Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd


Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Nydelig... og 356 blir bare mer og mer cool ettersom årene går, men ikke like cool som den første short wheelbase 911´en som ble designet av Butzi Porsche og Erwin Komenda i fellesskap. 356 ble designet av Ferry Porsche (Butzi´s far) og Erwin Komenda. Dette har Magnus Walker virkelig forstått og ikke minst utnyttet 100% i sin bilsamling. Hans samling av eldre 911´er er virkelig både fantastisk og original. Walker er selv også litt av en original og jeg liker stilen (ok... litt mindre hår overall hadde gjort seg). Jeg liker forøvrig også rammen rundt bilene... eldre industri/fabrikksbygninger har ofte en fin patina som man ikke finner andre steder... :)

Jeg er gammel nok til å huske slike ski med kandaharbindinger... et fantastisk bilde...

[ Bilde ]

Historien bak det bilde der skulle jeg gjerne ha hørt! 8) Kjempestilig! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk!... Hehehe... denne tråden spenner rimelig bredt. Fra en gammel dieselpurke av en W123 300D til 991 GT3 Cup på et øyeblikk... og alt fra BMW samt mye annet innimellom. Etter innfallsmetoden og ganske tilfeldig selv om jeg forsøker så godt jeg kan å finne røde tråder. Takk for alle bidrag... keep 'em comin'... :P

Hehe, hva menne videoen som oppsummerer 40 år med Porschedesign: http://www.findaporsche.com/40-years-of-porsche-design/

Den røde tråden ligger vel et sted i engasjement, entusiasme, design, mekanikk og historie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... Ferdinand Alexander "Butzi" Porsche har vi mye å takke for når det gjelder Porsche (901/911) og ikke minst design knyttet til navnet Porsche. Her er et interessant bilde av bestefar Ferdinand Porsche sammen med barnebarna... fetrene... Ferdinand Karl Piëch og nettopp Butzi Porsche. Ferdinand Piëch er ansvarlig for den tidligere omtalte og legendariske 917 modellen, Ur-Quattro, Bugatti Veyron m.fl. Jeg tror at bestefar Ferdinand må ha gjort et enormt stort inntrykk på disse gutta... 8)

m61t27eyge766gylp9a9.jpg

By the way... kom over en litt artig sak vedr. Porsche 928... :)

http://blog.caranddriver.com/diy-art-ca ... ute-to-us/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker... resultatet ble fabelaktig. Det er imidlertid et viktig poeng når det gjelder min interesse for Porsche Panamera. Det er konseptet og den tekniske utførelsen som virkelig imponerer meg. Designet på bilen kan jeg i likhet med de fleste andre styre meg for. Den kommende Panamera Sport Turismo er imidlertid elegant... :)

3k385nvi7hqejpmttz9m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... designet på den nye Panamera Sport Turismo er mye finere enn originalen, men jeg tror ikke at man bør oppfatte den som en stasjonsvogn med alt som hører til av praktiske løsninger. Det beste tilsvarende eksempelet jeg umiddelbart tenker på er Alfa Romeo Sportwagon... eller kanskje Audis Sportback konsept... :)

Apropos Audi... R8... er ganske sexy... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RUF CTR (Gruppe C Turbo Ruf) har de fleste hørt om, men hva slags 911 monster var/er egentlig "Yellowbird"?

Den kom på markedet i 1987 og er derfor basert på den såkalte G-serien når det gjelder 911 (1973-89). Utgangspunktet var en 1210 Kg tung standard 911 Carrera 3.2 som med sin 3164 cm3 luftkjølte boxersekser hadde en effekt på 231 HK ved 5900 rpm og 284 Nm ved 4800 rpm. Dette var nok til at den klarte 0-100 km/t på 6,1 sekunder og en topphastighet på 245 Km/t.

Yellowbird er 200 Kg lettere pga. dører, skjermer og panser i aluminium. Motoren er boret opp til 3367 cm3 og kombinert med et par store turboladere havnet effekten på 469 HK ved 5950 rpm og 553 Nm ved 5100 rpm. 0-100 Km/t går løs på 4,1 sekunder, 0-200 Km/t klarer den på 11,6 sekunder og topphastigheten er 340 Km/t. Ergo var den på papiret nøyaktig like hurtig som Ferrari F40, men Yellowbird hadde en høyere topphastighet og var mange ganger så spektakulær... :P

e8uh2id28wqo9e85n10k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst?... :? ... Det er helt klart noen såkalte "tunere" som etter min mening burde beskyttes mot seg selv og japanske RWB (Rauh-Welt Begriff) er en av disse. Designet på deres kreasjoner er klart "over the top" i min bok. Jeg liker en mer diskret stil... selv om ikke akkurat Yellowbird er et godt eksempel i denne sammenhengen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...