AsbjørnH Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Hei alle sammen! Utrolig fin tråd, denne tråden hjalp meg veldig når jeg var på utkikk etter bil på bruktmarkedet. Var særs opptatt av å kjøpe en bil som hadde CIC, da det ser utrolig mye bedre ut og ser ut til å være gull verdt. Har nå endelig fått kjøpt meg en bil fra en hyggelig forhandler, og nå er den endelig hjemme. Men må innrømme at jeg ble litt skuffa. Jeg kommer fra en Mercedes C-klasse med Comand, og her har jeg automatisk iPod integrasjon i USB (bare kobler til telefonen i USB og alt funker, både knapper på rattet og info i display og kontroller). På min 2009 BMW E92 med CIC får jeg ikke gjort noen ting med iPhone i USB. I Media menyen står det "Not supported" vedsiden av USB ikonet. Har prøvd å søke litt på nettet, men blir ikke klokere. Jeg har ikke mulighet til å "Software update" i "Settings" menyen, men jeg har CIC. Mitt VIN er P304014. Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg skulle så gjerne ha fått ordnet disse tingene: - iPhone 6 kompabilitet, spille av musikk gjennom USB med full integrasjon (info på skjerm, knapper osv) - Nyeste kart (har kun kart fra 2008 i bilen, og det ble litt problematisk når jeg prøvde navien) Hva må jeg gjøre? Er ganske blakk nå, så må prøve å få gjort dette på en lur måte, er det mulig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Tror nok det er helt riktig at det er mye likt på begge, da det blir som at sier, litt for dumt å skifte over for disse nærliggende landene. Nå tror jeg også Tyskland har vært såpass å dekke inn sine omliggende land slik de skulle slippe skifte kart om de skulle over til Polen. Pluss dette er nok blitt analysert av reise og ferie mønster ville jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2015 Jeg skulle så gjerne ha fått ordnet disse tingene: - iPhone 6 kompabilitet, spille av musikk gjennom USB med full integrasjon (info på skjerm, knapper osv) - Nyeste kart (har kun kart fra 2008 i bilen, og det ble litt problematisk når jeg prøvde navien) Hva må jeg gjøre? Er ganske blakk nå, så må prøve å få gjort dette på en lur måte, er det mulig? Du trenger en "Y-kabel". Ta en titt i denne tråden for litt mer utfyllende informasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Ja godt mulig det er likt i begge for å gjøre det lettvint så man slipper å bytte Finner flere som sier de er i samme og flere uten, så tydeligvis mye usikkerhet. For MKIV navigasjon så var polen og tyskland på forskjellige DVDer. Kommer sikkert en offisiell kartfordeling snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AsbjørnH Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Du trenger en "Y-kabel". Ta en titt i denne tråden for litt mer utfyllende informasjon. Takk skal du ha! En annen ting jeg lurte på er om det er mye stress å ordne slik at man har mulighet til å streame lyd over bluetooth? Jeg har forresten noe slags opplegg til en krybbe for mobiltelefon i midtkonsollen i bilen. Er det mulig å få tak i en slik krybbe for iPhone og spille musikk gjennom den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dragmore Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 hei!! Hva anbefaler dere å gjøre med en e60/Business Navi/DVD-blåtann 2004 modell for å då DAB, iphone integrasjon og usb interface anno 2015? Hva er greiest rent prismessig? mvh TE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2015 Takk skal du ha! En annen ting jeg lurte på er om det er mye stress å ordne slik at man har mulighet til å streame lyd over bluetooth? Jeg har forresten noe slags opplegg til en krybbe for mobiltelefon i midtkonsollen i bilen. Er det mulig å få tak i en slik krybbe for iPhone og spille musikk gjennom den? Som nevnt i tråden jeg linket til så kreves det "combox" for dette. Denne vil da erstatte din eksisterende bluetooth-modul. Det står en god del om ettermontering av dette i denne tråden.Ja, du kan få tak i adapter til din telefon, men de er ganske kostbare dessverre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Skjermen på min CCC (vippeskjern) oppførte seg rart i dag. Den ble plutselig "skurrete" i bildet, akkurat som om den plukket opp støy fra et eller annet sted. Ga skjermen et lett dunk på toppen og da var den i orden igjen. Dårlig kontakt i kabel eller en lodding som begynner å bli dårlig? Noen som har opplevd noe lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 hei!! Hva anbefaler dere å gjøre med en e60/Business Navi/DVD-blåtann 2004 modell for å då DAB, iphone integrasjon og usb interface anno 2015? Hva er greiest rent prismessig? mvh TE Beste hadde vært oppgradere til CIC ville jeg tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2015 Spørs om ikke Dension e.l. produkter er det greieste, uten at jeg har så veldig erfaring med det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dragmore Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Beste hadde vært oppgradere til CIC ville jeg tro.. Noen som gjør slikt arbeid i sør norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 24, 2015 Share Skrevet Mai 24, 2015 Både saltkjelen, sweetbmw og awt. Men de er kanskje ikke i sør Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjorneoen Skrevet Mai 25, 2015 Share Skrevet Mai 25, 2015 (endret) Noen som gjør slikt arbeid i sør norge?Det er en relativt enkel jobb gjorde dette selv for 1 år siden. Så lenge du har fått skaffet alle delene du trenger og har litt tid til overs så er montering peace of cake koding er vel det "vanskeligste" og det finnes det mange som gjør Men for enkelthetensskyld så ville jeg gått for dension eller andre dab løsninger som er laget for CCC Endret Mai 25, 2015 av bjorneoen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Mai 26, 2015 Share Skrevet Mai 26, 2015 Jeg opplevde for ikke så lenge siden at min CiC skjerm gikk lilla. (bluescreen). Jeg antok dette var rett og slett en skjev software oppstart så jeg tok hard reset ved å holde inne volumknappen i 20 sekund. Da tvinger du CiC til å restarte fra scratch. Dette fungerte helt fint og CiC fungerte fint etter dette. MEN; Traffic Information som for øvrig fungerte fint før fungerer ikke lengre. Jeg får bare opp no traffic information at this moment konstant. Før kunne dette komme opp av og til men nå er det konstant. Det er navi pro fra mid 2009 på E9X. Navigasjonen fungerer fint og alt annet ellers. Lurer på om TCU har krølla seg. Ligger ikke inne noe feilkoder. Noen som har en ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mai 29, 2015 Share Skrevet Mai 29, 2015 Jeg får ikke opp trafikkinformasjon heller. Kanskje de har sluttet å sende ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå