Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis det er såpass så tror jeg heller jeg tar sjansen. Har liksom spart opp nok penger så mangler bare 20-25k fra bilsalg så jeg får kjøpt den jeg ønsker meg. Får bare legge den ut om en ukes tid eller noe, og ser hvordan responsen blir. Har sett flere 520'er gå for rundt 25 i det siste, så hvis jeg legger den ut til det så får jeg sikkert inn noe bud. Fikk jo bud på 24 fra to personer tidligere, men ingen fulgte opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en bensin bil, selvpustende V8er bensin på 5,3 liter. Var det å starte den ifra vinduet om morgenen ja, eller ifra arbeidsplassen før man skal hjem for dagen. Er dog ikke helt fan av å starte bilen å la den gå seg varm på tomgang. 

Ok, da er jeg med. :)

Jeg er også enig i at å kjøre bilen varm på tomgang ikke er det optimale.

Ellers er jeg enig med space - parkeringsvarmer er tingen.  

Etter å ha prøvd dette en stund, har jeg store problemer med å venne meg til tanken på å kjøpe ny bil - det være seg bensin eller diesel - uten dette utstyret. Ikke bare er bilen varm når du setter deg inn, kjølevannet er også varmet opp, slik at du eliminerer kaldstarten for motoren. Til forskjell fra elektriske varmere er du heller ikke avhengig av å huske å plugge bilen til en stikkontakt, noe som også passer greit i kyststrøk det utbyggingen av parkeringsplasser med motorvarmerkontakter er nokså begrenset.

Det er litt trist - i alle fall synes jeg det - at BMW ikke har satset mer på å tilby parkeringsvarmer over hele sortimentet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ut bilen min til salgs for en måneds tid siden til en alt for dyr pris. Men med tanke på at det er en E39 520iA i et hav av 520iA'er, samt et dårlig marked, har responsen vært ræva for å si det mildt. Prisen var da 37k. Har nå gått ned til 28k, og er villig til å gå ned litt mer. Men med tanke på at annonsen har falt langt bak i systemet blir det neppe lagt merke til at prisen har falt mye og at jeg har byttet enda flere deler. Dermed tenkte jeg å legge ut ny annonse. Spørsmålet mitt er da om dere tror markedet har stabilisert seg litt nå, eller om jeg burde vente enda litt lenger? Tenkte å legge den ut til 25+omreg, burde vel få litt mer respons da? Har ikke fått et eneste seriøst bud enda.. Og de budene jeg har fått er folk som ikke møter opp eller ikke svarer etc..

Bilen det er snakk om: http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=68462009&ref=ads&myad=68462009

Du skriver i annonsa at den er strøken. Mens bildene viser en del rust. Det blir feil etter min mening. Strøkent er som "ikke nugga" Kanskje den setningen skremmer vekk potensielle kjøpere. Bare et lite tips. Endret av T.H.O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, til å være E39 er den ganske strøken. Burde ikke være så veldig avskrekkende med litt flekker på bakluke.. Ingen rusthull noe sted. Eneste som er igjen nå er håndbrekkskoene (følger med nye), en billig eksospakning og litt oljeforbruk (ganske sikker på at det bare er peilepinnerør som er tett), ingen blårøyk eller lignende. 

Men jeg ser poenget ditt! Får fjerne setningen hvor jeg sier det og heller la info og bilder snakke for seg selv. Skal endre litt her og der på annonseteksten uansett. 

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, til å være E39 er den ganske strøken. Burde ikke være så veldig avskrekkende med litt flekker på bakluke.. Ingen rusthull noe sted. Eneste som er igjen nå er håndbrekkskoene (følger med nye), en billig eksospakning og litt oljeforbruk (ganske sikker på at det bare er peilepinnerør som er tett), ingen blårøyk eller lignende. 

Men jeg ser poenget ditt! Får fjerne setningen hvor jeg sier det og heller la info og bilder snakke for seg selv. Skal endre litt her og der på annonseteksten uansett. 

Det er farlig å gi råd om annonsetekster; annonsen kan være helt rett, men hvis det ikke er aktuelle kjøpere i markedet hjelper det lite. På samme måten kan annonsen være helt feil, men det utgjør ikke noe stort problem hvis det er godt med interessenter.

Men det jeg kunne tenkt meg å nevne, er at teksten kanskje kunne vært slanket en del, og heller la bildene stå for fortellingen. Jeg sitter igjen med et inntrykk av at teksten appellerer mest til de som er tilnærmet like bilinteresserte som deg selv.  For kjøpere som ikke vet hva Vanos er blir det litt teknisk.  Hvis noen er ute etter en rimelig bil som er stor og trygg, er det lett å tenke at listen over utbedringer du har utført betyr at dette er en dyr bil å holde - og så blar de videre til neste annonse der selger "glemmer" å fortelle om oljeforbruk. ;)

Men som sagt, hvor stor praktisk betydning dette har for salget ditt, er umulig å forutsi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E34 er mer ettertraktet for tiden, tenker jeg. E34 med manuell har det faktisk vært lite av på Finn de siste månedene.

Er lite av E34 generelt sett. Er mer manuell enn automat. :)

Snålt at de går for så lave priser til tross for at det er færre av de en f.eks E30 som går for det dobbelte uansett hvilken motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer salg av bilen min til fordel for dieselbil.

Hel og grei bil som bærer preg av å være godt vedlikeholdt.

Bilen er EU-godkjent til 04/17.

Litt overflaterust finnes på bakluke, samt noen bobler her og der.
Det foreligger mye dokumentasjon om bilen, kvitteringer og servicehefte.

Av utstyr kan det nevnes:

-Vinterdekk, Nokian Hakkapelita 7

-Sommerdekk på felg

-Xenon
-Regnsensor
-Skinninteriør
-Cruisekontroll
-Kjørecomputer
-Varmeseter
-4x elektriske vinduer
-Elektriske speil
-Lyktespylere
-Alarm
-2 soners automatisk klima
-Business CD-spiller
-Multifunksjonsratt
-Lys under dører
-Nivåregulering bak
-Rollo med netting i bagasjerom

Pris kan diskuteres ved rask og problemfri handel.
Kan vurdere innbytte i E39 diesel eller E38, men rent salg foretrekkes.

Ta kontakt for besiktigelse/prøvetur!
Helst E-post/SMS grunnet skole og jobb.

Dette er vel det meste jeg kunne hatt i en slik annonse, føler at annonseteksten som er ute nå er litt vel "rundt grøten".
Da jeg kjøpte bil i den prisklassen så sto det omtrent ingenting i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en bensin bil, selvpustende V8er bensin på 5,3 liter. Var det å starte den ifra vinduet om morgenen ja, eller ifra arbeidsplassen før man skal hjem for dagen. Er dog ikke helt fan av å starte bilen å la den gå seg varm på tomgang. Men greit de få dagene man gjør det likevel :)

På en annen side, de som blar opp 1,6 mill for en "ikke premiumbil" har vel gjerne garasje :P

Så vidt meg bekjent tilbys dette flere merker i USA, f.eks Volvo har dette http://support.volvocars.com/en-CA/Pages/article.aspx?article=0d3df457bc7bd531c0a801512a956093.

Kan virke som at Bmw ikke tilbyr det. Mercedes ble jeg litt mer usikker på, mulig det er 3.parts løsninger.

Så min konklusjon er nok noe lovverk som gjør at dette ikke tilbys i Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...