Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Såvidt meg bekjent er det TomTom som produserer kartene for BMW.

Det kan også være verdt å nevne at man i dag kan laste ned kart på nye modeller om man har ConnectedDrive, og at dette er gratis de første tre årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være verdt å nevne at man i dag kan laste ned kart på nye modeller om man har ConnectedDrive, og at dette er gratis de første tre årene.

Jeg fikk svar fra Hyundai. Det er misvisende info gitt i bilen og det er kun software til modulen som blir oppdatert, ikke kart. Biler etter 2013 skal få med MapCare, jeg har 2012 og må visst kjøpe dette (!!?!) og skal i utgangspunktet ha fått tilbud og/eller blitt informert om dette ved service. Dette har jeg ikke og Hyundai Norge beklager seg på deres vegne, men sender meg til forhandler for å få kjøpt dette/få tilbud uten noen form for tilbud. Dette er jeg smålig misfornøyd med, da når man har navi, burde dette oppdateres gratis på service, det koster ikke forhandleren mer enn at de får en glad kunde. Men men... Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett etter det jeg vet, blant annet samme kart i min Passat også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du får da heller ikke gratis kartupdate?

Synes det er rart jeg, men hva vet vel jeg, jeg vet at Audi gjør det og regnet med alle gjor det...

De nyere Audiene jeg har sitti i har hatt Google Maps som kartkilde. Så da er det jo ikke noe å oppdatere, bilen er på internett, alltid latest and greatest tilgjengelig.

Mulig Audi ga bort kart på tidligere modeller, det vet jeg ikkeno om. Tror ikke dette er normalt dog, man må betale for nye kart på det aller meste av GPS'er man kjøper. BMW får jo ikke oppdaterte kart gratis av Tom Tom. De driver jo tross alt en business, leiker ikke butikk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nyere Audiene jeg har sitti i har hatt Google Maps som kartkilde. Så da er det jo ikke noe å oppdatere, bilen er på internett, alltid latest and greatest tilgjengelig.

Mulig Audi ga bort kart på tidligere modeller, det vet jeg ikkeno om. Tror ikke dette er normalt dog, man må betale for nye kart på det aller meste av GPS'er man kjøper. BMW får jo ikke oppdaterte kart gratis av Tom Tom. De driver jo tross alt en business, leiker ikke butikk ;)

Jeg skjønner. 2013 Audi får dette oppdatert når den er inne på service og den har ikke internett i bilen, mulig de kobler opp når den er inne, kan ikke fremgangsmåten.

Jeg ville tro at dersom man har navi så er en oppgradering av kart en del av servicen, man betaler jo store summer for en full service. Da skulle det jo bare mangle at kart blir oppdatert automatisk.. Som jeg sa, de taper ingenting på dette og de sitter igjen med fornøyde kunder.

Jeg skjønner at de driver "business", men de har jo alt solgt GPSen med kart.

Blir som ny data med Windows.. Man har kjøpt data med Windows, windows update er jo gratis, samme burde det vært med kart.

Mulig folk er vant med at kart koster cash, men dette kom som en overraskelse på meg, samtidig at de ikke nevnte noe på service eller jeg har fått tilbud om noe som helst ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor står det at han ber om cred? Jeg leste "ops, jeg kjørte på en katt, godt ikke fangeren min ble ødelagt" - jada, folk er materialistiske, men det står ingen sted "jeg er dritkul fordi jeg kjørte på en katt" uansett hvilke linjer man leser mellom.

Nei, det står ingen plass at han ber om poeng. Men formuleringa var ikke vanskelig å ta feil av; se så kul jeg er som har ødelagt fronten på å drepe ei katt. Det var blod og gørr overalt..

Halvhjerta redningsforsøk i ettertid funker dårlig her, har du prøvd å være kul så får du stå for det selv om det backfirer ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke til å stikke under en stol at veldig mange misliker katter, de raser rundt ute og dreper dyr veldig effektivt, går på biler, pisser i garasjer, og eieren er like glad for katten er så søt.

Jaha, vet at katten min dreper en og annen mus som jo er skadedyr men det ser jeg på som greit. Når det kommer til matauk må jeg enten på butikken eller ut å skyte noe selv og jeg har til gode å treffe noen med innvendinger på begge fremgangsmåtene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...