Gå til innhold

iDrive, CCC, CIC, NBT, Combox & mye annet rart-tråden

awt
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen (awt : ) som vet om man kan ta i bruk bmw remote med combox media, eller om man trenger combox telematik? Uten telematiks/assist så har vel ikke iDrive'n noen mulighet for å kommunisere med omverdenen?

edit: mente bmw remote og ikke bmw apps

Endret av onolsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Nå har jeg fått oppgradert softwaren i bila til nyeste tilgjengelige ( i allefall i følge Stamsaas ), men jeg sliter fortsatt med bluetoothen.

Jeg får fint paret min Sony Xperia Z3 til bilen, telefonen popper opp i lista likedan bilen popper opp på telefonen. 

Men den blir jo aldri "tilkoblet" - slik at jeg faktisk får ringt via bilen? Er det noen som har noen tips ang. dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Det er en allmenn misoppfattelse at det kun er "skjermen" som oppgraderes. Man bytter altså hele navigasjonsenheten, skjerm, iDrive-kontroller, litt kabler, emulator og USB-stick. Det er altså en litt mer omfattende jobb enn å bare "bytte skjerm". Gjør du alt selv kommer du langt med 10-12.000kr, men skal du ha folk til å gjøre dette for deg må du nok belage deg på 15-16.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på om dette har blitt postet her tidligere, beklager hvis jeg gjentar noe.

Det har for en liten stund siden kommet NBT oppdatering av "Bluetooth" osv. til Fxx modeller.

http://www.bmw.com/com/en/owners/connected_drive_services/mobile_devices/bluetooth_software_update.html

Tast inn VIN nr, så får du opp hva som er tilgjengelig for din bil.

UPD05062 - Update for vehicles with production date from March 2014 to present

UPD05021 - Update for vehicles with production date from July 2012 to February 2014

Det er bare å prøve den nyeste først og deretter den andre hvis ikke den første fungerer.

Man får beksjed på skjermen om oppdateringen passer eller ikke.

Min bil er en sen 2012 produksjon, og hos meg fungerte den øverste oppdateringen.

Grunnen til dette er at jeg har en oppdatert NBT versjon (NBT_Gxxxxxx) som jeg fikk etter montering av MPPK.

For å se hvilken versjon av NBT man har:

Gå på Navi-skjermen, og "bla" helt til høyre til du kommer til siden med info om kartversjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...