest mange gode anmeldelser av nye Passat, så jeg hadde en viss forventning om at den nye modellen skulle ha visse kvaliteter som beveget seg mot grensen til premium-land (den har antakelig gode kvaliteter sett i forhold til konkurrentene i samme prisklasse).

 

Men etter noen måneder som BMW-eier, ble jeg overrasket over hvor stor forskjellen ned til VW egentlig er. Positivt overrasket i favør BMW, vel å merke! ;-)

 

Men én ting skal Passaten ha: den slår 5-serien ganske ettertrykkelig på pris, gitt noenlunde sammenlignbare utstyrslister! ;-)

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring på de alternative e36 skjermene til koed ? Jeg handlet til e46 og der var passformen iallefall veldig dårlig. Men nå trenger den stakkars e36 en min nye skjermer, hadde vært kjekt og spart noen kroner hvis de alternative er ok passform :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom den lokale VW-sjappa i dag for å prøvekjøre nye Passat. Du verden for en forskjell det er mellom BMW 5-serie og VW Passat! Selgeren fortalte at de har jobbet mye med å få bort motorstøy i kupéen fra den forrige modellen, men i forhold til F11 så bråker det som en middels traktor... Generelt var hele kjøreopplevelsen en gedigen nedtur i forhold til 5-ern.

Dagens tips til de som trenger en påminnelse om hvor bra BMW-en sin er: Dra og prøvekjør en Passat! :-)

Man blir litt bortskjemt og godt vant når man kjører BMW, har selv merket dette når jeg har kjørt diverse Volvo, VW og andre merker. Er noe som heter "En gang fransk bil, alltid fransk bil" og det er fordi det er kun forhandlere av franske biler som vil gi en god innbyttepris. Så er det "En gang BMW, alltid BMW" og det er fordi ingen andre merker kan måle seg ;) Mine foreldre kjøre sin første BMW i 93 eller 94, da en E34 525I etter at de hadde eid Mazda og VW. Så bytta de den i en Audi A4 som var ganske ny som modell den gang, gikk ikke lang tid før de bytta A4en inn i en E39 520I og siden har de holdt seg til BMW.

Gøyeste er de som sitter på i E34en, blir bra forskrekket over at en over 20 år gammel bil kan være så god å sitte i og gå så stille og rolig. Det er kvalitet det sier jeg da :)

Det er forøvrig riktig så sommerslig i temperaturen her på Sørlandet i dag :) Må begynne å bruke aircondition på kaldt igjen ;)

post-47692-0-63125500-1426086990_thumb.j

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...