Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja helt utrolig heldig :-) sitter faktisk med en veldig god følelse etter den ble solgt isted. Var eir i kontakten på styreenhet, så vi fant eg god løsning og begge parter fornøyd med det.

Er glad det ble den kjøperen det ble, er så mangen andre idioter på disse kjøp og salg gruppene på Facebook.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å selge bil kan noen ganger være som å ta av seg en tung ryggsekk. Man ser den økonomiske bekymringen kjøre avgårde, og man kan puste lettet ut...Noen biler er et slikt uendelig svart hull som suger penger ut av kontoen hver måned etter lønning, og det tar aldri slutt uansett hvor mye penger man pumper inn i den. For min del blir det stressende å ha slikt surrende i bakhodet, og når man står og ser på bilen ser man ikke kjøreglede og frihet, man ser bare utgifter og bekymringer.      Når det har gått så langt kan det være deilig med en liten pause der man heller søler vekk pengene på noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Werther skrev:

Det å selge bil kan noen ganger være som å ta av seg en tung ryggsekk. Man ser den økonomiske bekymringen kjøre avgårde, og man kan puste lettet ut...Noen biler er et slikt uendelig svart hull som suger penger ut av kontoen hver måned etter lønning, og det tar aldri slutt uansett hvor mye penger man pumper inn i den. For min del blir det stressende å ha slikt surrende i bakhodet, og når man står og ser på bilen ser man ikke kjøreglede og frihet, man ser bare utgifter og bekymringer.      Når det har gått så langt kan det være deilig med en liten pause der man heller søler vekk pengene på noe annet.

Kunne ikke vert mer enig.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæhh blir galen av dunkinga fra bilen, smeller når jeg setter den i park, revers og drive. Gjør det også når jeg gir gass og slipper gassen. Har ikke bukk tilgjengelig. Er det mest sannsynlig hardykoblingen? Skal på en liten langtur imorgen, fra Haugesund til Odda og tilbake :sad:

Er likevel ikke alltid den smeller, noen ganger sitter jeg og venter på dunket uten at det kommer :P

Endret av Einarsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Werther skrev:

Den kjenner jeg godt til ja, har selv hatt en sikkelig Mandagsbil og det var rett og slett en eneste stor byrde. Utrolig synd igrunnen da bilen i seg selv var utrolig fin, savner den nesten litt sånnsett. Er snakk om en 2006 Audi A6 2,4 som jeg hadde i eksakt ti månder tilbake i 2010. Alt gikk i stykker på den bilen, når en feil ble fikset så dukket det opp tre nye feil og det var utrolig frustrerende. Gikk hele tiden å håpet på at nå er det ikke mer, nå kan jeg begynne å nyte bilen og dra på lange turer. Men nei, slik ble det aldri. Fikk en eneste langtur, faktisk helt til Danmark og den var preget av defekt drivstoffmåler og navi som forandret kjørerute på egenhånd. Der sto jeg utpå bondelandet utenfor Århus med flatt dekk (ikke bilens feil) og ante ikke hvor mye bensin det var igjen...på en fire år gammel premiumbil :( 

Etter ti månder begynnte det å brenne under føttene mine og bilen måtte bort. Var så sykt deilig å bare kunne levere den inn hos en forhandler, slippe å være redd for å få noen krav i ettertid osv. Jeg gikk tilbake til BMW og forsto fort at dette var "hjemme" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt så mange mandagsbiler, men min tidligere 1997 E36 323i, som jeg hadde i perioden 2001-2001, var det relativt mange problemer med. Bilen var pen og tilsynelatende godt vedlikeholdt, men allikevel måtte jeg f.eks skifte en såpass sjelden del som starteren. En starter hadde jeg ikke hatt behov for å skifte siden jeg hadde en Porsche 924 godt og vel 15 år tidligere. Det var mange andre problemer med BMW'en også så den ble solgt selv om jeg overordnet likte bilen (fantastisk fin motor).

Apropos den aktuelle Porschen så endte den opp som et resaureringsprosjekt med overhalt motor (bl.a nye stempler, sylinderforinger og elektrisk system) og gearkasse, ny starter, dynamo, vinduspussermotor, bensinpumpe, nye seter, nytt ratt og gearspake samt ny lakk i originalfargen. Det meste ble gjort hos Porsche i Kiel og i Offenburg (ikke så langt fra Strasbourg). Jeg fikk naturligvis aldri pengene igjen, men da først bilen var i god stand fraktet den oss flere ganger sydover på kontinentet uten problemer (sogar helt til Spania). Såvidt jeg vet ble denne Porschen først avskiltet på slutten av 2000 tallet og ble med dette ca. 30 år gammel før den sa takk for seg. Hvorvidt BMW'en (som var dansk) stadig finnes på veiene vet jeg ikke, men det skulle det ikke undre meg om den gjør... :)  

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det stemme at mhw og sota de lykter til e30 koster 4-5000kr pr par?

Det plager ikke meg at det er noen ubetydelige sprekker i lykteglassene på en bruksbil, men det hadde vært greit å slippe å bytte lykter når bilen må på eu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Einarsson skrev:

Blæhh blir galen av dunkinga fra bilen, smeller når jeg setter den i park, revers og drive. Gjør det også når jeg gir gass og slipper gassen. Har ikke bukk tilgjengelig. Er det mest sannsynlig hardykoblingen? Skal på en liten langtur imorgen, fra Haugesund til Odda og tilbake :sad:

Er likevel ikke alltid den smeller, noen ganger sitter jeg og venter på dunket uten at det kommer :P

Vil tippe diff eller travers foringer.. :) Smeller godt når de er dårlige.. På min tidligere E46 kunne jeg løfte diff 7-10cm opp og ned :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har noen skurketriks for å få ned avgassene midlertidig? :lol:

E36n skled nesten igjennom EU-kontroll. Det er ikke gale for en gammel ombygd sak som er rullemalt og fæl.
Går ujevnt på tomgang så CO var altfor høy. Tenkte å fikse falskluften, men tviler på at det er nok. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...