Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min har en regnsensor, men denne funker forsåvidt ikke da et bytte av vindu og den modulen i vinduet ikke ble gjort helt riktig. Så lurer derfor på om det kanskje er mulig å kode om den på noe hvis slik at jeg i stede får intervall på vindusviskerne mine? For å så kode om igjen når jeg tar meg tid til å få fikset regnsensoren? Tenker da med BMW Scanner.

Ellers finnes vel ikke noe form for manual til BMW Scanner? Hadde vært fint med mer forklaring på diverse kode options.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kabel + software fra bm technic etter anbefaling fra bimmerfest. Det er med INPA (tysk og engelsk), DIS, TIS, SSS progman og sikkert flere.

Jeg lurer på hvilket program man kan bruke til å resette serviceintervall for oljeskift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg på en diagnose av en e38 som ikke var facelift, dermed måtte jeg bruke ADS i motorrommet.

Men jeg fikk ikke kontakt med bilen via INPA. Eller dvs INPA, mente den hadde kontakt med bilen, og leste etter feilkoder, men fant ingenting. Men den påstod at den hadde fått kontakt med alle boksene i bilen.

Så da måtte jeg bruke BMWscanner 1.4.0 og det virket helt fint.

Fikk heller ikke DIS til å virke på denne e38.

Det skal sies at jeg har brukt på INPA og DIS mot pre-facelift e39 uten problemer.

Er det noe jeg ikke vet her eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var der pinne 15 i kontakten da? Tror denne eksisterer på biler eldre en 96. Aldri funnet den på 97 e39 vertfall.. :) Men kanskje annledes på andre bmwer..

Skulle ikke tro bmwscanner skulle virke da, om pinne 15 var der.. det er jo ikke ads.. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte overgang fra OBD2 til ADS på BMWscanner og det fin fint.

Dette var en 98 e38. Jeg sjekket ikke pinne 15.

Men det som er rart er jo at INPA dreiv å leste feilkoder til den store gullmedaljen, uten at den egentlig snakket med noe som helst i bilen. For det var jo feilkoder der i fleng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte overgang fra OBD2 til ADS på BMWscanner og det fin fint.

Dette var en 98 e38. Jeg sjekket ikke pinne 15.

Men det som er rart er jo at INPA dreiv å leste feilkoder til den store gullmedaljen, uten at den egentlig snakket med noe som helst i bilen. For det var jo feilkoder der i fleng!

Da tviler jeg på det var ADS, men du mener du brukte 20pin kontakt ja? Den runde er ikke nødvendigvis ads, bare bmw sin egen plugg :) Men er pinne 15 der må du ha ADS kanel for å få kontakt..

Har du fått lest ut koder på andre biler med samme utstyr da? Så du vet at det funker? :)

Kan man dimme ned skiltlysbelysningen med bmw scanner 1,4,0 på bmw e39 2001 mod?

Det kan være mulig, husker ikke hvordan det så ut på 2001 mod i bmw scanner. Men min 03 kan det vertfall. Men jeg har LCM4 og ikke LCM3 slik som 2001 har.. Lurer på om det er noe forskjell der.

Men vis du vil kan jeg prøve for deg, gamlingen har 98 mod med ettermontert 2001 lcm3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, evt. kan du jo gji en guide på hvordan man gjør det:) Nettopp installert bmw scanner 1,4,0 :)

Kan sjekke litt seinere i kveld. :) Kan jo lage en guide på min egen bil også for den saks skyld. :)

Har montert led bak på skiltlyset, og det lyste forbanna sterkt, lyste opp nesten som ryggelys :P

Nå lyser det så svakt at at man knapt ser lyset ned på veien. Og det lyser opp skiltet tilstrekkelig. :)

Det ser også ut som halogen, er ikke blått. HELT perfekt etter min smak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...