Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
15 minutter siden, simbru skrev:

Å lese ut data og kode inn igjen disse uten å endre noe? Gjøre dette på hele bilen, eller bare aktuell styreenhet?

Kan ikke helt skjønne at det har lurt seg inn noe heller... Styrte på i over 1 time, leste ut og kodet utallige ganger uten resultat. Sjekket også fila som Dummy lagde, og denne såg fin ut.  

Kun aktuell styreenhet.

Skrevet

Åpnet du den i vanlig notepad så kan f.eks en tab/space/placeholder lure seg inn et sted den ikke skal være uten at det viser i notepad. I notepad++ kan man velge å lese filene med forskjellig koding som kan vise nettopp slike ting. Vet ikke om det er nok til å lage problemer her, men har sett dette flere ganger i jobb sammenheng mot gammelt PLC utstyr. Siden bilenes styresystem er i fra nitten pil og bue så ser jeg ikke bort i fra at det kan være likt der.

• 2 weeks later...
Skrevet

Noen i Rogaland (Sandnes/Stavanger/Jæren helst) som har anledning til å kode en demper på X5en min (E70 med dynamic/adaptive drive)? Demperen er ny og trenger å kodes til bilen. Bilen befinner seg i Sandnes, men kan fint kjøres, så jeg kan kjøre en tur for å få det gjort.

ISTA/D sier jeg må ha ISTA/P for å få det gjort, og jeg har ikke plass på mikro SSD-disken, tid eller ork til å styre med det. Kvål mente det måtte gjøres grunninnstilling, men det stemmer ikke.

Skrevet

Noen her som kan kode bort EGR helt, samt fjerne ABS-feilkode fra en 2007 118D etter neste helg? I nærheten av Follo-ish. 

Skrevet
On ‎06‎.‎08‎.‎2015 at 11.53, Otis skrev:

Jeg har INPA, NCS og Rheingold med relativt nye daten filer tilgjengelig for nedlasting.

De er verifisert OK av meg, og jeg har pakke de sånn passelig fornuftig i .rar format for å spare nedlasting.

De er passord beskyttet av meg.

Det følger også med en enkel guide på norsk for hvordan man kan installere dette på sin egen PC for bruk i lag med kabel, som jeg linket til litt lenger opp.

Vet ikke om jeg får lov til å legge ut linker her?

Passord rar daten :) ?

Skrevet
9 timer siden, Byggmesterbently skrev:

Passord rar daten :) ?

Det skal jo stå i tekst dokumentet og det er vel bimmers.no

• 3 weeks later...
Skrevet
28 minutter siden, awt skrev:

Jeg kan kanskje en vakker dag.

Bare gi beskjed om du kan en gang, kan ta turen til Karmøy også :) Skulle bare ha kodet mer styrke på angel eyes og mindre sensitiv lyssensor egentlig.

Skrevet
On 15/03/2017 at 10.49, Nitrosys skrev:

Noen i bergens området som har en fungerende pc med DIS/GT1? Trenger å få programert inn orginal verdier til gass spjeldet. 2000 523ia (m52b25tu)

Har INPA, Rheingold og DIS. Send en pm hvis du fortsatt trenger hjelp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...