Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle

Forstår at det er veldig viktig å ha en god og sterk batterilader tilkoblet når man driver å diagnoserer/programerer.

Skal laderen være tilkoblet hele tiden, er det greit mht bilens dynamo at man starter/stopper motoren samtidig som man arbeider med feks DIS og har en kraftig lader tilkoblet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg med å tolke disse?

Jeg har i lang tid (halvt år) hatt den øverste meldingen. Ettersom det eneste merkbare symptomet har vært at motorlampa lyser har jeg ikke giddet å gjøre noe med det enda. Når den slettes er den tilbake etter kort tid.

Men i går gikk bilen svært dårlig, tydelig at den ikke gikk på alle sylinderene. Tok en ny diagnose, som viser dette. Lenge siden sist, så vet ikke hva som kom på i går.

Signal, oxygen sensor, betyr det at signalene de gir er feil (høy/lav verdi), eller betyr det at den er død/inget signal? Rart om så mange skal gå dukken...

Eller kan det være lmm som feiler og gir symptomene? Hva med dyse, plugg, coil, kan det også gi samme symptomer?

I dag gikk den helt greit de få minuttene den ble brukt.

post-38774-0-93377900-1394040574_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

Forstår at det er veldig viktig å ha en god og sterk batterilader tilkoblet når man driver å diagnoserer/programerer.

Skal laderen være tilkoblet hele tiden, er det greit mht bilens dynamo at man starter/stopper motoren samtidig som man arbeider med feks DIS og har en kraftig lader tilkoblet?

Jeg målte idag strømtrekket på min e38 med tenning i pos. 2. og med en 13.8v 40A PSU tilkoblet.

Nærlys på, radio på, varmeapparat på, interiørlys på - 30A

Nærlys av, radio på, varmeapparat på, interiørlys på - 22A

Nærlys av, radio av, varmeapparat på, interiørlys på - 19A

Nærlys av, radio av, varmeapparat av, interiørlys på - 16A

Nærlys av, radio av, varmeapparat av, interiørlys av - 14A

Batteriet i bilen var fulladet da jeg begynte med målingene.

Så min anbefaling er: Batterilader ved diagnose og strømforsyng (PSU) ved programmering/koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjornoen

Har du prøvd å koble usb kabelen til Torque appen? Jeg får fint koblet usb kabelen til BMWhat både på S3'n og Note 10.1'n, men på Torque så fungerer ikke USB kabelen, selv om jeg har satt innstillingene til usb kabel. 

Ja, prøvde å koble usb kabelen til Torque appen, men fikk det ikke til jeg heller! Fungerer bra i BMWhat men ikke i torque, men like greit med elm327 blåtann i torque :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne i programmet DIS for å programere daytime drivinglights nå, men den knappen i programmet som står "coding/program" på går ikke an å trykke på. Den er på en måte skravert litt svart å ingenting skjer. Noen ide'er om hva som gjør dette? Ellers funker det å det går ant å trykke på knappen "diagnostic" for å skanne etter feil osv. Programmet har da kontakt med bilen og div. info om bilen kommer opp, men som sakt så er det ikke liv i den "coding/program" knappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle

Må aldri starte bilen når du er tilkoblet et program. Ifølge flere tråder på bmwcoding så kan det skade moduler og annen elektronikk.

Selv bruker jeg ikke/aldri brukt lader når jeg diagnoserer eller programmerer. Har godt batteri i bilen :)

Noen av programmene jeg bruker har jo også digitalt voltmeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken versjon av DIS er det du har? Er bare DIS v44 eller eldre som har muligheten for koding og programmering.

Administrasjon: 4.4.0

Basis system: CD 44.0 V44.03.01

easy-DIS V1.0-base44

Dette er det som står om programmet, finner du ut om det er "rett" versjon for koding? men som sagt så er jo den koding knappen der bare at den ikke går å klikke på.

Men jeg har SSS Progman også, og et som heter navcoder plus enda flere. Men har aldrig brukt dem. Er det vanskelig å kode til daytime drivinglights med disse? supertakknemmelig for tips.

Har også hørt at når man har den webasto-versjonen som er i min bil (c/z eller noe slikt), så skal man kunne kode eller aktivere denne slik at man kan tidsinstille den fra 16:9 sjermen hvis dere sjønner, å bruke den til parkvarmer også. Dette har også vært supert hvis det lot seg gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...