Gå til innhold

Du gjør det helt feil!-tråden


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Ron Jeremy skrev:

Slike ord (og meninger) er ferskvare Fredrik, kommende elektriske M3 vil parkere dagens fossile løsninger. 
Men vi er noen år unna og må nok bikke 5-6 år før det er realistisk.

 

Debatten om supersportsbil, virker som enkelte «glemmer» at Auda er endel av VAG, som igjen har Lambo.

R8 er en debadged Lambo, slik er det i VAG verden.

Litt enklere å spytte ut en sportsbil når alt ligger i hylla og «alt» man trenger å gjøre er å slenge på noen ringer i fronten og tweake designet noe.

Supersportsbil er uansett has been, når vanlige elbiler klarer 0-100 på 2-3 sekunder, hva er poenget?

Braging rights?

Ja så var det disse 0-100 tidene som dere elbil forkjempere er så glade i å trekke frem. Jeg tror det er veldig lenge siden du har vært i nærheten av en ordentlig potent ICE performance bil. Det fremstår iallfall sånn på argumentasjonen din. En kamerat flyr ifra meg i min manuell RWD 130i med sin G20 330e. Men bak rattet på begge to så er det 130en som føles raskest og som definitivt gir det største smilet om munnen. En Tesla Model S Plaid er helt sikkert raskere rett frem enn en Ferrari F8, men hvilken tror du er morsomst å kjøre?

Du har selv sagt at du har lagt bilinteressen på hylla, da ser jeg ikke helt hva du kan bidra med her. Det viser seg jo bare når du begynner å trekke inn M3 når det vi egentlig snakker om er superbiler. Selvsagt vil en fremtidig elektrisk M3 (den kommer også som fossil/PHEV) være raskere enn sine forrige generasjoner, har noen M bil i historien vært dauere enn bilen den erstattet? E30 M3 gjorde 0-100 på 7,5 sek, i dag blir den frakjørt av en 320i. Men det er ikke dette kjøreglede og kjørefølelse dreier seg om. Du ser ut til å helt ha glemt dette helt…

Superbiler er vel den biltypen flest kjøper med hjertet og med følelser. Dette er biler som har spektakulære drivlinjer, folk kjøper disse bilene kun for drivlinja alene. Litt som en håndlaget sveitsisk klokke, en smartklokke gjør tusen ting bedre….men likevel. Selvsagt skal det gå godt, men det skal også være en V8er som synger av full hals, girskift som slår deg i ryggen. Lukt, lyd og følelser…. Dette er folk villige til å betale 4 mill for. Videre er dette biler som i snitt kjører så få km i løpet av livet sitt at miljøperspektivet i det lange løp vil se svært bra ut. Ergo er det ikke noe poeng i å elektrifisere superbiler, da de være som de er eller legg ned hele segmentet om ikke annet er mulig. 

2 timer siden, Mr. Erling skrev:

hei på deg😃

jeg går i disse dager og lurer på om en brukt i4 passer meg

Hei 

Okei, det kommer jo helt an på behovet ditt det. Skal du ha en rask daily driver som gir relativt mye hester for pengene så kjør på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.12.2023 den 15.11, Fredrik 90 skrev:

Vision M kan da bare la være for min del om den skal bli elektrisk. Elektriske superbiler er det ingen som har bedt om, det er ett segment som er meningsløst å elektrifisere. Blir litt som en vegansk hamburger, den ser god ut men smaker dritt 😂

Vel, for min del, så bare lyser det i øyne mine når jeg dagdrømmer om å være med på å utvikle f. eks batteripakke til en superbil, som kommer til å GRUSE alt annet rundt Nurburgring 😈

Som de sier: "men lie, women lie, numbers don't".

Tror nok det er en av grunnene til at sportsbiler begynner å komme hybride varianter. De må nemlig hvertfall nærme seg Tesla sine 2 sek. Og når Tesla kommer til den magiske grensa på 1,9 (og under), da er 3 sek og over bare flaut 🤷‍♀️

Og så er det jo også spennende i seg selv å eksperimentere med ny teknologi (som ingeniører, men også som bildesignere), enn å bare drive å forbedre den samme gamle V8 motoren liksom. F. eks konseptenbilen Jaguar C-X75. Da snakker vi hybrid med gassturbiner!! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...