Gå til innhold

Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt


Saltkjelen
 Share

Anbefalte innlegg

På midten av 2000-tallet så ble det jo sagt at sendingene skulle gå parallelt mellom DAB og FM frem til 2014. Vi så jo hvordan det gikk. Nå er målet 2017. Faktum er at radio-stasjonene kan ikke gå over til kun DAB dersom markedet ikke har utstyret, da vil de få elendige lyttertall og påfølgende total svikt på reklameinntekter og nye FM-kanaler vil oppstå.

Du har ikke denne bilen lenger når det blir nødvendig med DAB-retrofit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpina felger er veldige "clean" og ryddige, hatt disse i 17" på en madeirafiolett E36, lekkert som din ble.

Blir spennende å se progresjonen på E39 også fremover, personlig syns jeg titan lister er finest til disse, da "alle" har trelister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett i det, og jeg tror igrunn dette er en mye bedre løsning enn DAB som jeg tror er en veldig dyr blindvei. De USB-dingsene er jo greie, men de har ingen mulighet for å veksle mellom DAB og FM, noe jeg tror vil være greit å ha. Etter 2019 (2017 er en drømmedato) trenger man jo ikke denne funksjonen, men det er en stund til. :) Jeg er på halvpassiv jakt etter en e9x CIC med DAB+, men det spørs igrunn om det blir noe av det, ettersom de er både sjeldne og dyre. Er heller ikke sikker på om det vil fungere i en e6x, men jeg ser heller ingen grunn til at det ikke skulle gjøre det. En "løsning" er jo NBT med DAB+, noe som heller ikke trenger å bli så dyrt, men de fungerer jo ikke perfekt de heller akkurat.

 

Ja, enn så lenge føler jeg at dette er den riktige veien å gå, i forhold til å ha det så integrert og originalt som mulig. Løsningen er helt klart en NBT etterhvert, men jeg liker ikke at det f.eks er bilde av en F34 3-serie GT under dekktrykkskontrollen og i PDC-menyen. Hvorvidt de kan endre på det er jo en annen sak, men forhåpentligvis har man greid å ferdigutvikle systemet innen den tid. En CIC DAB+ enhet fra E9x er nok sikkert en fin måte å få det til på, men kostnadsmessig vil det vel helt sikkert ligge i samme prisleie som en NBT?

 

På midten av 2000-tallet så ble det jo sagt at sendingene skulle gå parallelt mellom DAB og FM frem til 2014. Vi så jo hvordan det gikk. Nå er målet 2017. Faktum er at radio-stasjonene kan ikke gå over til kun DAB dersom markedet ikke har utstyret, da vil de få elendige lyttertall og påfølgende total svikt på reklameinntekter og nye FM-kanaler vil oppstå.

Du har ikke denne bilen lenger når det blir nødvendig med DAB-retrofit! :)

 

Tja. Du har forsåvidt rett i det og jeg tror heller ikke at det blir helt mørkt når vi kommer til 2017. Vi har en såpass gammel bilpark og majoriteten mangler DAB-løsninger, så å stenge alt innen få år tror jeg ikke er en egnet løsning. Det ville heller vært naturlig å forvente at det blir forbudt å selge nye biler uten DAB f.o.m 2017, slik at man på sikt kan få alt over til digital.

 

Hehe, vi får se på det med bilen, men det er jo ikke utenkelig at den er erstattet av noe annet (som muligens må ha DAB-retrofit). :P

 

Alpina felger er veldige "clean" og ryddige, hatt disse i 17" på en madeirafiolett E36, lekkert som din ble.

Blir spennende å se progresjonen på E39 også fremover, personlig syns jeg titan lister er finest til disse, da "alle" har trelister.

 

Jeg har alltid vært en tilhenger av Alpina og når anledningen bød seg var det vanskelig å la være. E39´en er igrunn ferdig (dårlig til å oppdatere), men jeg venter på å få byttet ut listene i sort høyglans slik E60´en har.

 

Vil dette si at Patryk har ordna? Hva var feil?

 

Står fortsatt på stedet hvil (derav: nesten). Har ikke gjort noe videre i forhold til det jeg pratet med deg om i går, men det eneste som mangler så langt er jo videoavspilling fra iPhone.

 

Var det ganske enkelt å få ConnectedDrive til å virke? Kun koding? Kunne tenkt meg noe slikt i min.

 

Det er ikke så vanskelig igrunn (Tommi (SweetBMW) kan mer om dette), men det krever jo naturligvis å ha komponentene, programmene og kunnskapen til å kode. For mitt vedkommende må man kode bilen til å tro at det er en E9x, ettersom E60 aldri ble levert med Combox. Dette er jo heller ikke bare-bare ettersom E9x aldri ble levert med DynamicDrive, og da må man gjøre dette i litt forskjellige operasjoner. Jeg tror jeg har et par-tre-fire forskjellige filer som man bruker til å kode de forskjellige optionsene, der vi har 1) standard, 2) bilen tror den er produsert 09/2005, 3) bilen tror den er produsert 09/2009 og 4) der bilen tror den er en E90.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjenom hele tråden din og kan ikke si annet en at jeg er overbevist om at dette er den fineste pre LCI bilen jeg har sett.

Alt er gjort riktig :-)

Hvor kjøper du delene til bilen? Har selv E61 pre lci med stoff seter og det senker intrykket av bilen fælt. Har sett på finn og diverse uten å kunne finne et fint skinn interiør :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest igjenom hele tråden din og kan ikke si annet en at jeg er overbevist om at dette er den fineste pre LCI bilen jeg har sett.

Alt er gjort riktig :-)

Hvor kjøper du delene til bilen? Har selv E61 pre lci med stoff seter og det senker intrykket av bilen fælt. Har sett på finn og diverse uten å kunne finne et fint skinn interiør :-(

Er ofte ting på finn. Man må bare følge med. Ellers har koed, schmiedmann, ebay mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enn så lenge føler jeg at dette er den riktige veien å gå, i forhold til å ha det så integrert og originalt som mulig. Løsningen er helt klart en NBT etterhvert, men jeg liker ikke at det f.eks er bilde av en F34 3-serie GT under dekktrykkskontrollen og i PDC-menyen. Hvorvidt de kan endre på det er jo en annen sak, men forhåpentligvis har man greid å ferdigutvikle systemet innen den tid. En CIC DAB+ enhet fra E9x er nok sikkert en fin måte å få det til på, men kostnadsmessig vil det vel helt sikkert ligge i samme prisleie som en NBT?

 

Jeg er enig i at bilde av en annen bil blir feil, men man kan jo få tak i en NBT fra f.eks. F10 eller F11, slik at man ihvertfall er i nærheten. :) Man må riktignok kjøpe skjerm utenom da, men det er en annen sak. Det som jeg ser på som det mest negative med NBT er at det ikke er mulig å få navigasjon opp på HUD, og da virker det hele mye mer jalla ut med en gang. Prismessig ser jeg ikke bortifra at NBT kan bli billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest igjennom hele tråden din. Helt rått alt du har gjort med bilen. Håper det ikke har kostet deg så mye som jeg frykter :-P

Får meg til å tenke at min nylig kjøpte 525d (okt 2007) ikke var så dumt :-) Dog mangler den mye utstyr, dessverre :-(

 

Sendte deg en PM tidligere idag. Setter pris på om du får mulighet til å svare, eller gi noen tips. Var forsåvidt et motorrelatert spm der også, men nå som jeg er ferdig med tråden din så passer kanskje ikke det så bra, da interiør og looks hovedsaklig virker å være din stil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest igjennom hele tråden din. Helt rått alt du har gjort med bilen. Håper det ikke har kostet deg så mye som jeg frykter :-P

Får meg til å tenke at min nylig kjøpte 525d (okt 2007) ikke var så dumt :-) Dog mangler den mye utstyr, dessverre :-(

Sendte deg en PM tidligere idag. Setter pris på om du får mulighet til å svare, eller gi noen tips. Var forsåvidt et motorrelatert spm der også, men nå som jeg er ferdig med tråden din så passer kanskje ikke det så bra, da interiør og looks hovedsaklig virker å være din stil ;-)

Hva tenkte du på motormessig? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • Saltkjelen changed the title to Min biltråd - F11 M550d Individual, G26 i4 M50 Individual, X5 30d & E61 525d prosjekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...