Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke anbefalt å nullstille adapsjoner når du ikke har gjort noe.

Olje og kasse er slitt så den klarer visstnok ikke å justere seg nok inn og dermed mye slitasje på girkasse.

Mener at det er blitt sagt.

Har søkt litt rundt og klarer ikke å finne advarsel om at dette ikke er bra. Uansett så føles giring mye bedre nå, både med tanke på når 

​man drar i gang og ikke minst når man kommer inn til lyskryss o.l. og girkassen skal gire ned.

På min bil ble olje byttet i januar 2012, dermed er ikke oljen så sliten som om den skulle vært fra produksjonsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om adapsjon for å ta hensyn til slitasje på olje og girkasse generelt.

Otis, nå er jeg litt usikker på hva du mener her? Er ikke BMWs adapsjon laget slik at den lærer hva fører gjør og deretter

​forsøker å tilpasse seg den kjørestilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kodet bilen slik at den svinger inn speilene samtidig som den lukker vinduer/soltak når man holder inne låseknappen på fjernkontrollen :-)

Bruk NCSEXPERT og endre følgende:

FRM Module

ASP_KOMFORT_EINKLAPP (MY09-11)
aktiv

eller

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP (MY07-08)
aktiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Otis, nå er jeg litt usikker på hva du mener her? Er ikke BMWs adapsjon laget slik at den lærer hva fører gjør og deretter

​forsøker å tilpasse seg den kjørestilen?

Når du nullstiller adapsjoner i inpa på girkasse er det mht slitasje på girkasse og olje.

Dette bør kun gjøres når du har skiftet olje, converter eller girkasse. Såvidt jeg vet.

Å resette tilpasninger mht giring og skiftemønster er vel å holde gass pedal nede i 30 sekunder med tenningen på hakk 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at det var likegreit og droppe og slette adapsjoner når jeg flushet kassen hos Automatgear service AS. Men som Otis sier, resette tilpasninger for kjørestil kan vel vere greit og gjøre avogtil :)

Her er en guide på hvordan det gjøres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kodet bilen slik at den svinger inn speilene samtidig som den lukker vinduer/soltak når man holder inne låseknappen på fjernkontrollen :smile:

Bruk NCSEXPERT og endre følgende:

FRM Module

ASP_KOMFORT_EINKLAPP (MY09-11)

aktiv

eller

SPIEGEL_KOMFORT_EINKLAPP (MY07-08)

aktiv

Fikk nettopp hjelp av SweetBMW i Oslo til å kode dette på min bil og. Utrolig hyggelig fyr som kan hjelpe med det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i Halden som kan ta dignose? Har forsåvidt program og kabel selv, men får det ikke til å funke samma faen. Så hadde vært fint om noen kunne kommet hit og tatt det da bilen så vidt starter.

Betaler for bryet.

Mvh, Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk hjelp av Tommi (SweetBMW) Idag og gitt. Oppdatert kart i E90 og resette airbag lys etter skifte i e46. Fikk og en kjapp diagnose, der poppet det opp en feilmelding på valvetronic servomotoren i e46. Ikke rart effekten var lavere *facepalm*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i Halden som kan ta dignose? Har forsåvidt program og kabel selv, men får det ikke til å funke samma faen. Så hadde vært fint om noen kunne kommet hit og tatt det da bilen så vidt starter.

Betaler for bryet.

Mvh, Marius

Trengs ikke lenger, kjøpte iCarsoft. Angrer litt, alt var feil med den bilen..

Endret av TheMaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

BMW E87 2005 

Har bestilt multifunksjonsratt og ny slep-ring, får det i løpet av uken! Har hørt at det må kodes inn for å få knappene til å fungere siden jeg ikke har multifunksjonsratt nå. Noen som eventuelt vet hva som må kodes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...