Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har fått Carsoft 6.5 til å funke med USB-RS232 adapter? Prøvde med Windows 8 64 bit og en billig adapterkabel på min 92 E34, det funka ikke, fikk bare opp "module does not respond" på alle modulene. Adapterkabelen har ett CH340 chipset, som jeg har lest funker dårlig med OBD programmer, men fant ikke noe om den funker med Carsoft, noen som vet?

Tenkte å kjøpe en bedre adapterkabel, men tenkte kansje jeg kunne ha gjort noe galt når jeg installerte programmet. Jeg fikk ikke installert service pack 1, den stod bare å søkte etter carsoft filer og fant ikke noe, men jeg fikk startet Carsoft og startet diagnose, noen som vet om man får startet diagnose hvis carsoft er installert feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan se for meg som kan være litt kjipt med ista er at hvis det ikke er lagra feilkoder på feks lambda så kommer det ikke opp mulighet for å kjøre alle tester på lambda fordi det er ikke relevant i følge ista. Men men

Dette er jo et kjempe problem, og vanvittig irriterende i det jeg driver med iallefall. Derfor bruker jeg primært Bavtech og DIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe

skal ikke krangel på det..

Men det er altså en kapasistet mindre. Jeg hater når ting skal være så smarte at det skal tenke for meg... Hvis jeg vil kjøre gjennom tester på en komponent så skal ikke en maskin mene at den vet bedre og si at det trenger du ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, diskusjonen som fulgte var faktisk interessant, så jeg trekker tilbake det jeg sa. Ble bare litt opphauset over et langt og utdypende innlegg med påstander som ikke stemmer. Angående manual så tar jeg deg på ordet, SweetBMW, og takker gjerne for en kopi hvis du har den tilgjengelig i elektrisk format :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, diskusjonen som fulgte var faktisk interessant, så jeg trekker tilbake det jeg sa. Ble bare litt opphauset over et langt og utdypende innlegg med påstander som ikke stemmer. Angående manual så tar jeg deg på ordet, SweetBMW, og takker gjerne for en kopi hvis du har den tilgjengelig i elektrisk format :)

Var jo ikke påstander? Var mer erfaring og egentlig spørsmål fra min side og det er vell derfor vi har disse trådene? For og diskutere, lære, feile, osv?

Nå har jeg ihvertfall fått prøvd på nytt og syntes ista funker akkurat like bra :) Og ja det kan erstatte dis, det er jeg helt enig i nå :) Kan hende det kommer en annen som tror akkurat det samme som jeg trodde også leser han mitt innlegg og svarene og finner ut av at det gikk ann å bruke alikevell ikke sant? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...