Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Ja... våpen som er laget ved hjelp av 3D-printing finnes allerede og dette vil utvilsomt bli en stor sikkerhetsutfordring i årene som kommer. Jeg vet ikke helt hvordan myndighetene kommer til å håndtere dette, men det blir interessant å se.

Jeg var forøvrig på Lego World 2012 konferansen i København i fjor og der viste de faktisk 3D-printing ved å kopiere legoklosser. Klossene hadde en annen farge og overflate enn de originale, men ellers var de 100% identiske. Seansen var interessant iom. at Lego ellers er ekstremt pågående når det gjelder beskyttelse av copyright... :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par artige videoer med bl.a Tiff Needell... Ford Focus RS500 vs. Renault Megane R26R og Mini JCW GP vs. Audi A1 quattro. Autocar gir Porsche 911´s 50 års jubileum litt oppmerksomhet på en snefyllt Silverstone bane i England... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Head to Head... Toyota GT86 vs. Mazda MX-5. Vi har belyst konseptet bak begge disse modellene flere ganger i denne tråden og det er derfor litt artig at Carlos Lago snakker om at de er "back to basic" når det gjelder ren kjøreglede.

To av de få nyere bilene jeg får litt måha-følelse av! Fantastiske begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

David Bowie er ute med ny video, The Stars (Are Out Tonight) fra sitt kommende album The Next Day (mars -13).

Wow... over 2 millioner visninger i løpet av kun 4 dager må være ny rekord på YouTube. Bowie er back in business... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om lys på biler... spesielt LED lys som hovedlys og kjørelys (dag). Mercedes-Benz går nå imidlertid et skritt videre og tilbyr for 300 Euro muligheten for å få en opplyst stjerne i grillen (LED fiber). Det store spørsmålet er selvfølgelig hvordan BMW evt. skal overgå Mercedes-Benz når det gjelder rondellen eller nyrene. Mitt råd er å la Mercedes-Benz være alene om akkurat denne gadgeten... #-o

yzsyvqz55xf3ahhfs73r.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var faktisk bare Harry, har sett det på mange nyer MB trailere og trodd det har vært noe sjåførene har pimpa selv :) Håper virkelig BMW ikke gjør noe tilsvarende, men det gjør de nok heller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var faktisk bare Harry, har sett det på mange nyer MB trailere og trodd det har vært noe sjåførene har pimpa selv :) Håper virkelig BMW ikke gjør noe tilsvarende, men det gjør de nok heller ikke :)

Det forundrer meg ikke om BMW kommer med noe slikt jall, men i første rekke hadde det kanskje vært greit å integrert litt mer LED teknikk i dagens biler. Alle andre er flinke til dette, men BMW skal på død og liv henge etter med enkelte modeller.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To av de få nyere bilene jeg får litt måha-følelse av! Fantastiske begge to.

Apropos Mazda MX-5, min tidligere referanse til MG Midget og "back to basic" fokus når det gjelder kjøredynamiske egenskaper. Vi må ikke glemme bilen som inspirerte begge disse modellene... nemlig Lotus Elan anno 1962. 585 Kg, 1558 cm3 Twin Cam Ford Cortina rekkefirer på 106 HK, bakhjulstrekk, uavhengig fjæring og skivebremser på alle hjul, monocoque ramme, et karosseri av glassfiber og glimrende kjøreegenskaper.

Bilen handler ikke om store fartsressurser, men 0-100 Km/t på rett under 9 sekunder og en topphastighet på 185 Km/t i 1962 var allikevel temmelig imponerende. Virkelig revolusjonerende var imidlertid kjøreegenskapene (skulle nesten bare mangle iom. legendariske Colin Chapman var mannen bak konseptet)... :)

Lotus Elan S1 anno 1962

4ie7zfn15oj03jl9vgi9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om lys på biler... spesielt LED lys som hovedlys og kjørelys (dag). Mercedes-Benz går nå imidlertid et skritt videre og tilbyr for 300 Euro muligheten for å få en opplyst stjerne i grillen (LED fiber). Det store spørsmålet er selvfølgelig hvordan BMW evt. skal overgå Mercedes-Benz når det gjelder rondellen eller nyrene. Mitt råd er å la Mercedes-Benz være alene om akkurat denne gadgeten... #-o

[ Bilde ]

Har du ikke slikt på E46en, Fredrik?

$(KGrHqFHJFIFEeUhTE,qBRLcYWkyfw~~60_3.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... det måtte jo komme. Nei... jeg har bare den gamle kjedelige originale "analoge" rondellen... 8)

Apropos diskusjonen rundt Tesla Model S og realistisk kjørelengde. Motor Trend´s Carlos Lago kommentar til bilen og diskusjonen... "everything is great and nobody is happy"... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drive har en ny serie på gang som de kaller "Driver´s Eye" der man følger en profesjonell sjåfør i det perspektivet sjåføren selv ser (i praksis en GoPro festet i pannen på sjåføren). Dette er ganske artig i grunnen og først ut er sjåføren Leh Keen i en Porsche 911 GT3 Cup rundt Circuit Gilles Villeneuve i Montreal i Canada... 8)

Jeg håper at de demper musikken i fremtidige episoder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe... det måtte jo komme. Nei... jeg har bare den gamle kjedelige originale "analoge" rondellen... 8)

Apropos diskusjonen rundt Tesla Model S og realistisk kjørelengde. Motor Trend´s Carlos Lago kommentar til bilen og diskusjonen... "everything is great and nobody is happy"... :lol:

Like interessant det de sier om dieselbiler. "Why aren't there more of them?" "We like all kinds of weird stuff, diesels, wagons..." "Diesel wagons!" og alle ler godt. Som nordmann blir du sett på som en tulling om du ikke kjøper diesel stasjonsvogn. Litt forskjellige bilkulturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...