Gå til innhold

Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E61 545i


Anbefalte innlegg

Da har "Originalwagen" fått seg litt pleie i dag også, har fått en del oppmerksomhet i det siste så nå for det være stopp for en stund :) Først fikk bilen en god vask, forsøkte for første gang Bilthamber Autofoam men sleit med å få det tykt... Gikk så over skinnsetene i dag med Swissvax Lether Care, har likegodt kjøpt ett sett til hver bil da jeg har en del skinn fordelt på to biler så ett sett blir litt knapt. Var satt seg en del dritt i skinnet selv om jeg tok en grundig rens i fjor, men jeg må si jeg har meget hele og pene skinnstoler i denne bilen. Skinnet bærer jo nesten ikke alders tegn eller slitasje, litt på førerstolen men ellers helt strøkent :D

post-47692-0-12606100-1415137313_thumb.j

post-47692-0-68034600-1415137330_thumb.j

post-47692-0-17477500-1415137345_thumb.j

La på RainX på frontruta også, la på to lag denne gangen da jeg la på kun ett lag på F10en og det funka heller dårlig. Så nå får vi bare vente på noe regn så får vi se hvordan det virker :)

post-47692-0-59882300-1415137507_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en beauty bag ønsker jeg meg til jul tror jeg .:).

Igjen meget fint arbeid Fredrik.

Når det kommer til vår venn Rain x,som du sier funker greit men forventet bedre resultat.Men som jeg sa ,2 lag gjorde susen ihvertfall på min.

Var du forbi Vikkilen idag rundt 13.15?med e34en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette settet synes jeg er helt genialt, gir topp resultat og er lett å jobbe med. Absolutt noe du burde ønske deg ;)

Nei jeg var ikke bortover der da, tror det går en annen PP registrert E34 i distriktet her. Er flere som mener de har møtt meg uten at det har vært meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,ok.

Da er det atter en e34i Arendal/Grimstad distriktet som er oppe og går og det liker vi :)

Ja disse gamle sliterne putrer rundt forbi ennå, har hendt at enkelte i E34 har hilst når vi møtes i trafikken og det setter jeg faktisk stor pris på :)

Er litt derfor jeg tar vare på bilen selv om det er en bruksbil, de lager jo ikke akkurat flere av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt korrekt,helt korrekt:).

Ser stadig noen få slengere av disse bilene langs veien.

Utrolig nok går der endel av i de i Telemark /Vestfold har jeg inntrykk av.Men av blanda drops både fine originale til heller vrak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

fiiin 520 =) 

 

morro å se hva slags produkter du bruker :) har du en komplett liste med beskrivelse til hva/hvor det brukes?

 

har litt å lære når det kommer til produkter og bruksområde :P

 

kommer til å stikke nesa innom her titt og ofte! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fiiin 520 =) 

 

morro å se hva slags produkter du bruker :) har du en komplett liste med beskrivelse til hva/hvor det brukes?

 

har litt å lære når det kommer til produkter og bruksområde :P

 

kommer til å stikke nesa innom her titt og ofte! =)

Jo takk for det, liker nå denne gamle doningen godt. Senest i går så durte jeg avgårde på motorveien i 110 km/t, satte meg godt tilbake i de gode setene og bare tenkte "Fy søren å god den er å kjøre til å være så gammel" Og jeg kjører siste generasjon 5-serie med comfortstoler i tillegg til E34en...

Jeg jeg setter pris på gode produkter, de koster litt ekstra men gir bedre resultat, varer lengere og er lettere å jobbe med :) Har egentelig ikke noen særlig liste men kan jo prøve å sette opp det lille jeg har og bruker iallfall

* Skinnet i bilen tar jeg en gang i året med Swissvax Lether Care kit

* Utvendig plast tar jeg med Porguys plast fornyer, er ikke helt 100 % fornøyd med den da jeg kunne tenke meg at den varte litt lengere. Skal prøve Meguiars Hyperdressing neste gang

* Dekksider tar jeg med Swissvax Penau mens felger vokses med Swissvax Autobahn, sistnevnte anbefales på det sterkeste

* Glass tas med Meguiars Glass Cleaner og rutene forsegles med Turtlevax Clear View, RainX var jeg IKKE fornøyd med

* Øvrig interiør tar jeg bare med Meguiars All Purpose Cleaner

* Lakken vokses med Swissvax Blue Weiss som er egen voks til BMW lakk

* Til vask bruker jeg Bilthamber Autofoam, vanlig bilshampo, microfiber hanske og tørker med microfiber håndkle samt Megiars Last Touch en gang i blandt..

Er vel det jeg kommer på i farten, ikke så galt stell det vel for en gammal 520 :P Akkurat selve poleringsjobben liker jeg å sette vekk til profesjonelle (altså ikke bakgårds sjapper drevet av AliAli og 8 kurdere), skal satse på å få bukt med det som er av rust etthvert så slipper jeg å jobbe så hard med å holde den i sjakk vinteren igjennom. Men inntil videre så får det være litt sjarmerende alderspatina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig pen bil! Liker E34 utrolig mye. Litt synd at de nesten ikke eksisterer i Bergen :( Hvor mange KM har din gått?

Mange takk for det, hyggelig å høre :) Ja det er ikke så mange E34 rundt forbi dessverre, veldig mange er brukt opp men så ble det ikke solgt så mange av dem heller her til lands da de var nye. E34 var i salg før den store avgiftsomleggingen i 1997, bare en 520I kosta over 600 000 kr som var sykt mye tilbake på 90 tallet. Folk valgte heller biler som Opel Omega, Ford Scorpio og Volvo 940 hvis de skulle ha en stor sedan uten å vrenge lommene helt.

Min har nettopp passert 262 000 km og blir nesten bare bedre og bedre å kjøre, knapt innkjørt med andre ord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det, liker nå denne gamle doningen godt. Senest i går så durte jeg avgårde på motorveien i 110 km/t, satte meg godt tilbake i de gode setene og bare tenkte "Fy søren å god den er å kjøre til å være så gammel" Og jeg kjører siste generasjon 5-serie med comfortstoler i tillegg til E34en...

Jeg jeg setter pris på gode produkter, de koster litt ekstra men gir bedre resultat, varer lengere og er lettere å jobbe med :) Har egentelig ikke noen særlig liste men kan jo prøve å sette opp det lille jeg har og bruker iallfall

* Skinnet i bilen tar jeg en gang i året med Swissvax Lether Care kit

* Utvendig plast tar jeg med Porguys plast fornyer, er ikke helt 100 % fornøyd med den da jeg kunne tenke meg at den varte litt lengere. Skal prøve Meguiars Hyperdressing neste gang

* Dekksider tar jeg med Swissvax Penau mens felger vokses med Swissvax Autobahn, sistnevnte anbefales på det sterkeste

* Glass tas med Meguiars Glass Cleaner og rutene forsegles med Turtlevax Clear View, RainX var jeg IKKE fornøyd med

* Øvrig interiør tar jeg bare med Meguiars All Purpose Cleaner

* Lakken vokses med Swissvax Blue Weiss som er egen voks til BMW lakk

* Til vask bruker jeg Bilthamber Autofoam, vanlig bilshampo, microfiber hanske og tørker med microfiber håndkle samt Megiars Last Touch en gang i blandt..

Er vel det jeg kommer på i farten, ikke så galt stell det vel for en gammal 520 :P Akkurat selve poleringsjobben liker jeg å sette vekk til profesjonelle (altså ikke bakgårds sjapper drevet av AliAli og 8 kurdere), skal satse på å få bukt med det som er av rust etthvert så slipper jeg å jobbe så hard med å holde den i sjakk vinteren igjennom. Men inntil videre så får det være litt sjarmerende alderspatina :)

 

 

takk for liste =) spørs om jeg ikke må sende ønskeliste rundt i familien nå :P hehe =) 

 

syns du er utrolig flink til å ta vare på bilen din. den lider ingen nød hos deg! =)

 

keep up the good work, and keep postin them photos! =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for liste =) spørs om jeg ikke må sende ønskeliste rundt i familien nå :P hehe =) 

 

syns du er utrolig flink til å ta vare på bilen din. den lider ingen nød hos deg! =)

 

keep up the good work, and keep postin them photos! =D

Tja, må jo prøve å ta vare på den da ;) Synes ikke den er så værst selv hvis man tenker på at denne har vært i daglig drift i snart 21 år, det er ganske lenge for en bruksgjenstand. Godt vedlikehold er alltid nøkkelen til ett langt liv på veien, planen er jo 4 år til på veien før den pensjoneres ifra de daglige plikter. Da må man stelle godt med den vet du, har en plan om å kjøre den ned til München i 2018 i forbindelse med E34 sitt 30 års jubileum som en avslutting på ett langt liv på veien. Da skal den være 100 prosent strøken og helt "ferdig", så får tiden vise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner Rainx her og som jeg og deg har diskutert før,har du dett på faen til drit?

Betale 150 kr for ei flaske som er udugelig!!

Lenge leve Turtle wax clear review og Diamond brite sin rute forsegler..

Jeg var strålende fornøyd med Rain x helt til første regnskyll kom,etter det fiasko.

Når jeg vasker bilen bruker jeg av og til den gule såpen til Meguiars.

Vannet preller mer av rutene og varer lengre enn dette produktet Rain x alle detailere skryter av.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du nevner Rainx her og som jeg og deg har diskutert før,har du dett på faen til drit?

Betale 150 kr for ei flaske som er udugelig!!

Lenge leve Turtle wax clear review og Diamond brite sin rute forsegler..

Jeg var strålende fornøyd med Rain x helt til første regnskyll kom,etter det fiasko.

Når jeg vasker bilen bruker jeg av og til den gule såpen til Meguiars.

Vannet preller mer av rutene og varer lengre enn dette produktet Rain x alle detailere skryter av. :)

 

Kjøp neste gang Gtechniq G5. Mye bedre enn Rain x og Clear vue :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Fredrik 90 changed the title to Min 1994 E34 BMW 520IA Shadowline | Alpina B10 4,6 | E61 545i

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...