Gå til innhold

Min Alpinhvite F11. Nye bilder tatt av E.H.D s.14


m-blå
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 210
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tirsdag kjørte kona bilen for første gang. Hun kjørte 8 mil for og hente meg som kom hjem fra jobb.

Første hun sa var at jeg fint måtte kjøre hjem for den bilen ville hun ikke kjøre en meter til. Var helt forferdelig og kjøre sa hun, drar jo i alle retninger.

Kjørte hjem og fikk virkelig føle selv hvor jævligt den sporet.

Conti dekkene skal av denne bilen, er ikke brukende!

Håper dekkbutikken er imøtekommende slik at ikke det er penger ut av vinduet i ubrukelige dyre dekk :^o

Dekkene er forøvrig Conti sportcontact 5p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang en nydelig BMW fra deg Mr. blå 8)

Men hadde ikke trodd at den nye type Conti dekkene skulle være så "dårlige" :shock: Var en av kandidatene når jeg handlet dekk nå nettopp, men endte opp med Goodyear Eagle F1 Asymmetric II :)

Har ikke fått de på bilen enda, men håper å ikke erfare det samme som deg...

Ser at flere her anbefaler Falken FK452. Det er et dekk jeg ikke har noen god erfaring med. Overraskende kraftig mønsterstøy (uler som et lastebildekk) og dårlig feste ved sportselig kjøring. På min gamle E39 540 syns jeg faktisk Nankang NSII fungerte bedre enn FK452 dekka, både på vei & bane :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også nylig gått til innkjøp av Conti Sportcontact og bilen drar til alle kanter.

Nå har jeg en gammel bil med litt slark her og der så det påvirker nok litt. Men er skuffet over dekkene, valgte å kjøpe continental over billig dekk for å slippe ting som dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får byttet dekk.

Kan forøvrig anbefale Nokian. Dette er eneste produsenten som utvikler med tanke på nordiske forhold, tenker da på asfaltkvalitet (stor forskjell i forhold til granularitet etc. som benyttes i resten av Europa), føreforhold i starten og slutten av sommersesongen (temperaturer ned mot 0 C) samt evne til å drenere vann (kontrollert oppførsel når man havner i dype hjulspor etc.). Dekkene koster litt i store dimensjoner, men man får også et godt produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips til dekk og kom gjerne med mer tips. :)

Aner ikke hva jeg skal Velge igjen. #-o

Har enda ikke snakket med dekkbutikken da jeg er i Spania denne

uken. Blir spennende og hører hva de sier på mandag.

Uansett kommer ikke jeg til og fire, conti'ene skal av min bil.

Hvis de er villige til og hjelpe meg, må jeg Jo ta noen av de dekkene de selger og aner ikke hvilke Andre merker de har.

Edit: leste nå på dekkmann sine sider at en har 14 dagers returrett hvis en ikke er fornøyd.

Er 4 uker siden jeg fikk mine dekk nå.

Men i 3 av disse ukene har jeg vært bortreist og bilen ikke i bruk.

I tillegg var jeg Jo og klaget allerede dagen etter jeg fikk dem på.

Så det løser seg nok. [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en del sporing med 18" og Dunlop på min F11. Ble mye bedre med 19" og GoodYear Excellence. Begge er runflat og originalmontert på F11.

Innbiller meg dog at rullemotstanden er høyere på GoodYear dekkene, ettersom forbruket har økt fra 0,51 til 0,55 (stort sett) på vei til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips til dekk og kom gjerne med mer tips.

Aner ikke hva jeg skal Velge igjen.

Du skriver at du har 250+40+19 men riktig dimensjon skal vel være 245+40+19 det står i mitt vognkort ivertfall.

Er forøvrig meget godt fornøyd med Dunlop sport sp 01 som jeg valgte. Merket nesten ikke mer dekkstøy. Det er heller ikke mye sporing å snakke om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat vært og snakket med dem på Dekkmann. De var veldigt imøtekommende og sa at jeg kunne få bytte til hva jeg ville selv.

Men de kunne ikke anbefale meg noen andre dekk, da de jeg har er de beste sier dem.

Så han anbefalte meg og finne ut selv hva jeg ville ha, så skulle de skaffe det.

Også vært en tur på Bavaria og snakket med dem der.

De hadde heller aldri opplevd noe sporing på conti.

Men de hadde opplevd at Dunlop sporet.

Hadde en kunde med X3 som klaget på Dunlop, satte på Nokian og bilen ble som ny.

Det kan jo også ligge noe der at jeg kjører 255 istedenfor 245.

Tror nok jeg kommer til og gå for 245 bredde og kanskje Nokian.

Kom gjerne med synspunkter dere andre F10/11 eiere, hva som fungerer bra på deres bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Leit å høre om elendige Continental dekk.

Jeg hadde veldig dårlig erfaring med Conti dekk på den forige bilen min, A6. Disse sporet veldig pluss at de rett og slett ble ødelagt etter ca 1 års bruk, de fikk flere "flate" partier på alle fire, spesielt på de bak.

Med denne erfaringen friskt i minne så var Conti utelukket på min "nye" F11.

Jeg har gått til innkjøp av 20" felger og var litt i vilrede angående dekk, valget ble Michelin PS2 foran i 245/35 og Michelin Pilot Super Sport bak i 275/30.

Jeg hadde kun kjørt bilen på vinter piggfritt tidligere, veldig spent på det nye settet.

Jeg har nå kjørt disse 1 uke og er veldig fornøyd, ingen sporing overhode, men selvfølgelig med litt mer støy enn 17" vinter.

Dette er jo ikke samme dimmensjon som du søker, men bare min lille erfaring med Michelin.

Flott kjøretøy du har foresten.

Potters

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat vært og snakket med dem på Dekkmann. De var veldigt imøtekommende og sa at jeg kunne få bytte til hva jeg ville selv.

Men de kunne ikke anbefale meg noen andre dekk, da de jeg har er de beste sier dem.

Så han anbefalte meg og finne ut selv hva jeg ville ha, så skulle de skaffe det.

Også vært en tur på Bavaria og snakket med dem der.

De hadde heller aldri opplevd noe sporing på conti.

Men de hadde opplevd at Dunlop sporet.

Hadde en kunde med X3 som klaget på Dunlop, satte på Nokian og bilen ble som ny.

Det kan jo også ligge noe der at jeg kjører 255 istedenfor 245.

Tror nok jeg kommer til og gå for 245 bredde og kanskje Nokian.

Kom gjerne med synspunkter dere andre F10/11 eiere, hva som fungerer bra på deres bil.

Hvordan er bredde og innpress på disse M5 felgene, avviker de fra standardfelgene? Kan det hende at M5 har en annen forstillingsgeometri, og at dette blir en nervøs kombo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...