awt Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 1-serien kan forsåvidt gjøre nytten den, men jeg synes den er litt for "pen" til slikt, da det gjerne er snakk om å kjøre inn på trange gårdsplasser. I tillegg er den litt upraktisk når det kommer til barnehagehenting med sine to dører, samt at den er ganske så lav. Da er en Astra til 40-50000 kanskje hakket mer fornuftig. Dweezil reagerte på dette 1
Dweezil Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 (endret) Er jeg den eneste her som aldri har mistet lappen eller fått fartsbot? Bortsett fra en fotoboks-bot som ironisk nok kom da jeg kjørte med full bil og fulgte fartsgrensa, mer eller mindre... Jeg har faktisk ikke en gang forelegg etter snart 20 år med førerkort. Det betyr dog ikke at jeg aldri har kjørt over fartsgrensa... Endret April 18, 2015 av Dweezil
MariusW Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 BMW 1-serie 116i 2008, 155 000 km, kr 123 500,- Noen kommentarer på annonsen? Jeg skal selvfølgelig ta flere bilder, men det var de jeg hadde tilgjengelig akkurat nå. Virker å være en pen bil til rett pris. Men evt kjøpere savner nok interiørbilder
Dweezil Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 (...) Da er en Astra til 40-50000 kanskje hakket mer fornuftig. Det er nok veldig mye fornuftsbil for pengene. Synes annonsen så veldig ryddig ut, men ville vurdert å nevne grunnen til at den selges. Men det er ikke sikkert det er utslagsgivende for en potensiell kjøper av en slik bil.
awt Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 Virker å være en pen bil til rett pris. Men evt kjøpere savner nok interiørbilder Det gjør jeg også, men som nevnt så var det de bildene jeg hadde akkurat nå. Annonsen blir ikke publisert helt enda uansett, og ihvertfall ikke uten bilder. Det er nok veldig mye fornuftsbil for pengene. Synes annonsen så veldig ryddig ut, men ville vurdert å nevne grunnen til at den selges. Men det er ikke sikkert det er utslagsgivende for en potensiell kjøper av en slik bil. Jeg vet ikke hva som foretrekkes, men jeg tenker vel mer at jeg nevner det om noen spør.
Nytern Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 Fin annonse, fin bil! Jeg savner min litt innimellom.. Har i det minste Breyton-felga liggende enda.. Tror jeg
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 Antar det blir en eldre Astra, Corsa, Golf eller noe annet spennende i den kategorien... Hvorfor vurderer du biler som Astra, det er jo genuine møkkabiler... Hvorfor ikke en 1-serie med 5-dører, en pen og ryddig E46 eller en fornuftig E39. Hadde aldri kjørt ungene rundt i en gammel og usikker Astra.. Jeg forøvrig ga 18 lapper for min E34, den er gammel og helt sikkert uaktuelt for ditt vedkommende med bedre og rimeligere nummer to bil har ikke jeg vært borti. Starter og går hver bidige dag, det gjør ikke en gammel Astra i lengden.
Skulebollen Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 Ville også gått for en e46 evt. e39 til 50.000 isteden for en Astra.. en e34 er vel i 90% dyrere og holde enn en Astra.. Men en 318 e46 sedan må da vere glimrende? Billig, sikker pen osv.
awt Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 Poenget er å kjøpe en liten bil, hverken e39 eller e34 kommer helt innunder den kategorien. 1-serie synes jeg blir for dyrt (de rimeligste starter på rundt 60-70, og da er de til gjengjeld ganske kjipe). I fare for å tråkke på noen tær vil jeg også tro en Astra fra 2005 er en tryggere bil enn en e34 om ulykken skulle først være ute. Dweezil, thbrekke, Haukefer og 1 annen reagerte på dette 4
Skulebollen Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 (endret) e46 er jo like liten som en astra nesten.. Mye penere og vertfall like sikker. Og man slipper og få en sjelløs bil Endret April 18, 2015 av Skulebollen
awt Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 Nå var jo forsåvidt Astra bare et eksempel, det kan like gjerne bli en enda mindre bil. Vi skal enkelt og greit ha en konebil. E46 compact kunne vært aktuelt hadde det ikke vært for at de er 3-dørs. Sedan blir det ikke. Hvorvidt bilen er sjelløs eller ikke bryr meg ganske så lite med tanke på hva den skal brukes til.
Dweezil Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 Hvorfor vurderer du biler som Astra, det er jo genuine møkkabiler... Hvorfor ikke en 1-serie med 5-dører, en pen og ryddig E46 eller en fornuftig E39. Hadde aldri kjørt ungene rundt i en gammel og usikker Astra.. Jeg forøvrig ga 18 lapper for min E34, den er gammel og helt sikkert uaktuelt for ditt vedkommende med bedre og rimeligere nummer to bil har ikke jeg vært borti. Starter og går hver bidige dag, det gjør ikke en gammel Astra i lengden. En Astra er vel ikke nødvendigvis noe mindre pålitelig enn f.eks. en Golf? Er man først i markedet for en fornuftsbil, kan Astra helt klart være en god kandidat. Opels posisjon i skyggen av VW gjør antakelig at bruktprisene er hyggeligere en for brukt Golf, og man kan få mye (fornufts) bil for 50k. Jeg tror ikke en 5-dørs 1-serie innenfor samme budsjett kan matche i bil pr. krone.
Fredrik 90 Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 (endret) Ville også gått for en e46 evt. e39 til 50.000 isteden for en Astra.. en e34 er vel i 90% dyrere og holde enn en Astra.. Men en 318 e46 sedan må da vere glimrende? Billig, sikker pen osv. Tja, E34en har ikke kosta meg så mye egentelig med tanke på at den er over 20 år. Dyreste utlegget jeg har hatt på den er dekk, noe man må ha til alle biler. Forventer man at en bruktbil ikke skal koste en krone så bommer man stygt... Både 2002 E39 og 2006 A6 har kosta meg mer å holde på veien enn E34en I fare for å tråkke på noen tær vil jeg også tro en Astra fra 2005 er en tryggere bil enn en e34 om ulykken skulle først være ute. Er jo litt fysiske forskjeller ute å går men ja, E34 er jo en gammel konstruksjon. Ved en frontkollisjon så ville jeg nok sittet i en E34 mens ved en sidekollisjon er jeg ikke så sikker, da har sikkert Astraen bedre beskyttelse og side airbager Nei jeg ville holdt en knapp på E46 med firer, eller en 1-serie med flere dører. Men det er ditt valg En Astra er vel ikke nødvendigvis noe mindre pålitelig enn f.eks. en Golf? Er man først i markedet for en fornuftsbil, kan Astra helt klart være en god kandidat. Opels posisjon i skyggen av VW gjør antakelig at bruktprisene er hyggeligere en for brukt Golf, og man kan få mye (fornufts) bil for 50k. Jeg tror ikke en 5-dørs 1-serie innenfor samme budsjett kan matche i bil pr. krone. Har du kjørt Astra ifra det aktuelle tidsrommet? Har to kollegaer som har den generasjonen Astra, de bilene der er rett og slett bygget med utrolig dårlig kvalitet kontra en Golf eller 1-serie. Ja prisene er stivere på en Golf men så er det en vesentlig bedre bil også, på alle mulige måter. Endret April 18, 2015 av Fredrik 90
Nytern Skrevet April 18, 2015 Skrevet April 18, 2015 (endret) 00+ astra knuser nok en E34 mht sikkerhet uansett hvordan en vrir og vender på det.. Fifth Gear demonstrerte dette rimelig godt med gammel Volvo vs "ny" Renault. Endret April 18, 2015 av Nytern
Anbefalte innlegg