RS4 Skrevet April 13, 2014 Share Skrevet April 13, 2014 Ja kjempe fornøyd Det var nok et software problem generelt knyttet til Samsung mobilene mine? Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 13, 2014 Share Skrevet April 13, 2014 Mulig det var en feil i romen til NEE eller TEN om du har det. Omegarom tar jo hele tiden den siste tilgjengelige firmware å baserer seg på så. Ellers skal det ikke være noe triks. Men problemet er borte så! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
christdy Skrevet April 21, 2014 Share Skrevet April 21, 2014 Ja kjempe fornøyd Det var nok et software problem generelt knyttet til Samsung mobilene mine? Sent fra min SM-N9005 via Tapatalk Jeg har prøvd Samsung Note 3, S4 og S5. Alle fungerer utmerket, viser navn på artist og sang samt fullt navn og bilde ved samtaler. Dette er via bluetooth. Har for øvrig en F11 2014 mod. 2014 520D F11 xDrive MSport 2013 X1 2.0D xDrive xLine (Sold) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Bjørstad Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 spørsmål 1 win nr på bilen min er WBAUX91060A980616 lurer påhvorfor jeg ikke får til og bruke internet i bilen når jeg kobler opp iphonen min vi bluetooth og jeg har jo internet. fungerer dettebare via bmw sitt eget nett i tyskland? Jeg vilha INTERNETet til å fungere !!!!! )))))) spørsmål 2hva koster den utskiftbare snap-in-adapteren til iphone har jo adapter i armlenet men det er jo til en eller anen jalla telefon.spørsmål 3er det mulig åoppdatere idriven til svensk (tysk importert bil) spørsmål 4 hvordan får jeg dab idenne bilen? spørsmål 5 hvilke muligheter har jeg for å få tv i denne bilen? spørsmål 6 trenger jeg og ettermontere forsterker hvis jeg vil ha bedre lyd eller holder det å bytte ut de 4 dør elementene og de to under setet tilnoebedre jeg spør deg og siden du virke som du også hadde peiling ))))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Mai 1, 2014 Share Skrevet Mai 1, 2014 1. Du må ha på delt internet på mobilen. 2. Fort 2K hos BMW. 3. Er vel Svensk språk der? 4. Mye jobb om du vil ha det originalt. Finnes 3part enheter som gir deg dab. Se signaturen min 5. Aner ikke, men har du det ikke originalt blir det sikkert ikke billig, 6. Kommer an på budsjettet ditt. Start med forsterker + frontsett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mai 2, 2014 Share Skrevet Mai 2, 2014 spørsmål 1 win nr på bilen min er WBAUX91060A980616 lurer påhvorfor jeg ikke får til og bruke internet i bilen når jeg kobler opp iphonen min vi bluetooth og jeg har jo internet. fungerer dettebare via bmw sitt eget nett i tyskland? Jeg vilha INTERNETet til å fungere !!!!! )))))) spørsmål 6 trenger jeg og ettermontere forsterker hvis jeg vil ha bedre lyd eller holder det å bytte ut de 4 dør elementene og de to under setet tilnoebedre jeg spør deg og siden du virke som du også hadde peiling ))))) Som kjennern sier, du må dele internett på telefonen, google tethering iphone hvis du vil ha mer info. Jeg byttet høyttalerene foran på min gamle e90lci, og det hjalp godt. Så kan godt hende at du kan begynne der, men en forsterker vil selvsakt hjelpe ennå mer på resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ougendal Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Hei folkens. E ny her inne og har sett og lest en del på forumet. Har kjøpt min første BMW og eg kjeneer det e noe som mangler Har navi buisness men ingen bluethoot og bare en aux inngang, Så har bestem meg for og oppgradere til CIC. E det noen som kunne hjelpt meg og sette i sammen en handle liste? Har sett på dette kitte som har combox med http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-3-series-E90-E91-E92-E93-CIC-Professional-navigation-set-Complete-Upgrade-/251511103524?pt=UK_AudioTVElectronics_GPSSystems_GPSSystems&hash=item3a8f3ae024 Må ha selve dekselet i mitten også men sliter litt med og finne det på nette :/ Trenger vell noen kabler for og få alt til og virke? Så må det vell også kodes noen som har en ide om hva det koster? Reg.nr er DP30511 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2014 Deksel finner du hos alle som selger originale BMW-deler, bruk delefilm (både GS og Koed har dette) fra en bil som kom med CIC originalt, så finner du det du skal ha. Såvidt jeg kan se følger det kabler for å montere CIC med på det settet du fant, men du trenger i tillegg kabelsett for ettermontering av combox, dette er også enklest å kjøpe originalt fra BMW. Ang. koding kan du se om det bor noen i nærheten av deg som kan gjøre dette i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ougendal Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Lurt og på kjøpe en sånn emulator til cic. E det like greit eller bedre og kode det? Vil helst ikke klippe i noen kabler som er i bilen. http://www.ebay.co.uk/itm/Plug-and-play-Exx-BMW-E60-E90-E87-CIC-retrofit-navigation-voice-adapter-emulator-/251519539873?pt=UK_CE_GPS_Accessories_Software_ET&hash=item3a8fbb9aa1 Eller e det bare og kode alt sammen når eg først skal ha combox montert og kodet? Har også sett etter kabelsett men e litt usikker på hva eg trenger her. Har sett innpå http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=WD31&mospid=50164&btnr=61_2262&hg=61&fg=10 etter kabler men ser ut som om de bare selger enkelvis kabler? Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2014 Å kode de funksjonene som emulatoren gir er svindyrt. I tillegg var det jo emulator med i den du linket til. Som nevnt så var det også kabler med den du linket til, med unntak av kabel for combox. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Noen som har litt peiling på TCU modulen av Continental som bMW hadde rett før Combox ble innført? Ifølge denne siden http://www.gpsbusinessnews.com/file/89916/ så skal tracking av bilen i norge være mulig hvis du har navi pro med tcu 1.5 most. Denne har integrert sim fra T-Mobile på tyske biler (mine r import fra tyskland) Det med tracking sa gjensidige ikke var mulig men jeg mener det er det på forespørsel til BMW (jeg ville ha billigere fors.) bMW norge fortalte gjjensidige st det ikke er mulig men det er i mine øyne tull. Så igjen ser jeg at eCall ved crash automatisk skal ringe til nødetat over lokal basestasjon. Dette sa BMW Norge de ikke visste så blir litt oppgitt over kompetansenivåt il BMW Norge. Noen som har praktisk erfaring med dette? Jeg skrudde litt igår og fant modulen. Denne har en del info på seg klistret på som delenummer og prod dato. Det mest interessante sog er BT og og PK. Nå fant jeg ut at Pk betyr pass key. Antar da at bT betyr bluetooth navn på host. Dette tror jeg vil gi full tilgang til modulen over telefonen. Har ikke fått testet dette ennå men skal. Kjekt om noen deler erfaring på dette hvis de har. Det med internett og teethering får jeg bare ikke til og jeg vet ikke om det engang er mulig uten combox Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2014 Grunnen til at det er bluetooth-symbol på den er for at det er den modulen som gir deg bluetooth-handsfree. Noe funksjonalitet utover det tror jeg du skal slite med. Internett er kun mulig med combox her til lands, og tethering er ikke mulig via TCU/MULF. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Grunnen til at det er bluetooth-symbol på den er for at det er den modulen som gir deg bluetooth-handsfree. Noe funksjonalitet utover det tror jeg du skal slite med. Internett er kun mulig med combox her til lands, og tethering er ikke mulig via TCU/MULF. Ja bluetooth er en av tingene men iht en manual jeg leser som beskriver systemet er det også bmw assist/sos, internett, telematic, teleservices. Dvs hvis du smasher bilen din så kan forsikringsselskapet hente ut rådata fra tcu og tolke det. Der blir fart lagret, posisjon, hvor mange som er i bilen, skadeomfang etc. Nå er ikke alt tilgjengelig i norge da bmw ikke har avtale på det norske telenettet (kun med T-mobile i noen eu land) Likevel står det auto ecall som blir utløst av crashsensoren som ringer til nødetat via nærmeste basestasjoner der du er. Står også at tracking er mulig av produsenten på henvendelse av politimyndighet. Dette sier BMW norge de ikke vet så bare lurte på om noen har erfaringen. Skal knote litt mer og se hva jeg finner ut. Alt utstyr er der og jeg tror det bare er å benytte seg av det hvis en vet hvordan. I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ougendal Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Takk for svar awt. La det litt dårlig frem men eg ser etter den kabelen til comboxen. Går ut ifra at eg må legge inn et helt nytt kabel nettverk for og få comboxen på riktig plass og at alt skal fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2014 Stemmer det. På e9x er det faktisk mulig å montere combox foran i bilen, slik at man slipper å legge kabler gjennom hele bilen (originalt ligger den bak). Her er en link til instruksjoner, samt delenummer til hva som trengs. I tillegg til dette må det byttes kontakt i den ene enden. da combox har en litt annen type kontakt enn de tidligere modulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå