Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Spørsmål fra sidelinjen.

Hva trenger jeg for å lese/kode E31 840 1993 mod?

Har BMW 1.40 scanner og ICarsoft i910. Bruker dem på mine E38'er.

Kan jeg bruke noen av disse, eller må jeg kjøpe noe annet?

Eller ICOM som er litt dyrere men støtter tilgjengjeld alle BMW med diagnose kontakt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkt litt på nettet.

Litt stiv pris på det må jeg si.

Ja er litt stiv pris, ga 1500kr på ebay for icom a, b og c og da kan jeg koble til og kode alle BMW med diagnose kontakt :)

For bare icom a og c for å koble til eldre BMW så finner du den sikkert til rundt 1000 lappen på ebay :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt stiv pris, ga 1500kr på ebay for icom a, b og c og da kan jeg koble til og kode alle BMW med diagnose kontakt :)

For bare icom a og c for å koble til eldre BMW så finner du den sikkert til rundt 1000 lappen på ebay :)

De fleste ligger på rundt 2000 til 3000 kr. og er litt skeptisk til China og Hong Kong produkter :-k

 

Men denne vil vel fungere på E31?

http://www.one-stop-electronics.com/shop/?dispatch=products.view&product_id=17

Eller noen andre tips?

Da helst for PC ettersom jeg har BMW Scanner 1.40  på den fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med SWID_reader for å kunne lese 1b filen, og deretter lage fsc kode. Den får kontakt, leser vin til bil, leser vin til cic, og sier ifra om at de er forskjellige. når jeg ber den lese 1b fila så kommer det derimot opp en feil. IFH-0009. NO RESPONSE FROM CONTROLE UNIT... noen som har vært borti dette før?

Jeg bruker k+can kabel.

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har kjøpt en sånn for å bruke på min E36 med ADS og det lengste jeg har kommet var å få bekreftet at tenning og batteri var på i INPA. Ellers spytta INPA ut feilkoder, men det tror jeg skyldes heller faktumet at jeg åpenbart har 10 tommeltotter når det gjelder diagnosverktøy for BMW. Skal prøve å få den til å fungere i løpet av helgen da, kan si ifra om det ble suksess eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en sånn for å bruke på min E36 med ADS og det lengste jeg har kommet var å få bekreftet at tenning og batteri var på i INPA. Ellers spytta INPA ut feilkoder, men det tror jeg skyldes heller faktumet at jeg åpenbart har 10 tommeltotter når det gjelder diagnosverktøy for BMW. Skal prøve å få den til å fungere i løpet av helgen da, kan si ifra om det ble suksess eller ikke.

Takk for svar E.C.

Da avventer jeg rapport over helgen(he he)

Har hørt så mye om dårlig kjøp, så tilbakemeldinger er gul hvert når det gjelder diagnose verktøy. Mye søppel der ute...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på med SWID_reader for å kunne lese 1b filen, og deretter lage fsc kode. Den får kontakt, leser vin til bil, leser vin til cic, og sier ifra om at de er forskjellige. når jeg ber den lese 1b fila så kommer det derimot opp en feil. IFH-0009. NO RESPONSE FROM CONTROLE UNIT... noen som har vært borti dette før?

Jeg bruker k+can kabel.

Dårlig software. Hadde samme feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg litt på Inpa i dag og fikk opp feilmld når jeg trykka på functional jobs eller hva den heter, "error i300. Ser ut som jeg mangler noe ipo fil?

Hvordan fikses dette? Har det med daten files og gjøre? Og hvor finner jeg nye daten files? Har søkt på google uten mye hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da avventer jeg rapport over helgen(he he)

Har hørt så mye om dårlig kjøp, så tilbakemeldinger er gul hvert når det gjelder diagnose verktøy. Mye søppel der ute...

 

Vel, har nå prøvd i tre dager på rad og er stadig like langt. Jeg får detektert tenning og batteri i både INPA og Tool32, men får ikke koblet til ECU'en.

Det skjer åpenbart noe når jeg bytter mellom OBD/ADS på interfaceboksen ettersom tenning da detekteres motsatt, så knappene er ikke bare til pynt. Av det jeg har lest på nett så skal folk ha brukt denne type adapter med mer hell enn meg.

 

Jeg har også bare en bil, så jeg kan ikke utelukke at det er noe feil på adapteren eller tilkoblingen i bilen.

 

Skal prøve å knote litt mer i morgen. Tror jeg må lage en egen tråd etterhvert så kanskje jeg får litt hjelp. Må tross alt få lest ut koder før man kaster deler på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Prøvde meg på bmwhat igår. Kobler til fint og kjører diagnose, men når jeg skal kode så blir det succesfull men det skjer ingenting. Kodinga blir satt på 'aktiv' men det skjer ingen virkning på endringene? adapter er kjøpt fra ebay og full versjon er også kjøpt fra app store.

Noen som vet hva feilen er?

Endret av Super1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på bmwhat igår. Kobler til fint og kjører diagnose, men når jeg skal kode så blir det succesfull men det skjer ingenting. Kodinga blir satt på 'aktiv' men det skjer ingen virkning på endringene? adapter er kjøpt fra ebay og full versjon er også kjøpt fra app store.

Noen som vet hva feilen er?

Det er ikke all koding som virker på alle biler. Så det er ikke sikkert det skjer noe selv om du setter en parameter til Aktiv. Endret av ogee1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...