Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har PS4 allerede, spiller kun GTA V på den. [emoji23] PS3 og Xbox 360 står bare å samler støv. Må slutte å bruke penger på dette tullet... [emoji23]

Har selv Ps2, 3 og X360. Bruker Ps3 sjeldent, vurderer å bare legge den ut til salg. Ps2 er alltid fett! Og Xbox har jeg flere spill til. Kjipt å bytte batterier hele tida da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Ps2, 3 og X360. Bruker Ps3 sjeldent, vurderer å bare legge den ut til salg. Ps2 er alltid fett! Og Xbox har jeg flere spill til. Kjipt å bytte batterier hele tida da.

Har PS2 også, men den har ligget i en pose i et skap de siste årene. Har litt lyst å selge den men får sikkert ikke mye for det. Bruker PS3 sjeldent selv til tross for at jeg har en del spill jeg pleide å spille mye. Men det ble litt glemt når next gen GTA V kom for ps4/xbox one. Og nå ble jeg veldig sugen på å spille forza igjen, så nå må jeg vel kjøpe xbox one. Pengesluk deluxe. [emoji14]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme konsoll, men kommer ikke ferdig satt opp med oppdateringer og er ikke satt opp på norsk. Men dette kan du bare laste ned/endre på :)

Så det er bare å endre språk å laste ned x antall oppdateringer? Er vel systemoppdateringer vil jeg tro.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe?

Min søster har vært i budrunde på en leilighet i hele i dag, og etter mange bud er det kun hun og en annen igjen som byr.

Hun får inn melding om at motparten har bydd mer enn hun, så hun byr over.

Men da sender megler melding om: tidsfristen har gått ut, leiligheten er nå solgt.

Hun sendte FØR tidsfristen men megler hevder a: "Den meldingen fikk han aldri"

Hun har bevis på når hun sendte meldingen og bevis på at det er innen tidsfristen.

Da hun ringte for å klage sa megleren at: Det er ikke noe å få gjort, den er solgt.

Har hun noe sak, evt. hvem kan man klage til? ? Er dette et triks meglere kan bruke til å selektivt skvise folk ut av budrunder? Selv nå hun er høystbydende?

Setter pris på alle gode svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avtaleloven som regulerer dette forholdet. Først av alt bør det påpekes at det er avtalefrihet i Norge, og sånn sett står selger fritt til å selge til hvem man vil - uavhengig om man har det høyeste budet eller ikke.

Det følger av eiendomsmeglingsforskriften at man som eiendomsmegler skal tilrettelegge for en forsvarlig avvikling av budrunden, og bud med alt for korte frister ikke skal videreformidles (det fører ikke til forsvarlig avvikling).

Det følger av avtaleloven § 7 at en avtale er gyldig når det foreligger et tilbud og et aksept innenfor gitt akseptfrist. I dette tilfellet har selger godtatt kjøpers bud (tilbud) innenfor fristen. Avtalen er derfor gyldig.

For min del høres det ut som at det har vært litt på tampen av en budrunde og at det har blitt litt hektisk i siste liten, og at det derfor ble slik som det ble. Hun har ingen sak mot verken selger eller eiendomsmeglerforetaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er avtaleloven som regulerer dette forholdet. Først av alt bør det påpekes at det er avtalefrihet i Norge, og sånn sett står selger fritt til å selge til hvem man vil - uavhengig om man har det høyeste budet eller ikke.

Det følger av eiendomsmeglingsforskriften at man som eiendomsmegler skal tilrettelegge for en forsvarlig avvikling av budrunden, og bud med alt for korte frister ikke skal videreformidles (det fører ikke til forsvarlig avvikling).

Det følger av avtaleloven § 7 at en avtale er gyldig når det foreligger et tilbud og et aksept innenfor gitt akseptfrist. I dette tilfellet har selger godtatt kjøpers bud (tilbud) innenfor fristen. Avtalen er derfor gyldig.

For min del høres det ut som at det har vært litt på tampen av en budrunde og at det har blitt litt hektisk i siste liten, og at det derfor ble slik som det ble. Hun har ingen sak mot verken selger eller eiendomsmeglerforetaket.

Okey, takk for svar, men hva om selger ønsker høyest pris mulig for sin eiendom, og at han ikke får vite om at det er budgivere som ønsker

å by mer, men pga. kluss fra eiendomsmegler som ikke har tilrettelagt for en forsvarlig måte gått glipp av videre bud.

Si at du legger inn et bud på 3 mill kl. 1400 også får du vite at: Noen har bydd over deg med 3.1 mill tidsfrist for å by over er 14.30. (Denne beskjeden får du 14.31! Altså ETTER fristen) er det LOV?

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som staten bytter til riktig merke...igjen...etter mange år med BMW...

978x.jpg

Må vel ha luftfjæring når...noen...skal fraktes...

Rikig merke? synes det ser ut som en Mercedes? Har Erna begynte å ta taxi til offisiell tilstelninger?

SMK har alltid hatt en eller to S-klasser, de har fortsatt sine 4 stk F01 760LI også :) Disse byttes nok ut om ett par år når G11 har kommer i skuddsikker 760LI variant :) Lurer på om kong Harald også bytter ut sin F01 740 i G11 7-serie når den kommer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...