Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

nettop henta ny bil, en BMW 520ia e39 touring.

har et problem med at sikring nr15 (diagnose plugg) går hele tiden...

bilen starter med ny sikring og kan gå ei stund, så ryker sikringa, når den ryker går automat giret i nødmodus og girer ikke og går ikke i revers, vis jeg slår av tenninga å prøver å starte bilen igjen går ikke start motoren engang, etter jeg har byttet sikring er alt som det skal....

hva kan jeg gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nettop henta ny bil, en BMW 520ia e39 touring.

har et problem med at sikring nr15 (diagnose plugg) går hele tiden...

bilen starter med ny sikring og kan gå ei stund, så ryker sikringa, når den ryker går automat giret i nødmodus og girer ikke og går ikke i revers, vis jeg slår av tenninga å prøver å starte bilen igjen går ikke start motoren engang, etter jeg har byttet sikring er alt som det skal....

hva kan jeg gjøre?

Hvilken årsmod. Er dette?

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min 1998 mod E39 ser jeg i LCM modulen at det står ved "program parametere LCM" at ece - europe er haket av. Men ser det bla. står nordic - nordic countries og skandinavien - scandinavia.

Utgjør det noen forskjell om man huker av nordic eller skandinavien istedet for ece? 

 

 

Edit: Lurer forresten også på om det går ann å få US lights på bilen min? Ser ikke noe som ligner på det i LCM modulen min. 

Endret av osteper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå har jeg kjøpt og installert INPA på min PC. (Version 5.00)?

Jeg kan ingenting om dette, men vil lære. Jeg har også forstått at man ikke skal tukle og kødde med dette systemet. 

Men jeg har noen spørsmål.

Kan jeg kode om med dette systemet?

Kan jeg feks:

Kode om til US-Blink?

Kode om slik at sidespeila går inn og ut når jeg låser og åpner bilen med nøkkel?

Kode om slik at det kommer ''pip'' lyd når jeg låser og låser opp bilen?

Osv..

Kjører en E92 2008 mod.

Ingen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder selv på å tilegne meg kunnskap her så jeg vet ikke mye, men det jeg vet er at INPA nok ikke kan hjelpe deg med å kode disse tingene. Selv bruker jeg E-Sys, men usikker på om det kan brukes på din bil. Hvis så er tilfelle så kan det anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Har et lite spørsmål angående min bmw 320d 2002 mod, varmeapparatet mitt kommer og går som det selv vil, noen ganger fungerer det, har prøvd og sette vifta på full styrke uten at det har skjedd noe, så jeg lurer på om noen har vært borti noe lignende før? Og eventuelt har en teori om dette? All respons mottas med stor takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som tar diagnose i stavanger/sandnes?har feil på nivåreguleringen og vil gjerne lese av hvilken av nivåfølerene bak som kødde.

Har prøvd med Vlink obd2 wlan og diverse apper både på mobil og ipad men adapteren klarer ikke å kommunisere med bilen.

Det er en e39 525D 2001 stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå trenger jeg visst hjelp, skyter det inn her i mangel av en bedre tråd...

 

Har en F11 sein 2011-modell som plutselig begynte å klage på at batteriet i fjernkontrollen måtte skiftes, Byttet det da for et par dager siden, men nesten hver gang jeg slår av tenningen så plinger fortsatt displayet om at batteriet må byttes. Har tatt det ut og inn og prøvd mye rart, det gamle batteriet målte 3.0V og det nye 3.3V. Kjørte Rheingold diagnose som bl.a. viste feil på dette, så slettet feilkoder, men samme feil kommer fremdeles. Har tatt ut batteriet, renset med sprit og sjekket kontakter, men meldingen kommer fortsatt i displayet. Fjernkontrollen funker forøvrig helt fint, men irriterende med den meldingen. Noen som har peiling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. nå har jeg tenkt å anskaffe meg litt diagnose program. men vet egentlig ikke hvor jeg skal handle. men titta på www.bmwdis.com si side. er d noe å satse på?

Tenkte da på dette: (fikk ikke linka) :( BMW DIS 57, BMW PROGMAN SSS V32, INPA, TIS. Koster 49.99 GBP. Eller noen annen bra forslag hvor man kan handle til en vettig pris med mest mulig program? skal også kjøpe bmw skanner 1.4.0.  Takker for svar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...