Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg får se om jeg monterer på slike skvettlapper.

Jeg skulle gjerne fått unna snøen på en mer effektiv måte. Enten med en honda/toro freser, eller snøskjær på atv så kan jeg bruke den til litt morrokjøring og. Snøfreser er hvertfall kjekkere enn å måke parkeringen og veien her for hånd..

Jeg bruker hellet brytebolter enn å risikere og knuse giret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å skuffe snøen for hånd først dersom snøen er lett. Er bare belegningsstein og asfalt hele greiene. Så skyver den bare foran meg og samler opp i en langsgående haug, så starter jeg fresen og kaster det avsted på full spiker. Er snøen noe tyngre så kjører jeg fres hele veien, men det oppleves som mye tyngre samlet sett.

Så er naboen gjerne treig med å måke hos seg, så har som vane og ta en stripe inn til de(de tramper desverre snøen hard, og det kan vi ikke akseptere :P), samt brøytekanten som oppstår ved innkjørselen til en annen nabo. Det er så lite som skal til 5 minutter, så har man gjort en god gjerning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen problem å få dreiet opp felger, men det essensielle er at dette blir utført med den minste presisjon. Jeg vil ikke anbefale Østfold Felgteknikk til denne oppgaven, da de har greid å dreie opp to felgsett i feilaktige størrelser (samme felgsett har til og med fått forskjellige senteråpninger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en Ariens, må repareres titt og ofte, bærer preg av dårlig stål og litt drøye toleranser :) Har vel sveisa både håndtak og utkastet et par ganger, brytepinnen ryker i et sett, så brytepinnen er erstattet med stålbolt :P Man må bare være forsiktig med isklumper :) Nå funker den bra :) Governoren er justert opp for litt mer fres i Briggsen. Starter alltid på første draget nå :P Neste blir vel gummilapper på impelleren da det pakker seg lett når snøen er litt blaut :P

Man kan betale mye for en Honda og være fornøyd, men man kan reparere mye på en Ariens/Toro/Biltema før man kommer opp i summen av en Honda, og behandler man redskapen pent så holder det lenge :)

Siste ti årene har Ariens funket bra, jeg solgte min 13HK for 2 år siden den fungerte kanonbra, gikk over til Honda, den er veldig bra, men stål/lakk er ikke imponerende, antydning til rust noen steder, og ikke varme i håndtakene ( det er for dårlig for en fres til100K).Honda er litt som festool verktøy, gjør vondt som f.... i pengeboka når man kjøper men fort glemt når man bruker det

Endret av bricks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte de til å lakke opp et sett med felger etter at en annen som la på dekkene presterte å ripe opp alle felgene... Fikk de tilbake med at 2/4 hjul lakk luft, noe som viste seg å være at de hadde glemt pakninger i ventilene... Hadde hørt mye godt om de, men ikke veldig imponert! Ene de lakket ble forøvrig litt trang på navet etter lakkering også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 2x2 felger hos Østfold Felgteknikk for et år siden. To stk. originale BMW-felger som skulle diamantkuttes grunnet kantkjøringsskader, og to Hartge-felger, der begge hadde bulk på innsiden, samt at den ene skulle sveises. Sistnevnte hadde også en bitteliten kantkjøringsskade som de kun skulle ta om de klarte å få 100% match på fargen (ønsket ikke å sende inn alle fire).

Til tross for lovnad om "noen uker", tok dette litt over to måneder. Ingen krise for min del, men måtte mase litt underveis. Gav også beskjed om at jeg ønsket kontakt når de var ferdige, da jeg muligens kunne ordne henting selv, men plutselig dukket de bare opp, med postoppkrav(!) De ble også sendt tilbake 2+1+1 (grunnet vekt), noe de kunne unngått om de hadde pakket to ulike felger sammen. Klaget også på betaling via postoppkrav, da dette er en unødvendig kostnad, men det var visst ikke mulig å betale via bankoverføring eller kort, noe som er litt spesielt.

Felgene som ble diamantkuttet ble forsåvidt fine nok, men akkurat i skjøten mellom diamantkuttingen og felgens lakk (på sidene av ekene) vises såvidt grunningen. Hvorvidt det hadde vært mulig å unngått dette uten full lakkering vet jeg ikke, men det ser jo litt merkelig ut. Fikk beskjed om at dette ikke var til å unngå (noe som sikkert stemmer), men hadde satt pris på å få visst dette på forhånd. Likevel er det ikke noe man legger merke til om man ikke vet om det, så det er jo ingen krise.

Felgene som ble rettet, sveist (og tydeligvis lakkert) ble ganske bra, men når de kom tilbake var fargeforskjellen i forhold til de to felgene som ikke ble sendt inn ganske stor. Dette tok de på egen kappe (tror ikke de hadde gjort det om jeg ikke hadde spesifisert akkurat dette), så de to andre hjulene ble sendt inn for lakkering, uten kostnad for meg, og resultatet ble ganske bra. Denne prosessen tok en god måned midt på sommeren slik at jeg aldri fikk brukt disse felgene slik jeg skulle, men alt i alt var jeg godt fornøyd med selve kundebehandlingen i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder dere anbefaler for reparasjon av kantkjørte felger da? Flaut med fortauskanterker; mine originalfelger skal repareres før neste sesong. Vil være avhengig av rask behandling...

Bra dere deler erfaringer rundt dette om en bedrift jeg trodde var ener på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er ren kantkjøring på lakkerte felger er det nok mange som kan gjøre dette. Jeg brukte en lakkerer i Stavanger (som naturligvis ikke blir aktuelt for deg) en gang med veldig bra resultat. Det er heller ikke utenkelig at jeg benytter meg av Østfold Felgteknikk igjen en gang da jeg er fornøyd med selve arbeidet som ble gjort (og det faktum at de har tjenester som få andre har), men for min del er dette et dyrt alternativ om man tar med frakt o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er ren kantkjøring på lakkerte felger er det nok mange som kan gjøre dette. Jeg brukte en lakkerer i Stavanger (som naturligvis ikke blir aktuelt for deg) en gang med veldig bra resultat. Det er heller ikke utenkelig at jeg benytter meg av Østfold Felgteknikk igjen en gang da jeg er fornøyd med selve arbeidet som ble gjort (og det faktum at de har tjenester som få andre har), men for min del er dette et dyrt alternativ om man tar med frakt o.l.

Forhåpentligvis neste år så vil vi kunne begynne å sakte tilby noen av de samme tjenester som Østfold felgteknikk, men i stavanger region :)

Som nevnt tidligere så er vi godt igang med oppstart av pulverlakkering og jakter på maskineri for å ta oss av kast og sprekk i felg. Alu sveisere har vi allerede i boks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om små overflateskader ja, heldigvis :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...