Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått lagt det inn nå nettopp. Fikk starta det opp og sett på innstillinger og diverse.

Blir vel en diagnose test i morgen etter middag eller på kvelden når barna har lagt seg.

Da er ISTA testet, etter anbefaling fra TommyL.

 

Det fungerer helt utmerket og leser feilkoder som bare det.

Kan gjøre alt i ISTA som i INPA, bare alt er grafisk og engelsk.

 

Har også slik som i DIS, test plan med endel WDS diagrammer.

 

Litt tregere enn INPA, men OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg trenger hjelp med NCS.

 

Får ikke til å velge ECU for å lese ut info fra moduler.

Det virker som jeg mangler expert rettigheter. Får å bare valgt "default module" ved valg av profil.

 

Jeg har søkt inni h.... mye på nettet, men finner ingen konkret info om dette, og en evt profil for å velge noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke på tide at en av dere kodingsguruer her begynner å tilby tjenester som koding, oppsett av diagnose pc osv? (på et litt større plan en tilfeldig av og til) ;)

Skulle gjerne hatt en entusiast å gå til for å kjøpe kodingstjenester (eks ettermontering), kjøpe ferdig satt opp og testa systemer som winkfp/ncs osv, enn å bruke tid på å finne utav alt selv.

 

Bare en oppfordring, vet det er flere av dere som er kapable til å begynne med noe sånt i litt større skala, og det er noe miljøet sårt trenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg fremstår kanskje av og til som om jeg vet mer en jeg gjør.. :P Har ikke brukt kode programma så veldig mye, annet en bmw scanner men den er jo enkel. :)

Kunne tenkt meg og fått mekka sammen en installasjon som garantert funker da, om alle her som vet kan bidra, så kan vi sette sammen en pakke med alt, som funker og er siste versjon. Det hadde vært kult. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber med saken, som i å lære meg mye rundt dette.

 

De som er mest kapable utifra hva jeg har sett her er vel, sweetBMW, awt og saltkjelen.

 

Det begynner å dra seg til for meg, men er ikke i mål enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man finner jo guider for det meste, og det er jo begrenset hvor mye man kan kode på bilen sin før man er tom for "prosjekter" :P Har ikke satt meg inn i guiden om tool32 enda.. Litt for det jeg ikke har noe spes å kode, føler heller ikke at alle programma er så stabile at jeg tør og gjøre så mye for andre.. :P

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, for å ytterligere utdype hva jeg mener.

 

Jeg selger swirl flaps erstattere. Det er (som med det meste i Norge) dyrere å kjøpe de av meg, enn fra eks ebay. Men, de fleste av mine kunder ville ikke vurdert annet enn å legge pengene på bordet og få RIKTIG til sin bil (garantert, samt god kvalitet) av meg med en gang. Dette for å slippe styret med å "finne utav alt selv", for å slippe å styre med å finne, ta inn, og ordne det administrative. Det blir det samme med koding, og evt sette sammen en data med det som trengs for de som ønsker å gjøre det selv.

 

Jeg har eksempelvis trolig ikke store problemer med å lære meg winkfp (jeg vet godt hva det gjør, men bruker det ikke selv) om jeg vil. Men jeg betaler altså heller en dyktig entusiast fra "grasrota" som velger å drive med dette "på si" for å rett og slett bare ordne det for meg.

 

Det hadde også utvilsomt vært en viktig og verdsatt ressurs for forumet (og miljøet ellers). Det er nemlig ikke sånn at vanlige folk kommer med pekefingeren fordi noen tjener penger på det, vi verdsetter at noen gadd å få det hele til å skje, slik at tjenesten er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener ja.

 

Det virker som sweetbmw er rimelig inne på dette, og han er støtt og stadig fremme å bistår med det meste. (virker det som)

 

Men ja, det hadde vært artig å fått til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg sier det høyt så er jo absolutt sweetbmw en av de jeg tenkte på :P  men dere er jo etter hvert flere svært oppegående her inne da :)

 

Så kan ikke den harde kjerne av kodingsguruer tenke litt på det da i alle fall? De jeg umiddelbart kommer på er det jo Sweetbmw, awt, otis og alpe. Mulig jeg nå har glemt noen, og ikke skyt meg for det (og jeg har ikke fulgt med så mye her inne, så no hard feelings om noen føler seg utelatt håper jeg). Alpe skal også igjen ha creds for å ha tatt seg tiden til å få denne tråden opp og gå.

 

Så fort en av dere velger å sette i gang, så si ifra. Jeg har en abs som skulle vært jobba litt på :P Evt endre VO på banebilen så jeg får gjort det jeg vil med SSS selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe annet enn INPA man kan bruke for å få lest ut info og feilkoder fra E36 med ADS?

 

Har brukt en del tid på å sette opp, men det er veldig tilfeldig hva man finner på nettet. Jeg har orginalt Win7 64bit, men kjører også Win XP som virtuell PC og den får tilgang til den fysiske COM1 (RS232)-porten på datamaskinen. Har overgang fra 20-pin "pacman" til 16-pin OBD og har investert i en boks som kan sende ut ADS. INPA greier da å få med seg batteri og tenning på, men når jeg skal velge M52 under motorer så starter feilmeldinger å fly. Det gjør de forsåvidt når jeg prøver å lese noe annet også, samt at hele greia har en tendends til å fryse om jeg velger noe som åpenbart ikke finnes på bilen.

 

Kommer nok til å få til noe etterhvert, men om noen har noe tips så vil jeg gjerne høre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...