Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg liker Roadkill, men Dodge-sponsinga har tatt litt av piffen ut av programmet for min del.. Synes forøvrig at det er høyst ironisk at de signa opp med Dodge for å kunne fortsette å bringe oss gratis bilunderholdning, MEN! De har nå innført en betal-løsning for folk som vil se episodene før gratisbermen.. Sær timing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke poenget i å ha to Norske BMW forum egentlig.. Syns da alle BMW folk burde holdes sammen på ett forum. :P

Var vel litt misunnelse, og litt at han ikke likte det som skjedde her da de nye eierne tok over for et par år siden, tror jeg. Så han bestemte seg for å starte sitt eget forum (husker ikke hvem det var engang lenger), og kjøre det eldgamle Bimmers-designet som "alle elsket så høyt". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Roadkill er kult, men det de gjør skal på ingen måter tas alvorlig. Alt er bare for morroskyld, men jeg liker den enormt store bilentusiasmen gutta har... :)

Vet det, syns det er morro jeg :) Er fast følger av både de og Mighty Car Mods. :)

Var vel litt misunnelse, og litt at han ikke likte det som skjedde her da de nye eierne tok over for et par år siden, tror jeg. Så han bestemte seg for å starte sitt eget forum (husker ikke hvem det var engang lenger), og kjøre det eldgamle Bimmers-designet som "alle elsket så høyt". ;)

Ah, en sånn type altså. :P Har vært inne på Bimmeren et par ganger. Syns ikke det forum designet var noe spessielt "bra" i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt opp mine "likes" for idag, men jeg er helt enig med deg i TRF. Vi (bimmers.no) har ingenting å skamme oss over i denne sammenhengen. Når dette er nevnt er all komkurranse bra i all den tid det får oss til å heve kvaliteten på forumet. Tusen takk til bl.a moderatorene som gjør en fabelaktig jobb... :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støttes Fredrik :)

Noe helt annet:

Jeg må fra tid til annen forklare hvordan en automatkasse fungerer, spesielt ifm tuningen vi utfører. Jeg tar det som en selvfølge at dette er lettfattelig stoff, men skjønner at det naturligvis ikke er det om man ikke er spesielt interessert.

Jeg liker å forklare folk hvordan ting fungerer, for at de på den måten skal forstå at forklaringen de får (eks hvorfor vi må ha to forskjellige motorkarateristikker på m57n2 197hk aut/manuell) er ærlig og basert på kunnskap samt uungåelige fysiske dimmensjoner.

For en tid tilbake kom jeg dog over et bilde som forklarer det hele, om enn noe forenklet, på en kortfattet og grei måte:

post-61063-0-71761900-1441399130_thumb.j

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ut fra at dette handler om gammeldagse automatgearkasser med lameller og en konverter og ikke moderne semi-automatiske gearkasser som i praksis er manuelle gearkasser med elektronisk styring av gearskiftene... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil aldri kalle SMG, DKG, DSG og tilsvarende for en "automat kasse". At de kan gire automatisk gjør ikke at de kan beskrives som automatkasse, rett og slett pga at vi i flere tiår har brukt dette uttrykket om girkasser med nettopp converter og lammeller. (min mening, men mener selv at den er greit forankret i virkeligheten) :)

Alle "vanlige" automatkasser fungerer fortsatt etter samme prinsipp dog. Det som gjør dem levelige i dag er ekstremt aktiv bruk av lock up (converter låses), slik at du igjen har direkte kobling mellom motor og hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...