Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Naboen åpner stuevinduet når jeg kommer hjem og spør hvorfor jeg ikke kan parkere lengere inn i oppkjørselen min... Nei hvorfor skal jeg det? Jo slik at han kan bruke min innkjørsel til å snu i....

HAHA!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen åpner stuevinduet når jeg kommer hjem og spør hvorfor jeg ikke kan parkere lengere inn i oppkjørselen min... Nei hvorfor skal jeg det? Jo slik at han kan bruke min innkjørsel til å snu i....

HAHA!!

HAHA! =P

 

Spurte han pent, eller spurte han på en teit måte?

 

han kan heller rygge inn til seg selv, og dermed slippe å snu i det heletatt =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen åpner stuevinduet når jeg kommer hjem og spør hvorfor jeg ikke kan parkere lengere inn i oppkjørselen min... Nei hvorfor skal jeg det? Jo slik at han kan bruke min innkjørsel til å snu i....

HAHA!!

Hva er problemet med det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHA! =P

Spurte han pent, eller spurte han på en teit måte?

han kan heller rygge inn til seg selv, og dermed slippe å snu i det heletatt =)

Har en vanlig og god tone med ham, men ble faktisk bitte litt overrasket.. Vi bor innerst i en blindvei og jeg har bredest innkjørsel, vet at han pleier å snu der når det ikke står noen biler der eller bilene våre står lenger inn på gårdsplassen. Men de siste dagene så har jeg parkert lengere ute delvis pga noe snø jeg ikke har giddet å fjerne, da har han måttet rygge om lag 40 meter til snuplassen..

Altså, han må bare snu der men jeg vil ikke ha det slik at jeg ikke kan stå der selv om jeg må eller føler for det.

Edit:

Skal sies at dama hans sente Snap til fruen her og spurte "Ble han sint i stad?" :P

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, okey!

 

Jeg selv hadde aldri spurt naboen om det, med mindre det var av en eller annen grunn veldig veldig viktig at jeg måtte ha hatt anledning til å snu for å kunne kjøre uten å risikere å treffe noe, noe jeg ikke tror er tilfellet hos deg =)

 

Når man eier sitt eget området så må man kunne selv bestemme hva man gjør med det. Det er jeg enig i.

 

Han får heller bruke det når det er ledig plass der, eller rygge inn til seg selv. At han spør deg om du kan kjøre lenger inn på din egen plass sånn at han selv får det lettere i hverdagen synes jeg er litt upassende å spørre om. Nærmest egoistisk.

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, okey!

 

Jeg selv hadde aldri spurt naboen om det, med mindre det var av en eller annen grunn veldig veldig viktig at jeg måtte ha hatt anledning til å snu for å kunne kjøre uten å risikere å treffe noe, noe jeg ikke tror er tilfellet hos deg =)

 

Når man eier sitt eget området så må man kunne selv bestemme hva man gjør med det. Det er jeg enig i.

 

Han får heller bruke det når det er ledig plass der, eller rygge inn til seg selv. At han spør deg om du kan kjøre lenger inn på din egen plass sånn at han selv får det lettere i hverdagen synes jeg er litt upassende å spørre om. Nærmest egoistisk.

Ja jeg er helt enig der. Veien ut er bred og oversiktlig så det er ingenting å treffe når man rygger ut, han kjører til daglig kassebil så det kan være sikten bakover er noe dårlig da.

Men ja, det er en liten nøtt det der. Jeg vil jo som sagt ha muligheten til å kunne parkere der jeg vil på eget område om jeg som i dette tilfellet har behov for det, men jeg er ikke ute etter å være vanskelig heller da det ikke gjør meg noe at de snur der. Vi bor såpass tett at man må gi å ta litt, er litt kjekt å være på talefot med naboene selv om sånne små ting som dette kan være en aldri så liten prøvelse. Men neste vinter så kan jeg jo spørre om vi ikke kan dele på snømåkinga, siden han bruker oppkjørselen til snuplass og jeg er avhengig av å komme inn og ut med bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i borettslag der bilkjøring i selve "gata" kun er forbeholdt varetransport. Alikevel har jeg en nabo som har mekka seg parkeringsplass. Fint for han, problemet  er følgende: Jeg bor innenfor denne fyren, så de få gangene jeg har ærender (store) må jeg parkere bak denne fyrens bil der den står på hans provisoriske parkeringsplass.. Ca 4939329 ganger har jeg fått fruen hans på døra (han tør jo ikke så si fra selv) i det jeg driver med tunge løft, enten det er på vei fra bil eller til bil. BLABLALBLALBLA vi må rekke å hente pizza BLABLABLALBLA

 

 

I årevis har jeg latt dette pågå, men i går.. I går var strikken tøyd. Langt. Sjelden jeg er sint, men disse folka fikk vitterlig passet påskrevet og vel så det før jeg satt meg inn i bilen og kjørte vekk. 

 

 

Nå har jeg litt dårlig samvittighet, men det får gå.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kommer ut for noen episoder når forskjellig folk bor tett sammen. Når vi nettopp hadde flyttet inn så var det en av naboene bak oss som tidvis parkerte i vår oppkjørsel da deres bare var en steinrøys på det tidspunktet (nytt boligfelt vi bor i) Jeg gikk og irritert meg men sa ikke noe for jeg ville ikke skape dårlig stemning før vi i det hele tatt ble kjent med naboene. Men det var en ulempe siden vi selv holdt på å bygge og måtte inn og ut med tilhenger og styr, men jeg lot det passere. Men svigerfar derimot, han ble til slutt så amper av denne "tjuv" parkeringa at han blåste fra seg når han traff på eieren av bilen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig der. Veien ut er bred og oversiktlig så det er ingenting å treffe når man rygger ut, han kjører til daglig kassebil så det kan være sikten bakover er noe dårlig da.

Men ja, det er en liten nøtt det der. Jeg vil jo som sagt ha muligheten til å kunne parkere der jeg vil på eget område om jeg som i dette tilfellet har behov for det, men jeg er ikke ute etter å være vanskelig heller da det ikke gjør meg noe at de snur der. Vi bor såpass tett at man må gi å ta litt, er litt kjekt å være på talefot med naboene selv om sånne små ting som dette kan være en aldri så liten prøvelse. Men neste vinter så kan jeg jo spørre om vi ikke kan dele på snømåkinga, siden han bruker oppkjørselen til snuplass og jeg er avhengig av å komme inn og ut med bilen :P

 

Vi bor også innerst i en blindvei, men hos oss ender veien i en liten snuplass som det er forbudt å parkere fast på (kun korttidsparkering). Dette har så langt alle naboene respektert i de 15 årene vi har vært naboer. Vi er fire naboer på vår lille vei, men allikevel er jeg kun venner med tre av dem. Den ene naboen har alltid skilt seg ut som en ganske hoven og ufordragelig type som heller ikke de andre naboene liker spesielt godt. For min del fikk jeg nok allerede da vi alle sammen bygget hus. Området var en stor byggeplass og fordi store maskiner hadde kjørt på tomtene var jorden helt tettpakket (her i DK har vi ikke fjell). Dette betyr at jorden heller ikke kan absorbere/drenere regnvann og det er vann overalt inntil man har fått justert og nivellert terrenget samt harvet jorden. Alle som bygger hus i Danmark sliter med dette problemet hvis det regner mye i byggeperioden. Vi ligger litt lavere enn den nevnte naboen og dermed fløt det i perioder over med vann hos oss. Allikevel presterte han å grave en grøft rundt sitt eget hus slik at alt hans vann kom ned til oss. Vi fikk dermed dobbelt så mye vann og måtte bestille store lensepumper frem til vi fikk skikk på terrenget. Det hadde kostet naboen lite å grave grøften slik at hans vann kom ut på veien istedenfor. Ulempen for ham var at han evt. måtte ha gravet en ca. 5 meter lengere grøft.

 

Slikt er ikke sympatisk, men enkelte mennesker er heller ikke sympatiske. Jeg tenker at det stort sett er en tilfeldighet hvem som blir naboer og vi velger iallefall ikke naboer selv (de aller fleste av oss gjør ikke det). Ergo vil man komme ut for naboer som ikke forstår det fine samspillet som er nødvendig for at man skal få et godt forhold til hverandre. Jeg vil gjerne ha et godt forhold til mine naboer og det har jeg også med de to andre naboene på veien. Vi avtaler bl.a vanning av blomster når noen reiser på ferie samt ser etter husene og setter ut søppelbeholderen når søppelbilen kommer. Den fjerde naboen er ikke med på dette, men det er hans egen skyld. Som man reder ligger man.

 

Selvfølgelig bestemmer du 100% hvordan du vil ha det på ditt eget område. Bare fortell naboen i pene ordelag hordan du ser på tingene og at du ikke synes at det er en god løsning at han skal bruke en del av din tomt for å kunne snu bilen. Dette er hans problem og ikke ditt. Jeg ville ha markert dette ved å parkere min bil helt ut til innkjørselen... iallefall i en periode for å se hvordan naboen reagerer på tiltaket. På den måten sparker du ballen over på motsatt side og et evt. nytt tiltak i saken må også komme derfra... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor i borettslag der bilkjøring i selve "gata" kun er forbeholdt varetransport. Alikevel har jeg en nabo som har mekka seg parkeringsplass. Fint for han, problemet  er følgende: Jeg bor innenfor denne fyren, så de få gangene jeg har ærender (store) må jeg parkere bak denne fyrens bil der den står på hans provisoriske parkeringsplass.. Ca 4939329 ganger har jeg fått fruen hans på døra (han tør jo ikke så si fra selv) i det jeg driver med tunge løft, enten det er på vei fra bil eller til bil. BLABLALBLALBLA vi må rekke å hente pizza BLABLABLALBLA

 

 

I årevis har jeg latt dette pågå, men i går.. I går var strikken tøyd. Langt. Sjelden jeg er sint, men disse folka fikk vitterlig passet påskrevet og vel så det før jeg satt meg inn i bilen og kjørte vekk. 

 

 

Nå har jeg litt dårlig samvittighet, men det får gå.

Nytern tok på seg fjeset til den fjerne fetteren Brytern og tente på pluggene?

Bra å si fra når det er nok, en gjennomsnittlig mann ville gjort det for lenge siden ;) Skjønner ikke hvordan du klarer å ha dårlig samvittighet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adblue er et tilsetningsstoff basert på urea (urinstoff) som med jevne mellomrom sprayes inn i eksosen for å kjemisk rense partikkelfilteret. 10-15 liter urea holder derfor til 20-25000 Km. Produktet er billig... 10-15 kroner pr. liter og rensingen av partikkelfilteret gjøres 100% automatisk. Fordelen med dette systemet er at dieselmotoren klarer avgasskravet for Euro 6 noe som gjør at motoren faktisk har halvparten så mye utslipp av co2 som bensinbiler og i tillegg et helt marginalt større nox utslipp (ca. 30%). Man kan fint etterfylle Adblue selv... :)

 

Apropos diskusjonen vedr. Adblue... :)

 

http://jyllands-posten.dk/livsstil/biler/ECE7567084/H%C3%A6ld-bedre-milj%C3%B8-i-tanken/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...