Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vi har HOBBY vogn fra 2000, den er helt grei. Svigers hadde den før oss som kjørevogn ett par år. Har byttet noen slanger og ei kran, men det er ting som svekkes/slites over tid og jeg anser det som slitedeler. Men nå er vi fastliggere og kjører da ikke rundt med vogna, så da er det ikke mye som kan gå galt. Selve vogna sover vi bare i og tar oppvasken (jentungen på 10 år har eget rom, hun er der med venner å ser film), mens ute i forteltet har vi satt opp ett lite IKEA kjøkken med stekeovn og induksjonstopp, i tillegg så har vi ett stort kjøl/frys kombo, lite kjøkkenbord, sofa TV/TV-benk og oppbevaring. Har stor terrasse utenfor med hagegruppe, pavaliong og grill, er stort sett ute hele dagen når været tillater det. Der bor vi under mottoet "less is more". :smile:

Joda, Hobby har frynsete rykte. Jeg tror kvaliteten er ujevn, for det er noen som er svært fornøyde og har aldri hatt problemer, mens det er noen som har opplevd det stikk motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har HOBBY vogn fra 2000, den er helt grei. Svigers hadde den før oss som kjørevogn ett par år. Har byttet noen slanger og ei kran, men det er ting som svekkes/slites over tid og jeg anser det som slitedeler. Men nå er vi fastliggere og kjører da ikke rundt med vogna, så da er det ikke mye som kan gå galt. Selve vogna sover vi bare i og tar oppvasken (jentungen på 10 år har eget rom, hun er der med venner å ser film), mens ute i forteltet har vi satt opp ett lite IKEA kjøkken med stekeovn og induksjonstopp, i tillegg så har vi ett stort kjøl/frys kombo, lite kjøkkenbord, sofa TV/TV-benk og oppbevaring. Har stor terrasse utenfor med hagegruppe, pavaliong og grill, er stort sett ute hele dagen når været tillater det. Der bor vi under mottoet "less is more". :smile:

Joda, Hobby har frynsete rykte. Jeg tror kvaliteten er ujevn, for det er noen som er svært fornøyde og har aldri hatt problemer, mens det er noen som har opplevd det stikk motsatte.

Ja der ser du, kan være store forskjeller ute og går.

Vi har også måttet bytte blandebatteri på kjøkkenet, en vinduspakning og deler av en takluke på vår Knaus. Så det trenger ikke være de store forskjellene.

Jeg bare skrev om mine erfaringer, og de behøver slett ikke være "fasit" når det gjelder hvilken vogn man skal eller bør kjøpe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er for godt til å være sant biten?

Nå har ikke jeg satt meg spesielt inn i bedriften (ei heller har jeg spesielt interesse av å gjøre det), men basert på regnskapet du linket til og annonsereksten får jeg ikke dette til å stemme. Ting presenteres i mine øyne som mye mer lukrativt enn det regnskapet skulle tilsi. Igjen, kun basert på førsteinntrykk av salgsannonse og regnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg satt meg spesielt inn i bedriften (ei heller har jeg spesielt interesse av å gjøre det), men basert på regnskapet du linket til og annonsereksten får jeg ikke dette til å stemme. Ting presenteres i mine øyne som mye mer lukrativt enn det regnskapet skulle tilsi. Igjen, kun basert på førsteinntrykk av salgsannonse og regnskap.

Akkurat ja. :) Enig. Jeg tolket det forrige innlegget ditt litt feil (du skrev "relativt lav pris", trodde du mente at de var verdt mer)...

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg var like ved å kjøpe en 2011 E91 320xd, selger svarer aldri og fått ymse feelings om dem etter det. Nuvel, jeg har fått tilbud å kjøpe en 2006 E91 320d til 130k, den har alt av utstyr utenom msportpakka(eksteriørmessig ihvertfall), men den har sportsunderstell, sportsstolene i skinn, elektrisk m memory, sportsratt, navi, soltak, hifi pro, ja osv osv.. Den er ble eu-godkjent forrige uke. Turbo ble byttet for 3 år siden og det ble i forrige uke tatt en "utvidet service" på GS av den. Så den skal være i tipp topp stand. Km stand 140 000.

Den hadde tette dreneringsrør fra soltak i fjor, dette hjalp jeg vedkommende å fikse, så dette er i orden. Rust er ukjent, men ingen synlig. Han sier lyden fra stereo detter ut av og til, men det høres ut som ledningsbrudd etter forklaring.

Høres dette ut som noe å satse på?

Det er M47-motor, 163hk. :)

Jeg har lest om den berømte swirl flaps-problem og forhørte meg angående bilen, men han på GS mente at ødelagte/slitte slike ville kommet fram på servicen, sltså kommet opp som en feilkode.

Stor plass, hengerfeste, god å kjøre osv..

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swirlflaps som er på tur å løsne vil ikke nødvendigvis komme frem på en diagnose, så dette ville jeg fjernet/byttet uansett for å være preventiv.

Ang lyd som detter ut, har denne navi(CCC)?

Isåffal er dette noe som kan bli dyrt, feil i CCC og feil i ULF er vanlig. ULF er dyr, CCC er svindyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Swirlflaps som er på tur å løsne vil ikke nødvendigvis komme frem på en diagnose, så dette ville jeg fjernet/byttet uansett for å være preventiv.

Ang lyd som detter ut, har denne navi(CCC)?

Isåffal er dette noe som kan bli dyrt, feil i CCC og feil i ULF er vanlig. ULF er dyr, CCC er svindyr.

Ang swirl flaps, så leste jeg meg frem til at disse burde være enkel å fjerne og blinde, men klarer jeg dette selv uten å demontere mye? Bare topp-dekselet? Eller..

Og ja den har navi proff eller hva den heter, topputgaven. Hva vil "svindyrt" si? Og hva mener du det kan være?

Er på en måte som om den "restartes", fikk SMS i skrivende stund at skjermen og hele systemet skjer dette med.. Er kanskje ikke ledninger likevel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Relativt vanlig at disse feiler. Ny brukt koster rundt 3-4000,- ny-ny tror jeg ikke du vil vite prisen på...

Prut ned en titusenlapp og bruk pengene på CIC heller. :)

Shit.. Men må ikke dette kodes inn pga tyverialarm osv., så man "må" kjøpe nytt nytt ?

Dere skjønner når dreneringen var tett fylte venstre side av bagasjerommet seg med vann.. Og der står det en aktiv sub som er ettermontert (skjult), denne fjusket litt og så startet problemet.. Vi tørket opp og fikset dreneringen, så det har vært knuske tørt der siden, men suben fikk det og det var da det startet problemet med det dere sier er CCC. Så jeg tror det var dette som trigget problemet... Har du link til CIC som er bedre? :) Er dette bare plug n play ?

Det er i grunn bare dette som holder meg litt igjen, og selvfølgelig gå en grundig runde over den og inspisere, skal ha den på lån på søndag. Jeg skulle egentlig ha mye nyere bil, men synes det var et bra tilbud for den bilen.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...