Yngvejos Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 En annen ting her er jo at enkelte er litt praktiske også, og det har ikke noe med alder å gjøre. Bilen min skulle ikke vært mye lavere før det hadde vært ett slit for meg som kjører daglig i Oslo. Bussfartsdumper, opp og ned innkjørsler osv. Av og til så må utseende lide litt mener jeg. Makssenka bil funker fint på showbiler, men ikke hverdagsbiler. Hvor mange av dere som har bil som er skrudd maks ned brukeren den året rundt? Det går litt på hva man er vant til å kjøre med også. Selv har jeg coilovers på daily driveren min som gir denne høyden på sommeren http://i7.photobucket.com/albums/y270/Y ... G_4779.jpg og litt lavere på vinteren http://i7.photobucket.com/albums/y270/Y ... G_4594.jpg Denne har grei klaring på eksos, ramme etc. så den fungerer fint under de fleste forhold. Fartshumper og ferjer er ingen problem, jeg kjører på alt fra asfalt til traktorvei med den. Godbilen derimot trenger litt mer planlegging mtp ferjer, grusveier etc. Jeg merker det er ofte at jeg ikke orker å kjøre den hvis jeg vet at jeg skal innom en dårlig vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Jeg synes dette er gode nyheter. Som noen har vært inne på før, så gjør det at folk som liker lave biler kan kjøre lovlig. Greit at det ikke er det mest praktiske med ekstrem senk, men det kan være veldig moro. Lenge siden jeg har hatt lav bil selv, men i min ungdom kjørte jeg senket Boble. Syntes bilen så kul ut med senk, så jeg hadde ikke noe problem med å leve med at jeg måtte ta det med ro i dumper, og at bilen ble litt stiv. Vi var en hel gjeng med lave Bobler som reiste rundt og koste oss med de upraktiske bilene. Eneste gangen jeg kan huske at vi fikk litt problemer var på Bastøyferja. En kompis som hadde lavere bil enn meg ble stående fast på kanten fra påkjøringsrampa og inn på bildekket, så vi måtte skyve bilen over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet September 17, 2011 Forfatter Share Skrevet September 17, 2011 Jeg synes dette er gode nyheter. Som noen har vært inne på før, så gjør det at folk som liker lave biler kan kjøre lovlig. Greit at det ikke er det mest praktiske med ekstrem senk, men det kan være veldig moro. Lenge siden jeg har hatt lav bil selv, men i min ungdom kjørte jeg senket Boble. Syntes bilen så kul ut med senk, så jeg hadde ikke noe problem med å leve med at jeg måtte ta det med ro i dumper, og at bilen ble litt stiv. Vi var en hel gjeng med lave Bobler som reiste rundt og koste oss med de upraktiske bilene. Gratulerer med det mest fornuftige innlegget hittil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Selv min bil som ikke er spesielt lav i det hele tatt tar nedi på vei inn i parkeringshus, og er det veiarbeid og lignende må jeg ta det veeeeldig rolig. På en BMWCCN-tur for noen år siden var noen veldig lave E30r fra Skiensområdet med, og det ble bare komisk hver gang det kom en antydning til en dump - de stoppet omtrent helt opp. Fint at det blir orden i reglene og hvis folk vil må de gjerne kjøre rundt i oversenkede biler, men å påstå at det er problemfritt er å ta i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Jeg synes dette er gode nyheter. Som noen har vært inne på før, så gjør det at folk som liker lave biler kan kjøre lovlig. Greit at det ikke er det mest praktiske med ekstrem senk, men det kan være veldig moro. Lenge siden jeg har hatt lav bil selv, men i min ungdom kjørte jeg senket Boble. Syntes bilen så kul ut med senk, så jeg hadde ikke noe problem med å leve med at jeg måtte ta det med ro i dumper, og at bilen ble litt stiv. Vi var en hel gjeng med lave Bobler som reiste rundt og koste oss med de upraktiske bilene. Eneste gangen jeg kan huske at vi fikk litt problemer var på Bastøyferja. En kompis som hadde lavere bil enn meg ble stående fast på kanten fra påkjøringsrampa og inn på bildekket, så vi måtte skyve bilen over. Jeg har også hatt senkede biler i min ungdom. Min Porsche 924 var en 937 kopi og dermed også relativ kraftig senket, men ikke mer enn at den var nogenlunde praktisk å kjøre om vinteren. Dette betyr imidlertid ikke at det var smart å kjøre rundt med en senket bil. Frontfangeren fikk gjennomgå og gearkassen/differensialen bak slo nedi rett som det var. Jeg var allikevel håpløst forelsket i bilen som den var... en skikkelig boyracer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Dette ble jo til en "smak og behag"-tråd ang senking. Selv er jeg av typen som ikke liker for mye senk. Da går det på det visuelle og hvordan bilen er å leve med til daglig. Riktignok er jeg en gamling på 32, men jeg mente det samme da jeg var 18. Men for å kommentere budskapet i tråden, så er det positivt at regelverket tilpasses det tyske, og blir mer forutsigbart. Selv har jeg riktignok godkjent 3 senkesett problemfritt med det gamle regelverket, (på et av landets mest beryktede stasjoner), men har hørt om andre som opplever problemer som følge av denne 11cm-klossen og annen flisespikking. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders87 Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Kan du legge det ut her istedefor? Jeg, og sikkert mange andre, har ikke bruker på VACN.. Jeg har det lagret som pdf fil på min bærbare, men er ikke sikker på hvordan jeg kan legge det ut her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Last den opp på filesonic.com , rapidshare eller photobucket. Gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Håkon Sandberg @parts&retards fikk dette dokumentet fra Statens Vegvesen themself. Tenkte mer på en link eller noe sånt til skjema sånn at man kan ta det med seg når man skal på kontroll Prøv denne linken her for nedlastning: http://forum.vwaudi-club.no/attachment. ... 1316091809 Kan du legge det ut her istedefor? Jeg, og sikkert mange andre, har ikke bruker på VACN.. Sikker på at du ikke får lastet det opp uansett? Hvis ikke så skal jeg fikse det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Det er jo bare tull og sitte å diskutere hva man mener om senk eller ikke, det er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt. Dette er en informasjonstråd for å hjelpe de som ønsker å senke bilen eller ha godkjente hjul på bilen sin. Er det HELT umulig å holde seg til topic i tråder her inne, moderatorer har vi jo ikke sett... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FTE Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Det er jo bare tull og sitte å diskutere hva man mener om senk eller ikke, det er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt. Dette er en informasjonstråd for å hjelpe de som ønsker å senke bilen eller ha godkjente hjul på bilen sin.Er det HELT umulig å holde seg til topic i tråder her inne, moderatorer har vi jo ikke sett... Sånne diskusjoner blir det alltid uansett, det er vanskelig å unngå. Så lenge diskusjonen forholder seg til topic, nemlig senking, ser jeg ingen grunn til å moderere noe her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet September 17, 2011 Share Skrevet September 17, 2011 Det er jo bare tull og sitte å diskutere hva man mener om senk eller ikke, det er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt. Dette er en informasjonstråd for å hjelpe de som ønsker å senke bilen eller ha godkjente hjul på bilen sin.Er det HELT umulig å holde seg til topic i tråder her inne, moderatorer har vi jo ikke sett... Sånne diskusjoner blir det alltid uansett, det er vanskelig å unngå. Så lenge diskusjonen forholder seg til topic, nemlig senking, ser jeg ingen grunn til å moderere noe her. I denne tråden er det veldig mye nyttig informasjon for de som skal få ting godkjent i vognkortet, da er det relativt uintressant hva folk mener om hvor mye bilene skal være senket. Denne tråden skulle vært ryddet, klistret og stengt etter at pdf-fil for nedlastning var lagt inn slik at alle kunne laste ned de nye retningslinjene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hankook Skrevet November 22, 2011 Share Skrevet November 22, 2011 Det er jo bare tull og sitte å diskutere hva man mener om senk eller ikke, det er jo ikke det denne tråden handler om i det hele tatt. Dette er en informasjonstråd for å hjelpe de som ønsker å senke bilen eller ha godkjente hjul på bilen sin.Er det HELT umulig å holde seg til topic i tråder her inne, moderatorer har vi jo ikke sett... Sånne diskusjoner blir det alltid uansett, det er vanskelig å unngå. Så lenge diskusjonen forholder seg til topic, nemlig senking, ser jeg ingen grunn til å moderere noe her. I denne tråden er det veldig mye nyttig informasjon for de som skal få ting godkjent i vognkortet, da er det relativt uintressant hva folk mener om hvor mye bilene skal være senket. Denne tråden skulle vært ryddet, klistret og stengt etter at pdf-fil for nedlastning var lagt inn slik at alle kunne laste ned de nye retningslinjene. Jeg får ikke lastet ned dokumentet fra VACN. følgende melding dukker opp: vBulletin-melding Tilgang kun for innloggede VACN medlemmer. Innlogging på forumet gjøres via hovedsidene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet November 23, 2011 Share Skrevet November 23, 2011 Jeg får ikke lastet ned dokumentet fra VACN. følgende melding dukker opp: vBulletin-melding Tilgang kun for innloggede VACN medlemmer. Innlogging på forumet gjøres via hovedsidene Send meg en mail på bestilling@partsandretards.no så skal jeg sende over. Du får ikke det opp pga at du ikke er medlem på forumet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Var godnyhet dette:D men må nok heve min for at de skal godta den. Forøvrig mener jeg å huske de mumlet om 8cm og ikke 11, når jeg ble henvist svv hallen, rett før e30meet, så noen stasjoner har forhåpentligvis fått det med seg. Siden jeg ikke klarer å holde munn - null problem: Rudskogen - Kr. Sund via oppdal/ sunndalen/ tingvold med godt driv. For de som ikke vet hva det vil si, veiene er ille til tider. Hadde det ikke vært for arb.situasjon hadde jeg brukt min hverdag i "sessongen" fordi det går, jeg er sta, og jeg ser ikke poblemet. Gøy å se at det skjer ting i positiv rettning mtp godkjenning av biler i norge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå