Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Det er en fornuftig tankegang du bør gå videre med. Uansett om bilen er gjeldsfri eller ikke, så stjeler den så mye av det potensielle låneopptaket at det er ren idioti å niholde på den. Det er også verdt å ha i tankene at en realisasjon av bilen (til 100.000kr) gir deg 1/3 av den nødvendige egenkapitalen (5 av 15%) man "skal ha" for å kjøpe en bolig til 2.000.000kr.

 

Tror det er fornuftig, bil er morsomt men egent sted er vel bedre :) 

 

 

de sier 15 % , men om det skulle mangle 20 - 30 000 så vet jeg de er villige til å hjelpe med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en fornuftig tankegang du bør gå videre med. Uansett om bilen er gjeldsfri eller ikke, så stjeler den så mye av det potensielle låneopptaket at det er ren idioti å niholde på den. Det er også verdt å ha i tankene at en realisasjon av bilen (til 100.000kr) gir deg 1/3 av den nødvendige egenkapitalen (5 av 15%) man "skal ha" for å kjøpe en bolig til 2.000.000kr.

Ser hvor du vil, ja. Er nok ikke dumt, det, så lenge bilen faktisk er verdt noen kroner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser hvor du vil, ja. Er nok ikke dumt, det, så lenge bilen faktisk er verdt noen kroner ;)

 

Kjedelig å bo hjemme når man har dame  :stupid:    Min mor jobber uke turnus , hjemme en uke, borte en uke , så vi er jo mye alene , men det er jo ikke våres :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å bo hjemme når man har dame  :stupid:    Min mor jobber uke turnus , hjemme en uke, borte en uke , så vi er jo mye alene , men det er jo ikke våres :)

 

Det er jeg helt enig i. Blir ikke helt det samme når man har sitt eget :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er glad eg bor utanfor byer. Kjøpte min første leilighet som var heilt OK i et rekrekkehus. 55kvm for 350.000kr. Nå 2 år seinare kjøpte eg vertikalt hus der eg eiger halve. Ca 136kvm med det meste oppusset for 1mill. Skjønner ikkje korleis folk på min alder og med 20-25k kr utbetalt i mnd kan komme seg på bolimarket i byer på egenhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også tenkt meg noe nyere/annet når det gjelder bolig, men de få husene som er aktuelle her i distriktet koster mer enn det smaker for min del (f.eks. dette, som jeg gjerne kunne tenkt meg), og tomter er enten i prisklassen altfor dyrt, eller ikke eksisterende. :(

 

...så det blir nok å fortsette oppussingen på det vi har de neste 10-20 årene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hjelper jo veldig!  Hehe. 

Vi er elendig til å spare. Har kanskje samlet opp 80K på de 5 årene vi har bodd sammen (BSU), og så har vi en bufferkonto på 15K og en liten hverdagsbuffer på 5K. 

Men det hjelper vel å selge E46en, når vi skal søke lån om et års tid :P Godt de holder seg i verdi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også tenkt meg noe nyere/annet når det gjelder bolig, men de få husene som er aktuelle her i distriktet koster mer enn det smaker for min del (f.eks. dette, som jeg gjerne kunne tenkt meg), og tomter er enten i prisklassen altfor dyrt, eller ikke eksisterende. :(

 

...så det blir nok å fortsette oppussingen på det vi har de neste 10-20 årene. :)

 

Fint hus. Mitt "drømmehus" rett i nærheten av meg ble solgt i fjor for 7mill. Så med den egenkapitalen jeg har nå må jeg spare noen år til før det blir noe slikt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har kjennskap til Billån via Santander? Har de slik "må være nedbetalt innen bil er 15år"-regel? Finner ingenting om det.

De har jo tilnærmet lik rente osv som DnB så ser ikke helt problemet med å velge de vis man da faktisk kan kjøpe en litt eldre bil uten å måtte betale ned på 3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...