Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Otis skrev:

Er det slik at e70 må ha 6vc for å kunne streame musikk over BT?

Må ha combox ja 6vc er vel koden for det om jeg husker riktig.. 🤔

 

Kunne noen hjulpet meg med en fsc for nbt? Skal oppdatere kart i bilen til ei vennine som takk for hjelp me noe greier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei
 

Prøver å streame apper via connected drive. Har en Bmw F11 2015. Ser at støtten til Tunein dessverre er borte nå, men Spotify fungerer fint. 
 

Greia er at jeg ønsker å streame norsk Webradio ,via mobilen og da er vel Tunein den eneste som kan virke? Som Connect drive støtter? Selvfølgelig kan en streame via blåtann, men det er ikke det jeg ønsker. 

Nå plugger jeg inn telefonen enten via snap in adapteret eller usb kabel, starter  Spotify app på telefonen, så dukker  appen opp inne på bilens system. Men ikke Tunein dessverre. Noen måte å få dette til å virke på? 
 

1. Andre apper som kan virke? Noen som har testet? 

2. Prøve å downgrade til en eldre versjon av Tunein? Evnt hvilken?
 

3. Andre forslag? 

 

Leser her noen som har fått til å virke, men dette funket ikke hos meg

https://www.caranddriver.com/news/a18744021/tunein-offers-streaming-online-radio-including-world-radio-in-vehicles-serving-up-alternative-to-pandora-or-siriusxm/

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har en 525xd 2008/9 mod med ccc navi pro og to stk cd/dvd. Regner med bluetooth modulen ligger til venstre i bagasjerommet ? Min gamle mobil fungerte kjempebra via bluetooth tilkoblet bilen. Kontaktene vistes og kunne ringe og ta imot samtaler. Kjøpte så en xiaomi mi a2 som kobler seg på via bluetooth, men som etter kort tid (noen sekunder til minutter) kobler seg av igjen. Det står tilkoblet på telefonen, men symbol for tilkobling på skjermen i bil blir borte. Kontaktlisten i bilen vises, men kan ikke ringe eller ta imot samtaler fra bilens meny. Kan derimot ringe og ta imot samtaler fra telefonen og ut til bilens lydanlegg. 

Min datter har samme telefon, og den virker 100 %. Kjøpte derfor ny samme telefon, men selvfølgelig dessverre er d samme problem med denne som den jeg har. Har prøvd mange innstillinger på telefonen, men uten bra resultat. Skjønner nå etter å ha lest litt at dette er et kjent problem. Noen som har gode løsninger ? Oppdatere firmware/software i bluetooth modul ? Har rheingold program klart liggende her, men er usikker på dette mht oppdateringer av enkeltmoduler. Lar d seg gjøre ? Andre alternativer ? Ikke originalt usb uttak i bilen, men bruker rheingold ista programmet mot diagnosekontakten. Har montert tune2air i bilen som virker forsåvidt greit. Noen med erfaring og tips ?

Sverre

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.11.2019 den 20.36, OMyren skrev:

 

Den gamle connected drive appen har web-radio i seg, og den fungerte fint. Heter BMW Connected Classic. Den med rød logo, og ikke blå.

Det som er litt rart er at jeg finner den ikke i AppStore ved normalt søk. Men hvis jeg går inn på kjøpte apper, så ligger den tilgjengelig der. Hvis du vil, så kan jeg prøve å linke appen til deg via SMS. Send PM med mobilnummeret ditt så kan jeg prøve. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Søker tips, har lest en del rundt, og søkt, men sliter med å finne konkret hva som trengs i bilen før å få igang navigasjonen, men har vel kommet frem til at koding er nødvendig, kart må kjøpes, men er det noe mer hardware? Skulle gjerne hatt Navi "aktivert". Er det så enkelt? Kodes fsc, og trenger man ytterligere utstyr som antenne etc? F25 2011 med CIC, vin L536799

 

S698Area-Code 2 For DVD
S663Radio BMW Professional
S676HiFi Speaker System
S654DAB Tuner
S6NHHands-Free System With USB Interface

Endret av Appelgren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Appelgren skrev:

Søker tips, har lest en del rundt, og søkt, men sliter med å finne konkret hva som trengs i bilen før å få igang navigasjonen, men har vel kommet frem til at koding er nødvendig, kart må kjøpes, men er det noe mer hardware? Skulle gjerne hatt Navi "aktivert". Er det så enkelt? Kodes fsc, og trenger man ytterligere utstyr som antenne etc? F25 2011 med CIC, vin L536799

 

S698Area-Code 2 For DVD
S663Radio BMW Professional
S676HiFi Speaker System
S654DAB Tuner
S6NHHands-Free System With USB Interface

Forstår deg ikke helt her. Har du ettermontert navi? Om du ikke har navi fra start så må du inn med ny HU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, danskiii skrev:

Forstår deg ikke helt her. Har du ettermontert navi? Om du ikke har navi fra start så må du inn med ny HU.

Nei, dårlig lagt frem av meg i forrige innlegg det der. Jeg har ikke navi, og lurer da på hva evt av komponenter man må bytte. Har cic pr nå, er det kun HU som byttes? Hvordan er det med antenne, koding og slikt etterpå? Er ganske grønn på den biten her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navi business bruker samme skjerm som du har, men det er absolutt ikke verdt bryet. Utover det trenger man ny "CD-spiller" og antenne, samt koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Søker tips, har lest en del rundt, og søkt, men sliter med å finne konkret hva som trengs i bilen før å få igang navigasjonen,

Finnes andre løsninger for din bil. Med denne får du 10.25" skjerm, NAVI, og ryggekamera hvis du vil ha det. Du har DAB og handsfree fra før, dette samt alt annet originalt utstyr vil fortsette å virke, det er bare skjermen du bytter.

image.png.57a69fd17b41280c634a9d472fd1d6b0.png

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...