Der Barockengel Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 ":lcs4l0hk]I går la jeg merke til at nye Kia Ceed faktisk ser ganske bra ut! Wir hätten ihn nicht gehen lassen dürfen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Jeg synes at den nye Mazda 6 er et stort fremskritt når det gjelder designet på alminnelige familie/firma/bruksbiler. VW Passat er virkelig direkte kjedelig i forhold selv om VW alltid har gode motorer og fornuftige tekniske løsninger. Ford har et litt kjedelig image, men de bygger grunnleggende gode biler og har gjort mye for fahrfreude i familiebilsegmentet. Kia/Hyundai... not my cup of tea, men de har gode garantier og designet er "world wide" europeisk... Mazda 6 Et nytt avsnitt av Motor Trend´s "Wide Open Throttle". Det er mange artige kommentarer denne gangen... spesielt vedr. BMW 3-serie GT, Lamborghini Veneno, LaFerrari, Chryslers V10 motor etc.... BMW har forøvrig bekreftet at F30/31 320d vil bli importert til USA som 2014 årsmodell, men at modellnavnet i USA blir 328d. Dette gjøres for å "låne" litt av markedsverdien til F30/31 328i samt at modellene ellers har relativt identiske ytelser. http://www.motorauthority.com/news/1067 ... ion-in-u-s Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Sensurert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 MB synes jeg stryker i intuitivt førermiljø så lenge de holder fast på en hendel på rattet som skal brukes til "alt". Synes også at i forrige E-klasse så var det noen logiske brister når det gjaldt å styre funksjoner med knappene på rattet. -Og alle designere som plasserer varmeseteknappene på setesokkelen burde finne seg et nytt yrke, spesielt de som fant ut at ihvertfall noen Forder skulle ha de motsatt i tillegg (avslått når knappen var trykket inn, og kun mulig for en struts å se på knappen at den er på). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Det var nok samme person hos Ford som kom på den brilliante idèen å spyle bakruten ved å dra spaken til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 MB synes jeg stryker i intuitivt førermiljø så lenge de holder fast på en hendel på rattet som skal brukes til "alt". Akkuratt det er noe jeg trives godt med i Mercedes Noe uvant de første minuttene men. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Det å ha setevarmer bryter på setet er vel en kostnadsbesparende ting...slipper å strekke ledninger opp til midtkonsoll... Og mercedes sin kombihendel er en vanesak... hatt utallige mercedeser og aldri tenk noe over at den er vanskelig eller dum... En annen ting jeg merker er plasseringen på spaken...den sitter lenger ned enn blinklys hendelen til bmw... litt rart.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Sjarmerende... Wicky, du er ikke velkommen i denne tråden. Finn en annen tråd å skrive i (f.eks i http://www.mercefreaken.com) hvis du kjeder deg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Må bare få ut enda ett innlegg her fredrik. Meget modent av deg å klage på innlegget mitt og få det slettet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Jeg synes førermiljøet i E34 er langt mer lettlest og greiere enn i E90. Det at bryteren for setevarmeren er nede ved siden av sete bryr jeg meg fint lite om, eneste er et det er sted hvor det ofte samler seg støv og smuss. Men for ett petimeter som meg så gjør det ingenting. En annen ting er for oss som liker å kjøre med park og tåkelys/kurvelys så er tåkelysa/kurvelysa aktivert hele tiden på E34. På E90 må du skru på tåkelysa hver gang du starter bilen på nytt, ja også er bryterne til lys plassert i bedre i E34 Nå sammenlikner jeg ikke på noen måte modellene E34 og E90, det ville vært urettferdig med tanke på at sistnevnte er en 20 år nyere konstruksjon. Men med begge modeller som daily driver så henger men seg opp i visse ting Og Wicky, nå som du ikke har BMW så kan du godt trolle på et annet forum. Ikke stygt ment men la oss prøve å holde tonen sånn passe grei her inne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 Peugeot 205 var en temmelig fin småbil som jeg hadde to stk. av på 80-tallet (1,6 GTi og 1,4 XR). En variant jeg imidlertid ikke hadde var 205 Electric anno 1984-90. Dette var en prototype, men en ganske interessant sådan. Den hadde 12 stk. 6V batterier i kombinasjon med en elektrisk motor som genererte 24 HK. Vekten var imidlertid kun 850 Kg inklusive batteriene og dette medførte at rekkevidden var ganske respektable 200 Km ved 40 Km/t og/eller mer praktiske 140 Km ved 70 Km/t (begge deler ved konstant hastighet). Topphastigheten var 100 Km/t og batteriene ble oppladet underveis ved hjelp av bremseenergien. Spørsmålet er om dagens teknologi egentlig har tilført så veldig mye mer i relativ forstand når man tenker over at det nesten handler om et kvart århundre med teknisk utvikling... Peugeot 205 GTi Fredrik 90: Nemlig... det å skyte budbringeren løser ingen problemer. Mrk. at min eksplisitte kommentar i mitt forrige innlegg stadig står skrevet veldig tydelig uansett hva forummedlemmet med Mercedes-Benz mener. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2013 EVO Magazine tester Porsche Cayman S anno 2013... helt grei eksoslyd... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Mars 14, 2013 Share Skrevet Mars 14, 2013 Peugeot 205 var en temmelig fin småbil som jeg hadde to stk. av på 80-tallet (1,6 GTi og 1,4 XR). En variant jeg imidlertid ikke hadde var 205 Electric anno 1984-90. Dette var en prototype, men en ganske interessant sådan. Den hadde 12 stk. 6V batterier i kombinasjon med en elektrisk motor som genererte 24 HK. Vekten var imidlertid kun 850 Kg inklusive batteriene og dette medførte at rekkevidden var ganske respektable 200 Km ved 40 Km/t og/eller mer praktiske 140 Km ved 70 Km/t (begge deler ved konstant hastighet). Topphastigheten var 100 Km/t og batteriene ble oppladet underveis ved hjelp av bremseenergien. Spørsmålet er om dagens teknologi egentlig har tilført så veldig mye mer i relativ forstand når man tenker over at det nesten handler om et kvart århundre med teknisk utvikling... Og 25 år senere er rekkevidden fortsatt en akilleshæl ved elektriske biler. Flere av dagens el-biler fungerer i praksis som en vanlig bil med en drivstofftank som kun rommer 8-10 liter diesel eller bensin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2013 Absolutt, men jeg synes at Tesla med Model S gjør et godt forsøk på å bringe utviklingen et stykke videre. Et av de nyeste tilbudene når det gjelder enklere og billige el-biler er VW e-up!. Den er nogenlunde på samme størrelse som Peugeot 205 (dog endel høyere iht. moderne prinsipper for plassutnyttelse), men tilbyr egentlig ikke så mye mer enn Peugeot´s gamle prototype. Motoren yter nominelt 55 HK (spisseffekt 82 HK), men siden bilen inklusive batterier veier hele 1185 HK (335 Kg mer enn 205 Electric) er både ytelsene og kjørelengden stadig relativt begrenset. Topphastigheten er 135 Km/t og den effektive kjørelengden er 150 Km ved blandet kjøring. Det er først og fremst batteriene som har blitt bedre i relasjon til oppladningstiden. VW lover at batteriene i e-up! kan opplades 80% i løpet av en halv time. Antall utladninger batteriene klarer er nok også signifikant bedre enn hva teknikken på 80-tallet kunne tilby. VW e-up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 15, 2013 Share Skrevet Mars 15, 2013 Heldigvis sitter man langt tryggere i dagens biler, inklusiv de mest moderne elbilene, enn man gjorde på 80-tallet, men det er definitivt rom for å oppnå det uten den massive vektøkningen. Noe vi jo endelig begynner å se på mange modeller som er større, men lettere enn den de erstatter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå