Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, ja, da får en bruke Gule sider-kart og erfaringsmessig tidsforbruk nå en skal beregne kjøretiden. Også blir en jo positivt overrasket over at en kommer fortere frem enn førts antatt :-)

Men jeg synes allikevel at det er litt merkelig at en ellers så bra navi. fungerer på det viset. Skal en rekke en ferge for eksempel kjører en som gal før en skjønner at en egentlig har god tid når det nærmer seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bare nok et eksempel på hvor tilbakestående datateknologi BMW benytter. At mange brukere bare aksepterer det, til og med ser på det som en "feature", peker i retning av et religiøst forhold til produsenten.

Man burde heller samlet seg og gått til sak mot BMW for å rette slike håpløse feil og mangler. Isteden sitter menigheten med nesegrus beundring for et selskap som ikke evner å levere, år etter år.

PS: Bare trivelig å "banne i kjerka". :)

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk bilen, da kom den direkte fra Tyskland som brukt importert. 

Da klarte jeg å få opp værmelding++ Via internett valget på Idrive. Så jo da at han som hadde hatt bilen før meg hadde kjøpt en 3 års pakke/abb på noen papirer som lå i bilen.

 

Går da ut ifra det sitter et Simkort i bluetooth boksen bak i bilen. Vil jeg da kunne bruke internett igjen om jeg bytter ut det gamle utgåtte simkort med et nytt norsk, eller må bilen kodes om, eller er det bare ikke mulig med annet enn tyske simkort?

Hadde å andre muligheter for å søke på hoteller å annet dall via idrive, men alt dette ble borte når simkortet sluttet å virke.

 

20160917_115850.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller første CIC kom mars 2008 mener jeg på, men det er heller sjeldent å finne dette.

Høyttalerene trodde jeg var diskanter og mellomtone i dører foran og hattehylle, samt subber under setene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, awt skrev:

De aller første CIC kom mars 2008 mener jeg på, men det er heller sjeldent å finne dette.

Høyttalerene trodde jeg var diskanter og mellomtone i dører foran og hattehylle, samt subber under setene.

Okay. Lydpakken du beskriver er nok hakket under. Den som heter bare HIFI. Jeg har lest et sted at den 677 pakken skal ha totalt 13 høyttalere, men finner liksom ikke noe særlig svar på hvor alle alle befinner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, jeg leste litt for fort der. Logic 7 (som det ofte kalles) har i tillegg senterhøyttaler i dashbordet og en høyttaler i hver bakdør.

752 individual sound system har diskanter på disse tre stedene i tillegg, altså totalt 16 høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har oppgradert en BMW E38 med NBT unit og IDRIVE? Man får vist kjøpt pakker hvor alt man trenger er inkludert. Man river ut alt det gamle som er montert i bagasjerommet og monterer NBT unit der. Den gamle Head Unit erstattes også med en ny IDRIVE skjerm

Endret av t06afre
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som tilfeldigvis har navigasjon filer til spillere som kjører Windows ce. Har 2din spiller fra Kina, men skulle gjerne ha hatt navigasjonsprogram som kjører på Windows ce.  Har både lett etter det på xs og tilogmed lett etter lisenser.  Det nærmeste jeg har kommet er å bestille ett minnekort fra ebay med filene på, men skulle gjerne kun hatt filene. Kan gjerne betale en liten slant om noen har dette liggende og ønsker å dele. Er mest ute etter 2016 kart eventuelt sent 2015.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg leverte bilen på service til et anerkjent BMW verksted i Oslo tidligere i uka. (08, e61 LCI, VIN:C015475)

Ved levering informerte jeg om at radiokanalene falt ut fra tid til annen (gjerne i forbindelse med at bakluka blir åpnet/lukket) i tillegg hadde jeg en feilmelding på tåkebaklys venstre side. Mistanken om kabelbrudd i bakluka stemte og kostnaden på det sammen med ny antenneforsterker under spoileren og service var på 28 000.

Men.... Radioen (606 Navigation system business)  virket når vi leverte bilen. Den har alltid virket, men hatt meget begrenset utvalg i kanaler fra tid til annen, og skjermen har alltid skrudd seg på. I følge mekanikeren som har arbeidet på bilen viket den ikke da den ble kjørt inn på verkstedet på mandag. I følge verksmesteren virket den i går etter de hadde byttet antenneforsterkeren og da kom alle kanalene også (I utgangspunktet er det jo helt dødfødt å montere ny antenneforsterker til 2850.- pluss moms når radioenheten er defekt :?), men i dag er hele skjermen gått i svart og radioen virker ikke (lys i alle knapper osv. og det er strøm på cd-veksleren). Verkstedet sier de ikke har gjort noe som skulle ødelagt ccc enheten. Det jeg ikke klarer helt å forstå er at dette skulle skje akkurat nå, når bilen er på verksted... etter 174000 km bestemmer den for å ryke akkurat den gangen mekanikeren kjører bilen inn på verkstedet?? Den har aldri vist noe tegn til dette tidligere.

I tillegg har de klart å rive av hjørnet på "spoileren" som er laget av glassfiber over bakruta på bilen og lakket over med sort lakk (bilen er blå) uten å sparkle og uten å informere meg om dette når jeg henter bilen. Dette så jeg når jeg kom hjem  (de tok ansvar for dette når jeg ringte dem). Alt i alt gir dette meg et litt rufsete inntrykk, selv om jeg vet at mange sverger til dette verkstedet, også her inne.

Jeg har googlet en hel del og funnet ut at det at disse ccc enhetene går i svart er et kjent problem, men er dette noe som kan bli fremprovosert av at noen tukler med annen elektronikk i bilen, glemmer å koble fra batteri osv.?Ny enhet kommer på 24 000 + moms (noe som er uaktuelt). Jeg har lett etter noe som heter MPM module under reservehjulet bak fordi noen har hatt hell med å koble ut og inn igjen denne, men jeg fant den ikke, tror ikke den eksisterer etter -06 eller noe. Jeg er tom for råd til meg selv og trenger noen fra dere.

Hadde dere fortsatt å pushe verkstedet på dette?
Tips, tanker eller gode alternativer til fabrikkny enhet ferdig montert til 30000 mottas med stor takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...