Gå til innhold

Fredriks alternative bimmerstråd

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Mercedes-Benz har offentliggjort offiselle data og bilder av den nye S-klassen (W222) og det ser faktisk ganske fornuftig ut. Det er vesentlig mer ro over designet i forhold til W221 som bl.a hadde temmelig markante sideskjermer/hjulbuer. Det er mer fokus på klassiske linjer med W222. Spesielt liker jeg den markante folden/linjen som gir et naturlig inntrykk av luft som passerer karosserisiden. Designet virker dynamisk og "beveger" seg (flow) i kraft av designelementene. I tillegg får folden/linjen bilen til å virke lavere enn den er fordi betrakterens fokus rettes mot linjen og ikke glasshuset. Elegant!

http://www.carmagazine.co.uk/News/Searc ... -pictures/

kthsfjj63wopjwzb0vfl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var ikke dum den S-klassen. Men jeg liker ikke at lyktene strekker seg bakover, slik som resten av de nye MB, men de må vel dette for at designet skal bli bra og passe resten av bilen. Når det er sagt gledes det at stjernen er på panseret og ikke i grillen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes jeg ikke var noe pen i det hele tatt, og det er litt synd fordi jeg har synes alle de tidligere S klassene har vært meget pene biler (bortsett fra W140). Grillen er alt for stor, lyktene er dradd for langt bak og hekken er alt for lik den nå aldrende CL modellen. Designet blir for rotete og jeg klarer liksom ikke å hvile øynene på den slik man kan på W221 som er en nydelig bil :D Her passer den bra sammen F01 som også ikke er den peneste(oppblåst design), trist å si det men A8 er den mest elegante bilen i denne klassen i dag synes jeg :?

Skal bli artig å se hva nytt Mercedes kommer med på denne, er jo noen generasjoner siden Mercedes kom med noe særlig nytt og banebrytende i S klassen så det er kanskje på tide. Egen valgfri lukt i coupeen via en Mercedes perfyme i handske rommet synes jeg ikke teller så mye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillen på den nye W222 er da ikke for stor... dette er en stor grill (W100)... :P

[ Bilde ]

Tja..er nok øyet som ser :? Jeg mener den er alt for stor, en Mercedes skal riktignok ha stor grill men denne er nummeret for stor. Store griller er liksom ikke helt i vinden for tiden og de eneste som klarer dette på en bra måte er Audi, selv nyrene på F01 synes jeg er for store...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne synes jeg ikke var noe pen i det hele tatt, og det er litt synd fordi jeg har synes alle de tidligere S klassene har vært meget pene biler (bortsett fra W140). Grillen er alt for stor, lyktene er dradd for langt bak og hekken er alt for lik den nå aldrende CL modellen. Designet blir for rotete og jeg klarer liksom ikke å hvile øynene på den slik man kan på W221 som er en nydelig bil :D Her passer den bra sammen F01 som også ikke er den peneste(oppblåst design), trist å si det men A8 er den mest elegante bilen i denne klassen i dag synes jeg :?

Skal bli artig å se hva nytt Mercedes kommer med på denne, er jo noen generasjoner siden Mercedes kom med noe særlig nytt og banebrytende i S klassen så det er kanskje på tide. Egen valgfri lukt i coupeen via en Mercedes perfyme i handske rommet synes jeg ikke teller så mye :wink:

Designet følger jo de siste mb'ene.

Med at den nederste linjen går nedover, noe som gjør at designet får en "brekk", og noe som gjør at den ser baktung og lite agil ut.

Feilslått i mine øyne, men de skal ha for forsøket!

Alt i alt, MB kommer seg eksteriørt, nå er det bare å se på interiøret, og de små skjermene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er stadig ikke velkommen i denne tråden Wicky og det er heller ikke lang tid siden jeg minnet deg på dette. Selv om vi nå snakker om Mercedes-Benz er dette ikke det samme som at du skal skrive om Mercedes-Benz i denne tråden.

Hvis du kjeder deg på jobben foreslår jeg at du finner en annen tråd å skrive i. Jeg synes du skal respektere dette slik at vi bevarer husfreden her inne. Du og jeg går ikke godt sammen og derfor skal vi heller ikke skrive i hverandres tråder. Moderatorene er selvfølgelig også informert om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes grillen så meget stor ut rett forfra, og øvre del av dasjbordet minte meg om god gammeldags Cessna! :lol: Hadde jeg vært i markedet for en slik bil hadde jeg helt klart valgt CLS foran denne, aller helst som Shooting Brake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt problemer med å like den nye S-klassen, noe som egentlig er lytt synd, for det er en bil jeg har veldig lyst til å like..

Synes det er alt for mye som skjer på fronten, for mange linjer og detaljer. Det blir rotete, og ikke clean/diskret slik en slik bør være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at den nye S-klassen ser veldig bra ut!

Mercedes er virkelig i vinden for tiden.. En bil jeg virkelig liker er den nye CLA-modellen. Med en startpris på 313000kr må det vel nesten kunne kalles et kupp, om man er ute etter en slik status-bil..

2014-mercedes-cla-45-amg-first-photos-leaked-photo-gallery_7.jpg

http://www.tv2.no/underholdning/broom/c ... 43656.html

Den nye A-klassen syntes jeg også at er en av de penere modellene som har kommet de siste årene, og er en bil jeg godt kunne tenkt meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...