Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kanskje greit å holde seg til ett merke innen familien, så kan man låne optikk av hverandre. Vurder også om du trenger å filme med det. De FLESTE kameraene er oftest gode nok.

Ta deg en tur i butikken og kjenn på kameraene. Det er ganske stor forskjell mellom forskjellige kamerahus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å kjøpe meg speilreflekskamera, men har lite(les null) peiling. Trenger ikkje å være ny, men gjerne med litt instillinger og som tar gode biler.

Har hatt Canon D1000 før, og dama har nikon d40x men er den noe å ha? Kom gjerne med tips/forslag til noe for i 1-4k klasse.

Både Nikon og Canon er bra kameraer. =)

Jeg selv har en Canon 550D og er meget fornøyd.

Gå inn på Canon sin hjemmeside og les litt om de forskjellige kameraene. Eller Nikon sin side.

Canon sitt nyeste Midrange kamera er Canon EOS 750D og koster 7500kr :

https://www.komplett.no/canon-eos-750d-18-55-stm/837932?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

. Ellers kan du kjøpe 700D eller 650D osv.

Husk at selve kamerahuset ikke er såååå avgjørende. Det går som regel mest på personen bak kameraet og objektivene og utstyr.

Det er meget avhengig av hvor mye penger du skal legge i det.

Hvis du kommer med et budsjett så kan jeg linke deg "beste kameraene til den prisen" =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Nikon og Canon er bra kameraer. =)

Jeg selv har en Canon 550D og er meget fornøyd.

Gå inn på Canon sin hjemmeside og les litt om de forskjellige kameraene. Eller Nikon sin side.

Canon sitt nyeste Midrange kamera er Canon EOS 750D og koster 7500kr :

https://www.komplett.no/canon-eos-750d-18-55-stm/837932?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

. Ellers kan du kjøpe 700D eller 650D osv.

Husk at selve kamerahuset ikke er såååå avgjørende. Det går som regel mest på personen bak kameraet og objektivene og utstyr.

Det er meget avhengig av hvor mye penger du skal legge i det.

Hvis du kommer med et budsjett så kan jeg linke deg "beste kameraene til den prisen" =)

max 4k!:) Gjør ikkje meg noe om det er snakk om brukt kamera som er 1-3 år gammal heller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikon vs Canon er litt smakssak, men dersom man har et kamerasystem i familien allerede lønner det seg ofte å holde seg til det dersom man har litt utstyr :) Har man bare et hus og et medfølgende eller billig objektiv er det bare å velge det man liker best og som passer bruken/budsjettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med bruk av kredittkort i det daglige ? Har kun brukt kredittkort på reiser og sånt tidligere.

Men satt å leste nå og ser at 365direkte gir 3,65% + 30 øre per liter rabatt hos Esso og Esso Express

og hvis du topper det ved å dra trumfkortet først får du ytterlige 30 øre/liter.

Samt at du kan få statoil bonusen hvis du registrerer kortet i statoil extra. Der har jeg allerede bankkortet mitt i dag.

Men utover bensin og reise er det noen fordeler ? Så lenge man betaler fullt beløp før betalingsfristen er over går det vel uten problem ?

Gjerriknark out! :headbang:

Spør vel helst ut av nyskjerriget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere forskjellige kredittkort som fungerer på samme måte ved handel av møbler, matvarer osv., men husk at ikke alle butikker aksepterer kredittkort (de fleste Rema og Biltema f.eks.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har student mastercard fra DNB, der jeg har 45 dagers rentefritt hvis jeg betaler med kortet.

Veldig praktisk når man skal handle på nett eller andre steder for å stille sterkere juridisk, samt. veldig fint hvis man kommer over et dagstilbud eller et produkt det er få igjen av og man ikke får lønn om en uke eller to.

Da låner man penger gratis i 45 dager.

Selvdisiplin er nøkkelordet såklart. Mange som bruker mastercardet som om det var en ekstra konto de eide...

Hvis du skal anskaffe deg kredittkort så sørg for at det har en rentefri periode ved kjøp. Hvis ikke begynner jo rentene å løpe fra kjøpets øyeblikk.

Har 30 øre pr. liter i rabatt hos Shell bensinstasjoner med Mastercardet også =)

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...