RF91 Skrevet Januar 3, 2020 Share Skrevet Januar 3, 2020 Kor finne du alle dessa M3-delene? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 3, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2020 1 hour ago, Gabz said: Rått! Sleng ut masse bilder av shining og overhaling Det blir ikke allverden, nye tetninger på spjeldrekke, bunnpanne, toppdeksel osv, sende innsugsboks og toppdeksel til pulverlakk for ny struktur kjøpte denne akkurat med tanke på at den har bra historie. ikke vert kjørt siden 2000, lagret tørt og fint. 30 minutes ago, RF91 said: Kor finne du alle dessa M3-delene? 😅 samme plass som alle andre stort sett, vet derimot hva jeg er på jakt etter, så når ting kommer ut har jeg egentlig allerede bestemt meg. Kjøpte s14 pakken 5 min etter den kom ut på fb Mange er mest opptatt av å "vurdere kjøp" eller gi skambud eller de hersens budrundene som har blitt så trendy. folk flest vil bare ha ett ryddig salg for den prisen de ser for seg virker det som. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 3, 2020 Share Skrevet Januar 3, 2020 Bra oppdateringer her og ikke minst på tide 😀 Men så fort en tar tak i hus ,ja da går bilhobby til side . Og så enig med disse budrunde dritet. Hater det . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Januar 3, 2020 Share Skrevet Januar 3, 2020 52 minutter siden, hsd skrev: Det blir ikke allverden, nye tetninger på spjeldrekke, bunnpanne, toppdeksel osv, sende innsugsboks og toppdeksel til pulverlakk for ny struktur kjøpte denne akkurat med tanke på at den har bra historie. ikke vert kjørt siden 2000, lagret tørt og fint. samme plass som alle andre stort sett, vet derimot hva jeg er på jakt etter, så når ting kommer ut har jeg egentlig allerede bestemt meg. Kjøpte s14 pakken 5 min etter den kom ut på fb Mange er mest opptatt av å "vurdere kjøp" eller gi skambud eller de hersens budrundene som har blitt så trendy. folk flest vil bare ha ett ryddig salg for den prisen de ser for seg virker det som. E30Garage Norway, med andre ord? 🙂 Kult blir da uansett 😎 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Januar 3, 2020 Forfatter Share Skrevet Januar 3, 2020 (endret) 1 hour ago, RF91 said: E30Garage Norway, med andre ord? 🙂 Kult blir da uansett 😎 neida, er vell mere jagermeister bil mannen så var ikke i stuss ett sekund om at den motoren trolig er så bra som den kan bli etter 100k km og 30 år, for han driver ikke med tull. Endret Januar 3, 2020 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Januar 3, 2020 Share Skrevet Januar 3, 2020 3 timer siden, hsd skrev: neida, er vell mere jagermeister bil mannen så var ikke i stuss ett sekund om at den motoren trolig er så bra som den kan bli etter 100k km og 30 år, for han driver ikke med tull. Ja, pokkern, der ha du jo ein óg. Såg han hadde ein ute til salgs ei kort stund 🙂 Då har du nok gjort ein trygg handel, ja 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 1, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 1, 2020 (endret) Coronatider gir litt pusterom til denne, så håper å få gjort litt framover. s14 omsider sulla seg opp på motorbukk. Grov plan, som sikkert vil forandre seg: - Prøve å ikke demontere topp, veiv osv. Grunnen til dette er at motor "skal" være gått kun 100k km. Ser ingen grunn til å bytte "alt" slik det fort blir om man først tar av. bekymrer meg litt for toppakning og ventiltetninger, men hiver man av først toppen så planer jo man topp, og da kan man jo friske opp ventilseter. passa bra med litt større ventiler da, 😀og kanskje noen kammer 😀😀 og da... nei den veien har jeg vert nedover før 🤣 Skal bygge en 2.7 motor som jeg driver å samler deler til etterhvert der alt blir nytt, så har mest lyst å legge pengene der om det først skal handles nytt register osv. Så lyt en sjå - Nye alle slanger utvendig, ny vannpumpe, thermostat, osv. - Lakk av toppdeksel, innsugsboks osv. - Vasking av aludeler, deretter vannpolering av demonterbare deler. - S50b32 regstrammer - Nye Tempsensorer - Bunnpannetetning, aft og fwd tetning på veiv. - Nye plugger, og borroskopere hver cyl - Fjerne rust på blokk og lakke svart. - Overhale og lakke dynamo - Nye reimer - Få sjekka og kjørt rensing på dyser av en lokal kar - Skaffe servopumpe da den mangler. - ellers videre shinings etter behov, som nevnt masse smådill og prøve å ikke bli for triggerhappy på demonteringen. ( med mindre behovet dukker opp) Syring av blokk med Cortec produkter. ca ferdig, får se om jeg skraper bort enda litt mere maling og kjører noen runder til. Er mest spent på om jeg har klart å nøytralisert syren slik det ikke ruster videre. Anbefaling fra cortec var å vaske med vann, og dermed nøytraliseringsvask. Hadde etter dette på wd40. S50 kjedestrammer først som sist så ikke det skjer noe spennende når den skal turnes. Ivertfall deilig å skru på tilsynelatende "uskrudd" s14. alle skiver på plass og ingen merkelige bolter Holdt pusten når jeg dro av bunnpanna, men dette var jammen ikke dårlig mtp den sikkert har stått 20 år uten noe annen konservering enn olje. Hadde blitt litt lang i maska hadde det vert fult i gravrust. 😐😅 Ble ivertfall sprøtt crc 5-56 over alt, både for å løse opp oljesmussen og ned mot stempel osv for å få litt smøring i tilfelle noe har satt seg. Etter ei natt ble den turnet, og den turner veldig lett og fint. Alt i alt virker det så langt litt lovende for at det er håp for å slippe full overhaling. Leverte ett annet sett med s14 toppdeksel og innsugsboks, samt litt andre deler til Fiskes i Surnadal mtp jeg var i området på jobb. Leverte delene ferdig glassblåst, og sa han slapp å maskere. Valgte å maskinere selv, da jeg syns det er finest samt er slik originalt kontra blåst, eller polert finish. Testing på ett s50b30 deksel jeg lakka selv for flere år siden med krympelakk på boks. Måtte faktisk dra av noen tiere, pga var noen porer øverst i støpen. Fra før var det bare skrapa bort lakken og gått over med 320 papir på kloss. Sånt hjelper ivertfall særdeles godt på motivasjonen Ble også inspirert av @Larsinnj til å handle eksos og grenrør fra Köhler racing i Sverige. Var i kontakt med de tilbake i ca 2016 om kun eksos, fikk pris og alt men det kokte litt vekk hele greia. Tenkte at det sikkert vart blitt en del dyrere siden den gang, men jammen var det samme prisen Hev derfor også på grenrør slik som Larsinnj. Skal sies at prisene på eksos på kohler syns jeg var veldig greie. Vert mye brukt på alle slags s14 motorer, alt fra helt originale som denne motoren blir og opp til 300 ++ hk som den jeg samler deler til på si. Veldig greit med eksosanlegg som ikke lager problemer framover ivertfall ellers veldig greit at alt er bolt on mtp grenrør osv. Alt i alt så langt veldig fornøyd. DTM stussene skal derimot byttes ut med 2x76mm rustfri rette rør. Stor forskjell fra minste 197hk grenrøret. Siden @Larsinnj la lista var det bare å få levert til coating sammens med toppdekslene. Håper at blokka holder seg litt bedre når den blir friska opp slik det ikke blir lakkflass osv med en gang igjen. Shinings av innsiden på framskjermer, tectyl blir det kun på E39n. Etter mye gnikking med whitespirit, citrusrens og scotchpad. Deretter gjekk det plutslig opp ett lys - Prickbort asfaltrens. Som fungerte utvilsomt best og billigst. Det omtrent rant vekk av seg selv, men fikk litt hjelp av høytrykkspyler. Renska over med MBX sliperen for å fjerne løs lakk, rust og lage god heft til grunninga. Vasket med tynner før grunning. Slipt reint, malt 2 strøk med brunox som her har begynt å virke. Lot dette tørke 24t. Malt 3 strøk med Hagmans CA primer, og deretter 2 strøk 2k industrimaling. 1 ferdig, bare andre igjen Skulle vert gjort for leeeenge siden, men fikk omsider kjøpt inn hulromsvoks og sprøtt dette inn i alle kanaler, hulrom osv jeg fant på hele bilen uansett om det var fare for vann eller ikke. Har prøvd bl.a lanolinolje før, men ikke helt imponert etter egne erfaringer og tester. Derfor valgte jeg ett "proff"produkt denne gangen, så får eg sjå om det er noe bedre. Det står ivertfall "ekstremt krypende" på boksa, samt at det skal være veldig motstandsdyktig mot att fukt trenger inn. Det blir brunt, og Maskerte en god del, her fra motorrom over støtdempertårn. men grisei ble det uansett. Det ligger derimot ann til vårvask når dette får tørka litt. Spylte den en gang for ett par år siden rett etter undersiden ble lakka, men var da redd for å få vann inn i kanaler osv så det var kun en lett kattevask. Ellers holder jeg på nå med å friske opp bensintanken da den var lakka med noe svart stoff som var litt rar finish på. Tror det blir å legge 2k struktur, men så bare la det være slik det er. Syns det er litt greit med litt lys grå under blant den mørke avusblau. Fant litt rust her og der, speiselt på lodda rørkoblinger og falsen rundt. Dette ble blåst og behandla med brunox. Endret Mai 1, 2020 av hsd KKME30, Ingvaldsen, Øyvind L. og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Mai 1, 2020 Share Skrevet Mai 1, 2020 Mye flott arbeid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 1, 2020 Share Skrevet Mai 1, 2020 Kjekt med update! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Mai 1, 2020 Share Skrevet Mai 1, 2020 Jøss, der var det gromeksos på plass ja! Bli veldig grom lyd med dette anlegget, men som du sikkert har fått med deg i tråden min må du forberede deg på dårlig plass forbi motorfester og stabstag. Det er ganske mye grovere enn originalt grenrør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 4, 2020 Forfatter Share Skrevet Mai 4, 2020 På 1.5.2020 den 20.49, Larsinnj skrev: Jøss, der var det gromeksos på plass ja! Bli veldig grom lyd med dette anlegget, men som du sikkert har fått med deg i tråden min må du forberede deg på dårlig plass forbi motorfester og stabstag. Det er ganske mye grovere enn originalt grenrør Såg det ble litt småproblemer der ja, men all klaring er vell god klaring 🤔😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mai 10, 2020 Share Skrevet Mai 10, 2020 Lekkert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 25, 2020 Forfatter Share Skrevet Juni 25, 2020 Lagt på 2k 3M struktur og lakket i bilens farge Lakket også panser hengsle saken i samme slengen. Hatt ei heil runde med plugging av diverse hull, samt montert på forskjermer og sideskjørt osv med alt nye clips sånn det sitter skikkelig. Må justeres litt her og der, men skal bl.a bytte fanger til en annen jeg har liggende uten hulla til evo2/cecotto leppa. Da blir det kun evo3 spacer og evo3 leppe. ( samme som sitter under evo2 leppa nå, men skal bestille oem svart istedet for carbonfiber) Vask, med åpen rute Hadde ei heil runde med innerste lykteglassa, selv om de var kjøpt helt nye var dem veldig skjoldete, og det er ikke mulig å komme til med klut eller liknende. Så må fylle dem med kjemi, og så helle ut igjen. Prøvde både med bremserens, elektrorens, citrus og startgass, men vanlig tynner var det eneste som virka litt. ble derimot ca 80% bedre, og veldig fornøyd med finishen på fronten nå utenom nederste delen av fangern som blir litt for voldsom med både evo2 og evo3 leppe. Sulla litt videre med motor Sendte inn det meste fra en annen motor til galving, så alt som blir dermontert fra denne blir lagt i poser, men også "matchet" med like skruer fra det som har vert til galving. Så går de gamle skruene i ei kasse, og det fra galving blir merket tilsvarende og lagt klart for montering på denne igjen. Litt slitasje fra kjede guiden, trolig pga den dårlige strammeren. sjekket register, og ser ikke ut som noe har hoppet over. Ingen slitasje på side av kjede heldigvis, så er nok guiden. Det ble derimot stramt og fint med b32 strammer, var forferdlig dødgang på veiva med den gamle. Så med mindre noe mere dukker opp, blir det å prøve slik tror jeg. Vasking av s14 deler og en liten 2 hjuls slåmaskin som fikk nye veivlager. Malt med 2k zinc epoxymaling. deretter 2 strøk med 2k svart og nye plugger inn til kjølinga. Snagg30, KKME30, volvobrage og 7 andre reagerte på dette 10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 25, 2020 Share Skrevet Juni 25, 2020 Fysj for helsike for en rå bil og for en finnish på det du gjør 😀👍 Rett og slett perfekt . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 13, 2020 Share Skrevet Juli 13, 2020 Helt nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå