-Roger- Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Pr i dag så har jeg ingen TV tjenester som canal digital, viasat, altibox, Get osv... Har bare en Mac mini der jeg abonnerer på sumo, dplay, Viaplay og NRK er gratis. Defor er jeg selvfølgelig fritatt NRK lisensen siden jeg kun benytter meg av nett TV. Nå vurderer jeg å kjøpe en Apple TV for å ha i et annet rom. Noen som vet om jeg da må betale lisens igjen, siden det er en "TV dings" eller går det under samme kategori som nett TV? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Vi gjør akkurat det samme, men med Apple TV, da denne har NRK- og TV2-app. Vi betaler også for dPlay fra TV Norge, men der er det ingen app (antar det kommer til ATV4). Har ingen andre abonnementer eller TV-kanaler utenom dette, og betaler heller ikke lisens. Pr. dags dato betaler man TV-lisens for å eie en TV-mottaker/TV-tuner. Uavhengig av om den brukes eller ikke. En Apple TV har ikke mulighet for å motta TV-signaler, men om du har en TV med Riks-TV-tuner (selv om kortdingsen står tom) må du i teorien betale lisens. Om denne TV-en står i en mørk bod, uten å være tilkoblet er ikke relevant. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Flott, var akkurat det jeg lurte på om Apple TV gikk i samme kategori som en TV tuner men da er det bare og kjøre på uten å måtte kjøpe den i en annen sitt navn osv.. Satse på at dplay kommer med app også ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Ja, jeg må si jeg er ganske fornøyd med denne løsningen. Både når det kommer til kostnad, og til "konefaktor". Det eneste som ikke fungerer optimalt, er spoling i direktesendt TV fra TV2. Her kan man bare spole noen minutter, og man kan heller ikke pause så lenge man vil. Etter at programmet er ferdig er det derimot fritt frem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Skjønner ikke hvorfor Dplay ikke tillater airstream når Dplay fotball gjør det... Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Kino på "The Hunger Games" i dag , sett de andre på nettflix så får vi se hvordan den siste er Kjøpt meg cola box med turbo i går , Nissan 200 sx med SR 20 motor , spinner men akuratt som og sette seg inn i en Nissan micra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Kjøpt meg cola box med turbo i går , Nissan 200 sx med SR 20 motor , spinner men akuratt som og sette seg inn i en Nissan micra S14/S14a eller ombygd S13? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Hmm, har nettopp kikket litt på noen tall etter å ha hatt en liten diskusjon med en kamerat. Jeg må si at det er litt uventet at den eneste sedanen som slår F10 M5 30 Jahre Edition på 0-200 km/t er en Cadillac.... Droget med 649 hester blåser til 200 km/t på 11,5 sek, hvilket er 0,3 sek raskere enn M5en. Det er faktisk like raskt som min E34 520I Automat gjør 0-100 Hvem hadde trodd det av Cadillac for 10 år siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 finnes det foamcannon som ikke trenger høyttrykkspyler? no dritt det der med forskjellige koplinger på alt så brått passer den ikke så tenkte greiest med noe eget lat når det gjelder vasking, og skum er gøy hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Ja, jeg må si jeg er ganske fornøyd med denne løsningen. Både når det kommer til kostnad, og til "konefaktor". Det eneste som ikke fungerer optimalt, er spoling i direktesendt TV fra TV2. Her kan man bare spole noen minutter, og man kan heller ikke pause så lenge man vil. Etter at programmet er ferdig er det derimot fritt frem. Er også fornøyd med Mac Minien, da har man ingen begrensinger på noe og selvfølgelig mange flere muligheter enn Apple TV, men den koster jo også en hel del mer :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Bruk en sånn sprutesak man pumper trykk i selv. Brukes gjerne til å avfette husvegger o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 Er også fornøyd med Mac Minien, da har man ingen begrensinger på noe og selvfølgelig mange flere muligheter enn Apple TV, men den koster jo også en hel del mer :/ Jeg har faktisk en Mac Mini jeg også, men det er flere år siden den ble brukt. Brukte den hovedsakelig til Plex, men nå har jeg en Raspberry Pi til dette (som heller ikke fungerer optimalt), så her venter jeg også på innkjøp av ATV4, da det er kommet egen Plex-app. Synes Apple TV er mye enklere i bruk når det kommer til TV-greiene, og det er greit å slippe å bruke tastatur/mus, spesielt for for de som er litt yngre i husstanden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 (endret) Ja det er sant, men ser for meg at det begrenser litt mtp at jeg laster ned en del film, (har blitt mindre og mindre med tiden) og at man ikke får dplay, samt at ikke alle tjenester på iPad og iPhone lar seg streame over AirPlay? Eller er jeg helt på jordet? Vi får se når jeg har brukt Apple TV en stund og prøvd den skikkelig om jeg skal vurdere å ligge Mac Minien min ut på Finn... Endret November 18, 2015 av -Roger- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 finnes det foamcannon som ikke trenger høyttrykkspyler? no dritt det der med forskjellige koplinger på alt så brått passer den ikke så tenkte greiest med noe eget lat når det gjelder vasking, og skum er gøy hehe http://www.aliexpress.com/item/Pinnacle-Gilmour-Foamaster-Hose-Fed-Snow-Foam-Car-Wash-Gun-Sprayer-Snow-Foam-Water-Gun-Garden/32490016473.html?spm=2114.01020208.3.2.y6MLNC&ws_ab_test=searchweb201556_6_79_78_77_80,searchweb201644_5,searchweb201560_9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet November 18, 2015 Share Skrevet November 18, 2015 finnes det foamcannon som ikke trenger høyttrykkspyler? no dritt det der med forskjellige koplinger på alt så brått passer den ikke så tenkte greiest med noe eget lat når det gjelder vasking, og skum er gøy hehe Har selv Kärcher høytrykk, har Kärcherbeholder som jeg fester på pistolgrepet med bilshampo i, denne vannes ut 50/50, så er det bare å gønne på Litt gjerrig på såpemengden her da, men kan absolutt få det til å skumme no skikkelig.. Har du en høytrykkspyler fra før, så finnes det nesten garantert beholder til din type også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg