Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Carsoft og wurth er dei diagnoseprogrammene som virker på min bil, som eg har prøvd. og dei begge har sånn idiotisk feilkode melding.

Men feilkoden 201 er nok lambdasensor. Pga feilkode 202 er også ein lambda feilkode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er det noen som vet hva er nyeste versjon av INPA er? Jeg har lett gjennom mesteparten av denne tråden og søkt på forumet uten å finne ut noe om det.

Jeg har i dag 5.00 med april 2006-oppdateringen (5.02?)

Får mismatch mellom DDE6 på min E65 og INPA, så tror jeg bør oppdatere. Jeg forsøker å se verdiene på MAF (samt at jeg ønsker å resette adapteringsveridene på denne da den nettopp har blitt skiftet), men live data viser "!1659.84" på air-mass ved tomgang (se bilder).

rj3kdls0qrp6mp3nfczm_thumb.png

luzky9a4k0wzb7akde73_thumb.png

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Information on a vehicle from the model series E60 could not be determined.

Use the diagnosis function to make sure that access to the vehicle is possible via the Gateway control module (ZGM on E65).

If not yet done, end the Progman session with End and switch to diagnosis otherwise continue with Checked.

So I click "Checked" and try again. It goes through the VO determination again, and then comes back with:

It is necessary to use OP(P)S/ICOM for the connected vehicle for programming/coding control modules. For this purpose, you must close the Progman session and select one of the requested interfaces.

Hei. Jeg får denne feilmeldingen med progmann.

Noen idee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit ikke om detta er rett plass å spørre, men kan du finne ut hvilken abs-sensor som har feil med ett skikkelig diagnoseapparat? kommer ikke inn på noe som helst omtrent med diagnoseverktøyet på verkstedet te en kamerat på min 01 530d, men fikk sett mye mer (alt untatt airbag) på gamle 523'n (2000 mod, preface) :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg mottat Icom Ista, MEN jeg undervurderte pcen LOL, men har bestillt meg en Lenovo T 530 toppmodellen så den skal nok klare det meget lett :) bare og vente 14 dager på å få den levert......

Når jeg har lært meg med dette på min egen bil og naboen sin så kan eg gjøre litt oppdrag til en brøkdel av bmw.........kommer tilbake til det ;) (bergen)

Kunne godt tenkt meg og hørt om det er vits og kjøpe dette, har bestilt kabel fra onestopelectronics selv nå, ser ikke helt at jeg trenger icom.. Å ingen av maskinene jeg bruker til diagnose klarer progrsmmene.. :P gidder ikke bruke mye penger på en bra maskin til garasjen.. :P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4 MAD

Da kan jeg informere at jeg har kjøpt Icom, ISSS, ISTA

Jeg har lekt meg to dager på min egen bil, helt genialt program.

Jeg skiftet LM i bilen ( den var låst pga feil koding i Winsc ), senket bilen bak, tok en haug med tester på kontrollmoduler, diagnose, motor tester osv.

Så dette var et imponerendes verktøy, så om noen trenger hjelp i bergens området så er det bare og skrike ut

Om det er verdt pengene å kjøpe dette? Svaret er JA :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Information on a vehicle from the model series E60 could not be determined.

Use the diagnosis function to make sure that access to the vehicle is possible via the Gateway control module (ZGM on E65).

If not yet done, end the Progman session with End and switch to diagnosis otherwise continue with Checked.

So I click "Checked" and try again. It goes through the VO determination again, and then comes back with:

It is necessary to use OP(P)S/ICOM for the connected vehicle for programming/coding control modules. For this purpose, you must close the Progman session and select one of the requested interfaces.

Hei. Jeg får denne feilmeldingen med progmann.

Noen idee?

Står velddig godt forklart her :) Icom anbefalles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet sier også at han prøver å koble til en e60, mens bilen han prøver på er en e46.

Det eneste man kan gjøre med ICOM som man ikke kan gjøre med andre tilkoblingsmuligheter er ting som krever fibertilkobling.

Jeg benekter ikke at ISTA-programmene er enklere å bruke enn NCS, Winkfp osv., men mulighetene er de samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...