Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hva er sannsynligheten for at ny original kamakselsensor tar kvelden etter et par måneder?

Bytta i slutten av april og da ordnet ting seg. Nå får jeg endelig tatt diagnose og den kommer opp. Fjerner jeg feilkoden så kommer en ny opp med en gang.

Ser også ut som at den tuller med Vanosen for INPA oppgir at "vanos jammed" har dukket opp på samme tid for første gang og en del ganger etter det.

Prøvde også å aktivere Vanos i INPA mens bilen gikk på tomgang, da begynte motoren å slite skikkelig og hold på å dø ut da jeg vred om nøkkelen (skrudde av før den døde ut). Da antar jeg at Vanos egentlig ikke er problemet da den var mulig å aktivere, men heller kamsensoren.

EDIT: la inn en presisering.

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå verifisert at både Rheingold/ISTA og NCS/INPA fungerer helt fint med Windows7, Windows 8, Windows 8.1 og Windows 10, og alle i 64 bit.

Jeg brukte denne kabelen og den fungerer upåklagelig med alle Windows versjoner og driver installeres av seg selv, så man trenger ikke laste ned egen driver.

Den samme kabel fungerer også på K-line og DCAN, så den er da alle biler fra ~96 til og med 2014.

Jeg har testet selv mot min 2008 E61, en 2004 E61 og en 2006 E91.

Dette var bare til info for alle de som evt trenger kabel.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet alt sammen med en liten HP Elitebook 2560p med 4 GB RAM og i5. Brukte en Micron SSD på 128GB.

Holder på å installere alt slik det skal være på korrekt PC og det er en Lenovo T420 med 8GB RAM og Samsung EVO850 250GB SSD.

I tillegg har skiftet ut DVD med en ekstra disk på 500 GB en WD Blue. Men den brukes bare for lagring.

Sålenge man har en SSD går det egentlig fort nok, det er disken som er største problemet merker jeg.

Men har man feks Core2 eller Core2Duo CPU så sliter man nok litt mer vil jeg tro.

EDIT: Har testet kabel videre på E39 fra 97 med sånn rund kontakt og det virker fint, testet også på en 2002 E39 og det virker fint der å.

Endret av Otis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok ikke noe Rheingold på meg da før jeg oppgraderer. Gidder ikke begynde å rote til macen.. Har allerede windows på den, men den partisjonen er bare 70-80 gb.
Så for nok smøre meg med tolmodighet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet alt sammen med en liten HP Elitebook 2560p med 4 GB RAM og i5. Brukte en Micron SSD på 128GB.

Holder på å installere alt slik det skal være på korrekt PC og det er en Lenovo T420 med 8GB RAM og Samsung EVO850 250GB SSD.

I tillegg har skiftet ut DVD med en ekstra disk på 500 GB en WD Blue. Men den brukes bare for lagring.

Sålenge man har en SSD går det egentlig fort nok, det er disken som er største problemet merker jeg.

Men har man feks Core2 eller Core2Duo CPU så sliter man nok litt mer vil jeg tro.

Er det standalone Rheinhold du bruker? Ikke ISPI Pakka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ISPI også, men da bare på Windows 7 64 bit, og det fungerte fint det.

Det er ingen grunn til at ISPI IKKE skal fungere på alle de andre Windows også.

Ellers har jeg "bare" brukt Rheingold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ISPI også, men da bare på Windows 7 64 bit, og det fungerte fint det.

Det er ingen grunn til at ISPI IKKE skal fungere på alle de andre Windows også.

Ellers har jeg "bare" brukt Rheingold.

Tenkte på specs på maskina du nevnte først der. Trodde det var for lite, men kanskje det går likevel? Vet man kan redigere minimumskrav i MSI fila for Rheingold men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...