Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Tja. Det er ikke sikkert markedet i seg selv er så dårlig, men Finn har jo ødelagt bilsidene sine noe som helt sikkert medfører mindre interesse.

Hva er det Finn har gjort som ødelegger bilsidene?

Endret av Dweezil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser veldig hel og fin ut Magnus, men jeg mener personlig den er 15-20 000kr for dyr om du skal noen interesserte. Henta en tilsvarende 530DAT som hadde gått litt lenger for 40 000kr, da med beige interiør og eid av eldre mann med samme utstyrsnivå. At det er en 520IA hadde igrunn ikke jeg brydd meg noe om, men vet mange gjør det, og 520IA 2.2 bruker mye bensin. Er det luftfjæring bak? eller vanlige fjærer? Dersom det er vanlige fjærer er det greit å spesifisere det(en fordel i mine øyne).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er luftfjæring bak. Tja, synes det er litt kjipt å selge for 40.000 når jeg kjøpte for 62000 for under 1 år siden, og har kjørt på 4500 km :P Samt brukt ca. 15.000 på den. Da kan jeg like gjerne beholde den noen år til.. Men tenkte å klare meg uten bil egentlig :o

Endret av spruddel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drev mye med radiostyrt med faren min før han ble bitt av båtlivets gleder! Etter det kom jeg meg ikke ut på flyplassene ved egen hjelp(mangel på sertifikat).

Her er jeg rundt 10 år.. Gamle Fornebu flyplass

[...]

I 2003 var helikopter svært uvanlig i RC-Hobbyen, det var for viderekomne og de med feit lommebok. Jeg satt en hel vinter med simulator og et svindyrt tysk helikopter(Robbe Futura Nova) ble kjøpt som byggesett som kostet mer enn Mercen min uten motor og radioutstyret...

Det må sies at helikopter den gang var eksotisk og mer utfordrende. Helikoptrene man får idag er finslipt en hel del og er langt enklere å fly, samt billigere i innkjøp(Align T-Rex 700 med flybar-less feks.).

 

[...]

Hadde en tur på stripa for noen få år siden, da med et Extra 300L med en oversized 20 kubikks firetakt og en Raptor 50(slenge-helikopter)

[...]

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Den skal tidlig krøkes... :-)

 

Fly- og helikopter-RC er skikkelig hobby! Har alltid vært fascinert av det, men aldri forsøkt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel igrunn den beste hobbyen en kan ha om en ønsker å lære om alt fra forbrenningsmotorer til strøm/spenning ifm. lading, man lærer om radioutstyr i form av frekvensbånd og modulasjonsteknikker.. Man lærer å være nøyaktig osv. Før var det forbrenningsmotorer som gjaldt, nå har elektro kommet mer inn på banen og er vel blitt sprekere enn det forbrenningsmotorene noen gang har vært. Husker før, så var dette skikkelig slappe greier.

 

En dag utpå stripa består alltid i noe lading, noe liming, kanskje hjelpe noen andre med et motorproblem, tanke opp flyet/helikopteret og starte opp, deretter justere blandingsforholdet(justerbar dyse) perfekt for dagens forhold, så er det ut å fly. Da jeg en gang kjøpte moped, så er det jo i og for seg likt.. Var derfor en smalsak å justere mopedgasser.

 

Jeg hadde et altfor digert tilbakefall under trening mot F3C konkurranseflyging da jeg var typ 11-12 år. Min store fordel den gang var at jeg selv ikke hadde noe forhold til kostnader ved dette og man tar gjerne ting lett når man er ung og at jeg da hadde hatt en bratt læringskurve. Men noe galt gjorde jeg altså denne ene gangen og helikopteret gikk med full spiker rett i bakken fra rundt 20 meters høyde så bitene fløy(Det tyske helikopteret fikk skader for nesten 14 000kr)  :) Jeg kom meg ALDRI tilbake til der jeg var, båtlivet tok over for modellflyvingen og hele stasen ble hengende i taket på gutterommet, to fly og to helikoptre. Jeg har i senere tid vært ute på stripa igjen og synes det er gøy å fly og det sitter åpenbart i hendene enda, men nå er det mangel på både tid man skal bruke på dette, samt at alt koster penger fremdeles, selvom prisene har sunket noe kolosalt. Blir med en kollega ut på stripa innimellom, han har nå holdt på jevnt og trutt i 4-5 år nå og har vel typ 7 helikoptre og 15-20 fly :lol:

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg et elektrisk rc-helikopter (for nybegynnere!) bare for morro. Er artig, men jeg synst det er vanskelig da. Mitt er for dårlig så har vurdert å oppgradere til som noe som er bedre. Har et med dobbelt rotor og liggende rotor bak.

 

Det er vel helst for unger tror jeg :P Men men, guttungen liker det, så han får burke det. 

 

Helikopter bør prøves hvis en liker RC. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er luftfjæring bak. Tja, synes det er litt kjipt å selge for 40.000 når jeg kjøpte for 62000 for under 1 år siden, og har kjørt på 4500 km :P Samt brukt ca. 15.000 på den. Da kan jeg like gjerne beholde den noen år til.. Men tenkte å klare meg uten bil egentlig :o

Virker ikke som det mest gunstige å gjøre! Særlig ikke når den knapt er blitt brukt :/ Sånn er det vel med bil uansett!

Hva slags sykkel ønsker du å kjøpe? Du kan jo gå for en langt billigere sykkel enn planlagt? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det Finn har gjort som ødelegger bilsidene?

 

I mine øyne fungerer den nye layouten særdeles dårlig. For å se dagens annonser kan man ikke lenger gå inn på BMW -> nye i dag. Nå må man gå på nye i dag fra framsiden og deretter velge modell. Ei heller har man en enkel og informativ forside hvor man kunne se hver eneste modellserie (og klikke seg inn på den enkelte) og må nå scrolle opp og ned i tungvinte menyer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne fungerer den nye layouten særdeles dårlig. For å se dagens annonser kan man ikke lenger gå inn på BMW -> nye i dag. Nå må man gå på nye i dag fra framsiden og deretter velge modell. Ei heller har man en enkel og informativ forside hvor man kunne se hver eneste modellserie (og klikke seg inn på den enkelte) og må nå scrolle opp og ned i tungvinte menyer. 

Helt enig. Hvordan de kom fram til at dette var bedre enn den gamle løsningen er for meg et mysterium. Er det lettere å navigere på nettbrett ol. med den nye layouten, kanskje? Der har man vel egen app hvis man skal på finn.

Endret av Rublings
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5serien er som sagt 20k for dyr. At du betalte 62 for den ifjor hjelper lite i markedet idag. Biler faller i pris konstant. Spesielt gamle biler som nærmer seg 15 16år.... og ja...55k er MYE for en slik bil med moderat utstyr og slapp motor... 

 

Men for å vekke interesse, senk prisen til 49k pluss omreg, skriv alt som er gjort med den. Fjern bilde av fronten med dugg i lykta. Ta nye bilder der bilen har blitt tørket for vanndråper. Gjerne bilder i skumring og ikke i direkte sollys.

 

Slik lager jeg annonse: 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=45418939

 

Litt overkill (fordi jeg kjeda meg :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... litt overkill i forhold til bilen Wicky, men stadig en veldig fin annonse som absolutt bør selge bilen. Selges bilen ikke hurtig er det iallefall ikke pga. en dårlig annonse... :)

 

Jeg har et spørsmål vedrørende det å høre på radio via mobilen i bilen. Er det noen som vet hvor stor/mye datatrafikk i megabyte man egentlig bruker på denne måten? Hvor mange megabyte bruker man f.eks hvis man hører på radio i 1 time?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg streamer ganske mye fra f.eks Soundcloud når jeg kjører bil, og jeg kjører en del bil i jobben f.eks. Jeg har hittil ikke klart å bruke opp mine 5GB og jeg er en ganske aktiv mobilbruker ( Imgur, nettsurf, snap osv osv ). Så med mindre du har ett abonnement som gir deg lite data tror jeg ikke du har noe å frykte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...