Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Alt dette forsikringspratet om 100 lapper [emoji23] betaler 10000 i året for en bil med 120 hester fra 98 og delkasko.

Med 40% bonus og er kunde i sparebanken møre så eika bli billigst i 99,9% av tilfella

Det Suger å vær 20 år ja.

Berre kjøpe 40% som e positivt. Og eg er avholds [emoji23]

Og for 10000 har jo dåkke hus, båt, bil,innbo, reise, og enda litt til overs. [emoji106]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette forsikringspratet om 100 lapper [emoji23] betaler 10000 i året for en bil med 120 hester fra 98 og delkasko.

Med 40% bonus og er kunde i sparebanken møre så eika bli billigst i 99,9% av tilfella

Og for 10000 har jo dåkke hus, båt, bil,innbo, reise, og enda litt til overs. [emoji106]

Jeg betalte 15.000 kr. for bare ansvar for førstebilen min som 19-åring. Vi har alle vært der. Trøst deg med at det blir bedre og bedre med årene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om sommeren når m3 er forsikret betaler jeg 35 kun i bilforsikring... å har aldri betalt under 25. Og jeg er 24 år nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pris på 173.000,- på M5'en.. Takka pent nei og ringte mamma for å sette forsikringa på henne den gangen... :P Nå betaler jeg rett over en tusenlapp i måneden i bilforsikring. 22 år gammel og 50% bonus. 

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første bilen jeg forsikra på meg selv var en Audi 100 2,6 og den betalte jeg 19 000 i året på som 19 åring...med ansvar... Mye har skjedd siden den gang ja, men som nevnt over her så har vi alle vært der en gang. Glemmer aldri ansiktsutrykket til en kamerat når han ringte forsikringa for å få pris på en 528I han ville kjøpe når vi var 18 år...115 000,- i året :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste endel om nye BMW og oljeskift nå. Er mange mekanikere der ute som sterkt fraråder å følge BMWs ekstremt lange intervaller (25.000 km ca.). De sier at selv om motorene har blitt effektive så er fortsatt oljefilter det det alltid har vært, samt at moderne biler begynner å få motorproblemer mye tidligere nå pga økt motorslitasje pga så få oljeskift.

Jeg stoler på BMW, men magefølelsen er ikke helt god altså. Har kjørt 8000 og bilen sier det er 17.000 til neste oljeskift. Virker jo sykt.

Tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste endel om nye BMW og oljeskift nå. Er mange mekanikere der ute som sterkt fraråder å følge BMWs ekstremt lange intervaller (25.000 km ca.). De sier at selv om motorene har blitt effektive så er fortsatt oljefilter det det alltid har vært, samt at moderne biler begynner å få motorproblemer mye tidligere nå pga økt motorslitasje pga så få oljeskift.

Jeg stoler på BMW, men magefølelsen er ikke helt god altså. Har kjørt 8000 og bilen sier det er 17.000 til neste oljeskift. Virker jo sykt.

Tanker?

personlig hadde jeg bytta på hver 12500km og :P

billig forsikring kaller jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olja som brukes idag på Longlife-skift er som vaskemiddel å regne. Tar lang tid før det forurenses, men dette går bekostning av smøreegenskaper. Det beste er olje uten tilsetninger, men da må man påberegne hyppige skift(5-8000km).

Kjørte over 45 000km på min gamle Transit Connect på samme olja, bilen hadde gått 2,5 mil da jeg tok den i bruk.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde glatt bytta hvis jeg fikk bli 20 år igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene jeg skreiv på forrige side er for en bil ja. Betaler vel totalt 20k i året i bilforsikringer. Hadde en Audi S4 som bruksbil før, og den betalte jeg ca 22.000 i året på bare den. Innbo, reise etcetc kommer utenom, så det er nok snakk om litt mer enn hundrelapper ja gitt! :) 

Synes det er vanvittig å kjøre så langt på et oljeskift! Mulig det er overkill, men jeg bytter hver 10.000 på bruksbilen. Sommerbilen kjører jeg sjeldent så langt med, så den bytter jeg på hver vår før den blir tatt i bruk. Synes 10.000 er et fint tall isteden for 12.500, for det gjør det veldig lett å huske når man skal bytte, og et ekstra oljeskift per 40.000km har jeg råd til ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanker?

Jeg tar ett oljeskift og filterbytte midt i intervallen, noe som med min årlige kjørelengde betyr en gang i året :) Jeg stoler også på BMW men jeg vet at jeg gjør ikke annet enn å beskytte motoren ytterligere med å gjøre slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...