Dweezil Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Hallo dere får ikke lov å klage... Vi har mast på nextgentel lenge og har nå "endelig" fått oppgradert nettet fra 3/0.1 til 5/0.25 nett.. Kjekt å bo litt utenfor sivilisasjonen. Det er snakk om 3 min kjøring til nærmeste hus med fiber, men her hos oss kommer det ikke før om ca 5-7 år. Oj, oj, det var ikke noe særlig til båndbredde, nei... Det er bare å glede seg til fiber helt fram. Vi har Altibox/Viken i Drammen, og det er raskt og stabilt med helt minimalt med nedetid. Er også imponert over filmleie i HD på TV-boksen, som går uten hakking med super bildekvalitet. Har du fri sikt til den naboen med fiberbredbånd? Da kan du jo evt. høre om du kan få sette opp en long-range point-to-point wifi link (evt. mot at du betaler en fast sum i måneden). Se f.eks. her: http://www.simplewifi.com/dish-30db-ap5m-mimo-kit-w-2-1ft-n-cables.html Ulempen (en av dem) er at den helst bør monteres 36 meter over bakken... Julianv reagerte på dette 1
janerik171187 Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Har 7mbit jeg sist jeg sjekka. Funker greit nok
Dweezil Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Norge er en bredbåndssinke, til og med slått av Romania i gjennomsnittlig Mbps pr. innbygger: http://www.aftenposten.no/digital/Norge-er-darligst-pa-bredband-i-Skandinavia-538322_1.snd
FredrikE24 Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 (endret) At vi er sinker skyldes Telenors ufine metode med å forvalte deres nett ovenfor bredbåndstilbydere som leier nett av Telenor.Hadde det ikke vært for monopolsoppløsningen, så hadde vi sittet med 56k og ISDN enda vel.. Heldigvis er det tilbydere som har bygd ut eget kjernenett og tilbyr gode bredbåndsløsninger. Telenor kjører sitt kobberbaserte Telenett helt til det bryter sammen nå, slukker det ned, danker ut de små tilbyderne og går over til mobilnett. I tillegg har de bremset markedet så mye de har klart hele veien.Har jobbet nok med Telenor i mitt yrkesaktive liv til å forstå hvor "mafia" dem driver på.En middels stor bedrift måtte betale opp mot 500 000kr pr år for 1920kbps med hjelp av ISDN UT tilknytning. Det var eneste mulighet, og den "svarte" fiberen som ligger i Oslo stammer fra at kommunale bygninger og statlige etater ble bundet sammen med fiber som et internt nett, fordi Telenors tjenester var altfor dyrt(før monopoloppløsningen).Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Mai 19, 2015 av FredrikE24 eriksen76 reagerte på dette 1
axept Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Sliter selv med gammelt kobbernett med maksfart 23/2 og 100m lenger ned i gata har de 30/5.. Fiber finnes her, men bare på "spesielle" plasser i bygda.. Telenor satser mye på mobilnettet og har lite/ingen interesse av å bygge ut fiber. Er faktisk ikke de som leverer fiber her. 4G og nå 4G+ er fremtiden for de, selv om 4G farten til Telenor er strupet kraftig ned i forhold til NetCom. I allefall her..
bmwgreg90 Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Syns Norge er generelt dårlig på signal, internet osv. Norge er kanskje verdens beste land å bo i på mangen måter, men er så firkanta og utdatert på mange måter og. Det er 2015 og MANGE plasser i Norge er det fortsatt Edge og ingen radio signal (Nå skakker eg heller ikkje om dekning til fjels osv, men mangen plasser her i Hardanger det er elendig dekning.
pautomagi Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Hm. Sitter å googler meg gal her. Prøver å finne kant til felgene mine. Style 71 felger. Finner bilder med mye kant. Men ikke noe info om hvor jeg kan skaffe. Passer flere tønner overens med mitt center ? Kan jeg ta center fra mine 2 delte og sette på 3 delte felger i det hele tatt ? For da er det vel bare å finne 2 andre deler som matcher boltmønsteret på center ? Blir gæærn..
janerik171187 Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 understellsbehandle bil i lukket garasje = sku nesten tru jeg hadde drekki, merka det godt løsemiddelskada next Xavi0n reagerte på dette 1
Dweezil Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 28.-30. mai er det lansering av XC90 i Norge hos alle Volvo-forhandlere. Tror kanskje jeg skal ta en tur innom for å ta den i nærmere øyesyn og kanskje booke en prøvekjøring.
pautomagi Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 understellsbehandle bil i lukket garasje = sku nesten tru jeg hadde drekki, merka det godt løsemiddelskada next Fint det ! Lakka diverse felger og annet også i garasje. Blir noe lett i toppen av sånt ja
-Roger- Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 (endret) Skal skifte batteri på E46'n. Tenker og kjøpe AGM. Har styrken mye å si? Altså sålenge jeg finner et batteri på lokale beninstasjonen eller biltema som passer batterifestene i bilen, er det da bare og kjøpe, eller vil det gå utover dynamo evnt andre ting i bilen om jeg kjøper et med mer styrke enn hva bilen ble levert med? Endret Mai 19, 2015 av -Roger-
Hpi Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Kjøp et som er noenlunde samme fysiske størrelse som det du har fra før så går det helt fint. Biltema AGM kan absolutt anbefales. Jeg har selv 95Ah.
-Roger- Skrevet Mai 19, 2015 Skrevet Mai 19, 2015 Når jeg skriver inn skiltnr på Biltema får jeg ikke opp noe agm batteri som skal passe, men jeg vet jo at de sikkert har det likevel. Ifølge sønnak sin nettside skal jeg ha et agm batteri på 70 ah
rublings Skrevet Mai 20, 2015 Skrevet Mai 20, 2015 Ville prøvd å holde deg i nærheten av original størrelse. Hvis du kjøper for stort kan dynamoen få problemer med å holde det på høy spenning. Kan være dette er anderledes med AGM, det vet jeg ikke
Anbefalte innlegg